Gå til innhold
Fiskersiden

Dårlige kjøpere


kjerav
 Share

Recommended Posts

Har lyst til å "svi av" noen her etter dårlige erfaringer! Hva er rutinen på dette, vil ikke at andre kommer i samme klemme! 98% er OK, men noen som byr, ønsker bytte etc som bare fisler bort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange forskjellige kjøpere, men ikke hatt mange dårlige erfaringer. Noen betaler - men noe forsinket. Ikke alle har en cash flow som tillater umiddelbart oppgjør, selv om man jo burde ha pengene man byr i f. eks. auksjoner tilgjengelig ved auksjonsslutt. Et par ganger har folk ikke betalt, så da har de heller ikke fått wobblere. Men vi snakker mange hundre forsendelser, så dette er meget uvanlig!

I et eneste tilfelle har jeg sendt wobblere før bankkonto ble sjekket, da fikk jeg ingen penger. Trønderen gjorde imidlertid opp etter noe mer enn et halvt år...

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har betalt deg litt sent begge gangene. Det beklager jeg. Jeg har hatt likvide midler og kunne fint betalt med en gang om jeg hadde vært mer oppmerksom.

Jeg håper at det ikke var meg du ønsket å "svi av" men jeg ser vel ikke helt bort fra det....

Ha en god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man byr må pengene være tilgjengelige, oppgjør må må være på plass innen 1-3 dager hvis ikke annet er avtalt. FishingBUDDY,noe som ligger her ferdigemballert uten betaling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt mer info om det du etterlyser.Dette er veldig komplekst og vil ta litt tid.

Forøvrig synes jeg svært lite om at du utleverer folk istedet for å ta det på PM, det kan være mange grunner til at en avtale strander. Noen grunner kan være veldig private eller veldig pinlige. I aller verste fall henger du ut en som har vært utsatt for en ulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville og blitt sur om jeg ikke fikk betalt for noe jeg ville selge. Men jeg har aldri solgt noe her og har dermed ikke opplevd dette.

Det ser ut som om du er medlem her primært for å selge. Jeg har bare kikket raskt på dine poster og har enda ikke sett en som ikke handler om salg rolleyes.gif

Ikke noe galt i dette men med hundrevis av salg er det jo helt uungålig at noe går litt galt avogtil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man byr må pengene være tilgjengelige, oppgjør må må være på plass innen 1-3 dager hvis ikke annet er avtalt.

Beklager, fant ikke noe sted at det hastet slik :) Jeg ville betalt i løpet av langhelga mens jeg allikevel var innom nettbanken. Det ville da vært prat om 5-6 dager fra auksjonens slutt til betaling noe jeg oppfatter som normalt. Hvis det er en misopfatning fra min side beklager jeg.

Hvis vi er litt sene går det vel ikke ut over andre enn oss selv? Blir betalingen VELDIG sen skjønner jeg at det kan vøre et problem for selger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville og blitt sur om jeg ikke fikk betalt for noe jeg ville selge. Men jeg har aldri solgt noe her og har dermed ikke opplevd dette.

Det ser ut som om du er medlem her primært for å selge. Jeg har bare kikket raskt på dine poster og har enda ikke sett en som ikke handler om salg rolleyes.gif

Ikke noe galt i dette men med hundrevis av salg er det jo helt uungålig at noe går litt galt avogtil.

Da bør du kikke nærmere etter i trådene! Jeg har veldig få salg, men aktiv på flere diskusjonstråder. Har kjørt noen auksjoner for Lasse Pauhe, (RR wobblere) ellers har jeg hatt 2 auksjoner selv, mest for at folk uten kontakter skal få tak i de sjeldne.

Du bør ta en faktasjekk. Jeg er langt fra avhengig av å selge noe her på siden.

Beklager men som sagt så forsvant mailene når maskinen måttes formateres pga virus og eg glemte det hele. Er du forsatt villig til å selge kan du gi meg kontonr og slikt på PM. :)

Beholder denne selv.

Beklager, fant ikke noe sted at det hastet slik :thumbsup: Jeg ville betalt i løpet av langhelga mens jeg allikevel var innom nettbanken. Det ville da vært prat om 5-6 dager fra auksjonens slutt til betaling noe jeg oppfatter som normalt. Hvis det er en misopfatning fra min side beklager jeg.

Hvis vi er litt sene går det vel ikke ut over andre enn oss selv? Blir betalingen VELDIG sen skjønner jeg at det kan vøre et problem for selger også.

Det er OK, blir postet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes det blir feil å uthenge folk på denne måten! Alle har sine grunner til å ikke betale. Noen har bedre grunner enn andre, men uansett skulle du tatt dette på PM og ikke i offentlighet. Det er ihvertfall min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler alltid med en gang etter at jeg får tilslag på et kjøp, og forventer samtidig at selger sender pakken asap.

Det er fryktelig irriterende om en av partene er treig, glemsk eller dårlig på å kommunisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du kikke nærmere etter i trådene! Jeg har veldig få salg, men aktiv på flere diskusjonstråder. Har kjørt noen auksjoner for Lasse Pauhe, (RR wobblere) ellers har jeg hatt 2 auksjoner selv, mest for at folk uten kontakter skal få tak i de sjeldne.

Du bør ta en faktasjekk. Jeg er langt fra avhengig av å selge noe her på siden.

173 av dine 299 poster er i forbrukerforum og alle de 11 trådene du har startet er i forbrukerforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt en lettere faktasjekk. Mulig jeg er forutintatt men mitt intrykk av deg som kremmer blir bare forsterket .

Mangen av dine poster som ligger andre steder enn i forbrukerforumet ligger under forskjellig og handler om.....kjøp eller salg.

Jeg gjentar at jeg ikke ser noe galt i dette, men undres på hvorfor du reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt en lettere faktasjekk. Mulig jeg er forutintatt men mitt intrykk av deg som kremmer blir bare forsterket .

Mangen av dine poster som ligger andre steder enn i forbrukerforumet ligger under forskjellig og handler om.....kjøp eller salg.

Jeg gjentar at jeg ikke ser noe galt i dette, men undres på hvorfor du reagerer.

Det er greit, men se hvor mange ganger jeg er kjøper, din kødd

PerH, Vaaput, Nils Master og H1rik,

trenger litt støtte her. Tydeligvis mange NAV ansatte her som hegner om sine....

syntes det blir feil å uthenge folk på denne måten! Alle har sine grunner til å ikke betale. Noen har bedre grunner enn andre, men uansett skulle du tatt dette på PM og ikke i offentlighet. Det er ihvertfall min mening!

Hvis noen har gode grunner for ikke å betale = la være å kjøpe!!!

Endret av kjerav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit, men se hvor mange ganger jeg er kjøper, din kødd
Tydeligvis mange NAV ansatte her som hegner om sine....

Her har vi virkelig en fyr som vet hvordan man skal få støtte..

Folk skal ikke henges ut med mindre det er snakk om svindel - dvs man har fått varer og IKKE betaler for dem, evt man får penger og ikke sender varer.

Og droppe en handel, eller å betale noe for seint er IKKE grunn nok til å henges ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi virkelig en fyr som vet hvordan man skal få støtte..

Folk skal ikke henges ut med mindre det er snakk om svindel - dvs man har fått varer og IKKE betaler for dem, evt man får penger og ikke sender varer.

Og droppe en handel, eller å betale noe for seint er IKKE grunn nok til å henges ut.

Støtter den, men man skal heller ikke by om man ikke har penger ved auksjonsslutt!

Med mindre noe annet er avtalt med selger, før man byr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener ikke det er ok.

Jeg mener at det IKKE er ok å henge dem ut - med mindre de har mottat varen uten å betale !

Men, du slår meg ikke som typen å sende ut varer uten å ha fått betalt... Så, da er det egentlig en ikke sak ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble litt voldsomt. Jeg har ikke hatt noe imot deg før nå! biggrin.gif

Snakk om å treffe ett ømt punkt. Ikke send meg flere personlige meldinger er du grei!

Nei, men kanskje i offentlighet svare på spørsmålet jeg sendte deg på PM uten å gjøre deg forlegen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PerH, Vaaput, Nils Master og H1rik,

trenger litt støtte her. Tydeligvis mange NAV ansatte her som hegner om sine....

Hei er litt usikker jeg nå.

har de det samme inntrykk av folk her inne som deg ....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt mer info om det du etterlyser.Dette er veldig komplekst og vil ta litt tid.

Forøvrig synes jeg svært lite om at du utleverer folk istedet for å ta det på PM, det kan være mange grunner til at en avtale strander. Noen grunner kan være veldig private eller veldig pinlige. I aller verste fall henger du ut en som har vært utsatt for en ulykke.

Ja, det er fint. Men når du ser at medlemmer som har gitt bud er aktive på FS så er det vel liten grunn til å tro at PC'en eller jobben har gått til helvete........

Jeg har kjøpt mange ting her på siden, vlgst gi en vurdering av meg som kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men kanskje i offentlighet svare på spørsmålet jeg sendte deg på PM uten å gjøre deg forlegen!!!!

Spørsmål ?

Du skriver at du tjener så mye at du ikke er avhengig av å selge ting her....

Helt konkret ber du meg sjekke skattelistene.

Nå forstår jeg virkelig ikke hvor du vil.

Om jeg var deg ville jeg avsluttet dette. Nå blir det for dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,

kanskje er ikke alle ansatt i NAV!

Jeg ønsker bare å vise at jeg ikke selger ting for å tjene penger. Med denne tilbakemeldingen jeg har fått her så blir det lite salg fremover. Fy ***** for et rottereir!!

Endret av kjerav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.