Gå til innhold
Fiskersiden

Pinsefiskeri, med ny pers :)


Joost.L
 Share

Recommended Posts

Etter flere tips om en plass som skulle holde store flate, ble valget enkelt. Plassen skulle testes idag.

Med litt yr og skodde, samt mot full fjære var jeg ikke den store optimisten.

Første kast ga umiddelbart ett godt napp men på veien inn stak den.

Så følgte flere timer med laber fiske, en torsk, små hvittinger og sypiker som ble dratt opp uten tegn til flatfisken.

Så kom et forsiktig napp på karpestangen, og ett skikkelig drag etterpå. Tilslaget satt ikke og jeg lott det ligge.

Etter noen minutter begynnte det igjen, og da jeg kjente skikkelig motstand dro jeg til, og da ble det tungt.

Skjønte ikke helt hva dette kunne være, men det dro tungt og holdt seg djupt. Selvlsagt klarte den å kjøre seg fast og jeg var redd løpet var kjørt.

Sprang bort til et nes og fikk dratt fra en annen vinkel og la ordentlig press på han.

Plutselig begynnte det å sige inn igjen og opp fra djupet kom det en svær steinbit :D

5.62kg., ny pers fra land....:)

104987_s.jpg

104986_s.jpg

104985_s.jpg

Men flatfiskene såg jeg ikke noe til, men skal absolutt prøve meg flere ganger etter de her.....:blush:

Endret av Joost.L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle hygelige svar....:dribble:

Nice, hva du tok den på ?

Den tok på en kombi av reke/blåskjell

Steinbit fra land er tøft:) Den fisken din ser omtrent identisk ut med min eneste steinbit, den også fra land.

Anbefaler denne http://www.godfisk.no/page?id=2626&key=6511 , men agurksalaten kan vurderes byttes med noe annet.

Nam nam.

Den kal gjerne prøves, takk for det! :dribble:

Flott fisk, Joost :withstupid:

Trodde det ble piggvartur på dere jeg i dag, men fikk ikke noen melding så, ja.... :blush:

Knut Petter anbefalte meg ikke å reise siden det ble meldt så mye vind.

Første anledning jeg får når det er østavind skal du få beskjed Ola...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.