Gå til innhold
Fiskersiden

Specimentur


Nikolassisen
 Share

Recommended Posts

Ja, nå er tiden kommet dithen at jeg har ordnet med båt som egner seg for tur til Tromsøflaket. Men det blir å koste litt - leie av båt 5000kr pr døgn pluss drivstoff og så må jeg ha 3000 kr pr døgn ettersom det er det jeg ville tjent på land hvis jeg ikke fører dere på havet :rolleyes:

Dvs. 8000kr/døgn pluss drivstoff med garanti om arter som blåkveite, nordlig skolest (isgalt) mm. Jeg kan ta med meg 6 personer og vi kan ta turen når været tillater fra og med i dag.

booking på pm eller tlf 95242033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs om du ikke har priset deg ut, jeg betaler iallefall ikke 1250 for å fiske en dag

Vel, jeg kan ikke gå med tap ved å arrangere en sånn tur. En sånn tur er verd det markedet er villig til å betale. Hvis ikke folk vil betale for båtleie og min tid og kompetanse så blir det ingen tur og det er egentlig helt greit for meg - jeg tjener like mye på land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kan ikke gå med tap ved å arrangere en sånn tur. En sånn tur er verd det markedet er villig til å betale. Hvis ikke folk vil betale for båtleie og min tid og kompetanse så blir det ingen tur og det er egentlig helt greit for meg - jeg tjener like mye på land.

hvis folk betaler er det selvfølgelig helt ok

Endret av warraleh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis folk betaler er det selvfølgelig helt ok

Ja. Dette er en specimentur. Dvs et spesialprodukt - ikke en vanlig fisketur hvor man fisker småsei og torsk, men arter som blåkveite, isgalt, ulvefisk, gråskate, blåsteinbit mm. Altså en ekstremtur for artsjegere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Dette er en specimentur. Dvs et spesialprodukt - ikke en vanlig fisketur hvor man fisker småsei og torsk, men arter som blåkveite, isgalt, ulvefisk, gråskate, blåsteinbit mm. Altså en ekstremtur for artsjegere.

garanterer du sånne arter blir det morosamt å følge trå`n ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å si på den prisen. Har betalt det samme for fiske i utlandet (lavkostland, og mye mindre båt). Og dette er Norge! Det er fryktelig dyrt å drifte en stor båt, og har full forståelse for at du ikke bruker en ubetalt feriedag på guiding.

Hadde vært utrolig gøy å være med, men har vel tøyd strikken maks med en ukes kveiteekspedisjon i august er jeg redd. Men regner med at de lokale gutta stiller, det hadde ihvertfall jeg hvis jeg bodde der oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs om du ikke har priset deg ut, jeg betaler iallefall ikke 1250 for å fiske en dag

1250 er absolutt ingen upris for denne typen fiske, og man må faktisk regne med såpass når det er snakk om svært spesialisert fiske som krever mye av skipper. Største problemet er vel at avstanden opp til deg er heller stor for de fleste artsgærningene som ellers hadde vært svært interesserte i en målretta tur etter blåkveite, isgalt, flekksteinbit og stor uer (antar at de to siste også er mulige?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er ikke ille, enig med det.

Som flere her nevner er også jeg intresert i dette, men sånn må planlegges for oss som bor et stykke unna så uten dato osv blir det vrient.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert og betaler gjerne det beløpet det er prat om dersom det er noenlunde hold i lovnaden om isgalt og blåkveite.

Blåsteinbit var vel heller ingen sjelden fangst der ute etter hva jeg forsto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåsteinbit og ulvefisk er vel de artene som er vanskeligst å få. Skolest og blåkveite er det mye av så disse kan jeg nesten garantere. Det er også mulig å få gråskate. Og selvfølgelig uer og storlange mv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåsteinbit og ulvefisk er vel de artene som er vanskeligst å få.Skolest og blåkveite er det mye av så disse kan jeg nesten garantere. Det er også mulig å få gråskate. Og selvfølgelig uer og storlange mv.

Isgalt :)

For meg høres dette veldig bra ut.

Hvor dypt er det snakk om? Eller bedre: Hvor mye sene bør vi ha på snellene?

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I blåkveiteområdet fisker vi fra 250 - 500 meter. Men det er mange spennende steder på turen utover hvor det er grunnere.

Første periode av blåkveitefisket starter nå på søndag og varer hele juni. Det passer bra å arrangere en sånn tur når dette fisket pågår ettersom det da alltid er andre båter i nærheten. Og det er en god sikkerhet hvis det skulle skje noe så langt fra land.

Endret av Nikolassisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I blåkveiteområdet fisker vi fra 250 - 500 meter. Men det er mange spennende steder på turen utover hvor det er grunnere.

Jeg vet jeg spør dumt, men da må vi vel ha minimum 600-700 meter på?

Jeg bor laaaangt unna og trenger derfor å vite dato litt tid på forhånd for å ha muolighet til å være med.

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1250 er jo ganske god pris! betalte jo 2000 kr for leie og 1700 kroner i bensin på sørøya for tre personer med nsa, og dette var myyye pruta! no offence til nsa campen men den originale prislista deres var for rikinger. tror det var 400kr timen per mann for leie av båt ekskludert bensin... Tøft at du gjør dette Frank! skulle gjerne vært med men det er 180 mil opp til deg så det får holde med en tur oppover til sommeren!

ps. hvis det er en som kjenner områdene der oppe så er det Frank :)

Endret av Hafnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når på året er mest aktuelt - er dette fortastt mulig etter at det meste av laksesesongen har passert f.eks? Er jo i Norge og da er det jo bare en kjapp flytur unna. Evt en noe lengre biltur ;-) Høyaktuelt men å få tiden til å klaffe er verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg spør dumt, men da må vi vel ha minimum 600-700 meter på?

Vi blir neppe å fiske dypere enn 500m så 600 meter skal holde i massevis.

For de som bor langt unna går det an å sette en dato og hvis ikke været tillater tur til Tromsøflaket den dagen kan vi fiske innaskjærs istedet. Her fins mange arter innaskjærs også. Uer, steinbit, torsk, sei, hyse, flyndre og ikke minst kveite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir neppe å fiske dypere enn 500m så 600 meter skal holde i massevis.

For de som bor langt unna går det an å sette en dato og hvis ikke været tillater tur til Tromsøflaket den dagen kan vi fiske innaskjærs istedet. Her fins mange arter innaskjærs også. Uer, steinbit, torsk, sei, hyse, flyndre og ikke minst kveite.

Et slikt opplegg du her forespeiler ville være perfekt for meg og forhåpentligvis for andre som er interesserte i å komme langveisfra også.

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.