Gå til innhold
Fiskersiden

Mao med ny pers !


sølvreven
 Share

Recommended Posts

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Være med opp i elva i helgen Atle :)

Gitt at "elva" er Gaula: Ser ut som om du har en nese for flom Remy, vær klar over at Gaula sannsynligvis kommer til å bli svææær til helga, iallefall dersom vi skal tro på Yr.no :thumbsup:

Ja det ble laks på meg i dag og sølvreven kommer med bilder og historien. Det ble mye latter igjen. Men det var det en stor laks. Bilder kommer.

Grattis Fred, du er i siget nå.....og reven lusker vel i kulissene også, regner jeg med? :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reven lusker i kulissene, og Silverfox Team har gått med Buch Spesial blank 32 grams nå i ett par dager :thumbsup: Flire mæ ihjæææl !

Og Silver kjefter og smeller på Silverfox Team, og presser dem ihop og med en viss spredning på godplassene så de ikke står og fisker seg ihjel på nothing. Laksen kommer, stopper noen sekunder og plutselig er den oppe i Gaulfossen. Så man må være på vakt på rett sted når de kommer. Bevegelse, bevegelse, bevegelse, i lengderetning. Gå mot laksen, kjapt og gæli ! Sikkert som å høre Eggen sjøl på treningsfeltet. :thumbsup:

Men Mao, han slo til igjen han. Så fullgæli stor var den nok ikke, men likevel en fin laks. 7 kilo beint. Og jeg holdt på å ramle uti elva igjen av latter. For like etter at laksen tok, begynte stanga til Mao å rykke noe infernalsk. Og han glapp taket på stanga og holdt på å miste den uti elva ! Men klarte akkurat såvidt å hente inn stanga i lufta :)

Og laksen gikk i hundre uti elva, men Mao holdt hardt press.

-"Denne skal f..n skjære meg inn, her er det ikke noe kjære mor", sa Mao he he. Tror han har lært litt av Silver der når det gjelder hard kjøring av laks, he he. Olav mistet en bra en like etterpå som ville helt på andre siden av elva, og helst ned et stryk i tillegg.

Laksen til Mao idag (kjøringen). Jeg tok film på mobilen, som kanskje blir lagt ut senere. Mye latter og moro der gitt:

170620100313fd1e19dfb372456bb3.jpg?24

En fornøyd fisker:

170620100327885866c499334139b0.jpg?55

Steffen (Gutdjævelen) på ivrig jakt etter de sølvblanke som strøk forbi, han var visst borti en også:

170620100340bbf64b590fb44fb5a4.jpg?40

Og igår fråtset vi i fersk grillet laks, med tilbehør. Og den fineste hvitvin. Pansermåltid !

170620100352245c8a7523ea401fa5.jpg?90

1706201003028118a78e3d9548678d.jpg?7

Og dette er ikke et resultat av for mye brunt innabords :lolu:

Mao skulle for n`te gang fortelle hvordan 12-kilosen tok igår. Og han rykket til idet "laksen" tok sluken, og der dundret Mao bakover i stolen og havnet på rygg, ha ha ha.

170620100313d8818c0064f543a1a4.jpg?84

Og jeg var snar med å ta bilde selvsagt. Så vi har det da moro som bare det som dere ser.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt at "elva" er Gaula: Ser ut som om du har en nese for flom Remy, vær klar over at Gaula sannsynligvis kommer til å bli svææær til helga, iallefall dersom vi skal tro på Yr.no :closedeyes:

Jepp! Ser det, er litt urolig. Men på yr er det meldt kraftig regn på melhus i dag også, støren også. Ifølge de som er der regner det ikke. Så ikke alltid yr er til å stole på. Får høre med fred når han kjører over fjellet. Regner det sykt gidder vi ikke å dra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silver og mao; takk for sist. Hyggelig med en prat. Og mao, nok en gang, gratulere med fin laks. Og sjøl er jeg godt fornøyd. Tre dager = tre laks (7,8 - 9,0 og dagens fangst ble en smålaks på 2,7). Alle tatt på mark. (Håper Remy leser dette) :rolleyes:

Forøvrig har regnet nå slått til for fullt og i morgen er det meldt 33,7mm nedbør i Haltdalen. Lørdagens nedbørvarsel for Haltdalen lyder på 44 mm. Mulig det blir litt vann i Gaula nå. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remy, jeg har studert met.no nå. Akkurat nå kom et skikkelig regnfelt oppi Gauldalen. Og som gutta sier, det er meldt en god del regn i natt (yr.no), morgen, lørdag etc. Så jeg regner også med at Gaula vil stige allerede i morgen ! Hvor mye er usikkert, men jeg tror nå at det blir vanskelige flueforhold i nedre deler de neste dagene !

Og da blir det vel igjen dårlig i nedre deler da, på stigende elv og noen dager fremover. Synes i år at det har vært desidert best når elva igjen klarner og kommer ned under 150 kubikk :rolleyes:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silver og mao; takk for sist. Hyggelig med en prat. Og mao, nok en gang, gratulere med fin laks. Og sjøl er jeg godt fornøyd. Tre dager = tre laks (7,8 - 9,0 og dagens fangst ble en smålaks på 2,7). Alle tatt på mark. (Håper Remy leser dette) :P

Forøvrig har regnet nå slått til for fullt og i morgen er det meldt 33,7mm nedbør i Haltdalen. Lørdagens nedbørvarsel for Haltdalen lyder på 44 mm. Mulig det blir litt vann i Gaula nå. :blush:

I like måte Rogna, alltid moro å treffe fiskebrødre fra FS. Og gledelig med din fine fangst på Lundamo. Jasså, du vil ha stor elv ? Jaja, du har vel noen feitmarker som skal blautes uti elva du også, like greit å bruke de nå :rolleyes:

Jeg har begynt å gi bort mark jeg, har aldri fisket så lite med mark som i år. For noe klæsseri !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut en av 3 korte snutter jeg tok av Mao i morges :rolleyes: Dårlig kvalitet pga. tatt fra min mobil. Men fullt sjåbart, og hørbart :)

Her er Mao igang med å få pumpet laksen opp fra brekket. Skulle ikke tro han hadde gjort annet, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten hadde roen etter bataljen i går, eg venter spendt på fortsettinga i morgon. :)

Mao has left the building :P Og nå blir det kjedelig for reven, snufs, snufs. Finnes ikke bedre selskap enn Mao.

Er vel på Løten allerede han Mao nå. Og det mest gledelige med denne turen, han har knust persen til kjerringa som visstnok var over 11 kilo !

-"Ikke finn på å ta med kjerringa di oppover", var mitt siste ord til Mao idag. For hun truer med å bli med neste gang, for å slå persen til Mao igjen :D Kvinnfolk har bare så utrolig flaks, så det er livsfarlig !

Hva med deg da Silver? Fisker du ikke?

Jeg er guide jeg, og mottar brunt som gjenytelse. Så sånn går nå dagene :rolleyes:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.