Gå til innhold
Fiskersiden

SOMMMERFERIE! 2010


veg
 Share

Recommended Posts

:D ENDELIG ER DET SOMMERFERIE!!! :growl: Jeg åpnet ferien med en liten tur i tømmerholtdammen med flua men fikk ikke fisk... Nå er det skitvær og stigende elver, jeg har anno i dag tillatelse av respektive foreldre til å ta en tur til gaula neste uke om elva synker :blush: Skal som vanlig til hytta på blefjell og innom mormor i tønsberg. Fiskestenger er med seff. Vi skal også til danmark (legoland :) ) og campe nær sjøen så da får jeg vel også fisket med både sluk og flue :D Så nå sier jeg bare en ting,

SOMMER, KOM OG TA MEG!

(Det er vel greit at alle rapportene også de fra utenfor midt norge havner i denne tråden? )

veg

Endret av veg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 325
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

på tide med en liten oppdatering her...var en tur i dammen med flua i går også jeg :dribble: det skjedde ikke mye, startet med et lite lugg i våtflua. Etterpå mistet jeg en fisk på drøye to hekto tror jeg. så begynte det å regne. Etter at regnet roet seg litt (jeg gjemte meg under ett tre ) bandt jeg på en tørrflue som lignet på en møll siden det begynte bli kveld. Jeg kastet ut mot et sted der jeg trodde det stod en fisk. Når flua etter en stund brøt overflatehinna begynte jeg å stripe den inn i overflata rykkvis for å imitere et insekt i panikk. Plutselig kom ørreten som en torpedo og vaket på flua mens jeg kjente at det var et brutalt hugg. Men detvar alt jeg kjente :) Tok et par kast til men uten resultat... Når jeg pakket sammen og begynte å sykle hjem kjente jeg fortsatt det hugget i håndleddet ...

veg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir min siste post på forumet for et par dager iallefall. Jeg skal nå dra til ****************** og fiske etter ***************

(de som vet hva jeg snakker om har taushetsplikt ) Hva som skjer fra i ettermiddag av får dere vite torsdag, senest fredag(bursdan min :thumbsup: )

snakkes inntil da

veg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir min siste post på forumet for et par dager iallefall. Jeg skal nå dra til ****************** og fiske etter ***************

(de som vet hva jeg snakker om har taushetsplikt ) Hva som skjer fra i ettermiddag av får dere vite torsdag, senest fredag(bursdan min :thumbsup: )

snakkes inntil da

veg

:blush:

Litj-reven og reven skal på snikjakt. Regner med at det blir suksess, jeg lover laks på 6-10 kilo !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kom dæ i elva no veg ble tatt 4 stk på Kroppan i dag, 14,14,7,7 så vi får håpe det løsner nå! Feitmark er medesin i kveld:-)

Ja de hadde et bra døgn broder`n & Co. :thumbsup: De var heldig med døgnet sitt, grå elv like før de startet, og oppklarning. Pleier å være bra da på Kroppan :blush:

Det skulle jo være hemmelig.......

Krysser alt som er av fingre, tær, knær og fiskeutstyr for at han skal få oppleve en sølvblank torpedo.

Knæk og Bræk!

Dette ordner nok Veg. Jeg skal stå klar med kamera, he he. Fasten your seat belts, please :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har elva klarnet noe i dag??

Klarnet bittelitt, men fremdeles mye humus og dritt i vannet ja. Har hørt at det graver en plass mellom Lundamo og Støren (Hovin) ! Men det funker på marken på rolig strøm og nære land. Utrolig hvor nære land laksen går nå, og på svak strøm. De som bruker 100 grams søkker og kaster langt uti elva, har nok atskillig mindre sjanse nå ja :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto tre gravemaskiner og jobba for fullt på ei tomt midt i Kaldvella i dag. Så ikke helt pen ut bekken der nei.....

Ja det er katastrofe ! Går da ikke an å grave der midt i laksesesongen, he he ! Renner jo ut i elva og den blir enda mere suppe. Men på toppen av valdet er det litt bedre :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er det vel ingen hemmelighet lenger så da får jeg bare innrømme :P Sekken e nesten ferdigpakka, bærbart litjrevhi e prøveoppsatt i hagen og pakka ned og jernplatene er med :thumbsup: De jeg fikk av tequila har jeg trua på :blush: har knapt nok fisket med noe anneti nidelva i år :P I tillegg er 40gram koster og masse annet med da :rofl: Så da ser jeg om jeg finner meg en fin teltplassnedi skauen der :huh: Bare å komme og hilse på om dere vil :)

veg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er det vel ingen hemmelighet lenger så da får jeg bare innrømme :P Sekken e nesten ferdigpakka, bærbart litjrevhi e prøveoppsatt i hagen og pakka ned og jernplatene er med :rofl: De jeg fikk av tequila har jeg trua på :huh: har knapt nok fisket med noe anneti nidelva i år :P I tillegg er 40gram koster og masse annet med da :) Så da ser jeg om jeg finner meg en fin teltplassnedi skauen der :P Bare å komme og hilse på om dere vil :P

veg

Nei ! Ingen skal hilse på ! Her skal det bare være du og meg, og vi skal finne roen, og vi skal snike i buskene og plutselig slå til, kjapt og gæli. Her skal ingen komme og forstyrre, he he. Full kons Veg, viktig, viktig ! Ingen zoombier i øst og vest som skal forstyrre og bla, bla, bla.

For å si det mildt, revefråden står ut av kjeften min akkurat nå :thumbsup: Og da er det noe på gang, skjønner du. Pleier å være litt alvor da. Hilse på kan evt. zoombier gjøre når du har tatt 2-3 laks !

Håper litj-reven kjenner den samme lukta, det er en god lukt skal jeg si deg :blush:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.