Gå til innhold
Fiskersiden

SOMMMERFERIE! 2010


veg
 Share

Recommended Posts

  • Svar 325
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden katten definitivt er ute av sekken:

Ikke dårlig gitt, grattis masse veg, det er ikke alle som kan skryte på seg den prestasjonen der!! :)

Og gratulerer til sølvreven også, med guiding av en annen verden, og alle ti tomlene i været for engasjement, tips og revestreker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte nesten ringe litj-reven, og si at han kan fortsette å fiske ikveld :)

Så han ikke er redd for å sprenge kvotene helt, og går glipp av kveldsfisket. Regner med at det er greit at han går på klokkeslett fra når han startet igår ettermiddag (som døgnkortfiskerne). Så nå er det snart et nytt fiskedøgn for ham, og flere muligheter allerede i kveld :D Men Even dukker nok snart opp, så da blir det vel litt større plass i lavvoen også. Og grillings, er det ikke St.Hansaften da ? Er ikke helt oppdatert jeg på slike formaliteter :bbq:

En ting vet jeg med sikkerhet, litj-reven har en plan som er meget skummel :lolu: Joda, revefar har nok vist ham noen tjuvtriks og hvor han skal kaste, he he. Overrasker meg ikke i det hele tatt om han tar en ikveld eller i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som "reven er ute av sekken" så får jeg gratulere Veg - spent på både historien og hva du fikk den på! Kanonflott fisk ihvertfall og hvis jeg ikke tar helt feil omtrent samme vekt som min debut i elva - bare at jeg brukte ikke 3 kast nærmere 3000 tenker jeg :) Får neste håpe at du sliter litt mer med å få nummer 2, så du får følelsen med hva det egentlig vil si å fiske laks..... :)

Og til Sølvreven - må jeg bare si - suverent! :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som "reven er ute av sekken" så får jeg gratulere Veg - spent på både historien og hva du fikk den på! Kanonflott fisk ihvertfall og hvis jeg ikke tar helt feil omtrent samme vekt som min debut i elva - bare at jeg brukte ikke 3 kast nærmere 3000 tenker jeg :) Får neste håpe at du sliter litt mer med å få nummer 2, så du får følelsen med hva det egentlig vil si å fiske laks..... :rolleyes:

Og til Sølvreven - må jeg bare si - suverent! :goodjob:

Ja han fikk den temmelig kjapt i morges, og jeg tror det var litt "kjedelig" for ham etterpå. :rolleyes: Men han tygde nok vel og lenge på karamellen idag, han brukte laaaang tid ved elvekanten når han skulle vaske den skikkelig senere idag. Han hadde nok et kvarter for seg selv der nede på grunna, og beundret den flotte og sølvblanke kroppen på laksen :thumbsup:

Men sånn er laksefiske, eller kan være. Enten bruker man ukesvis før den første sitter, eller så kan den ta tvert. Og da har man et luksusproblem. Flere storlakser står der ute og bare venter. Ja vi så flere fine som bare ventet på Veg. Og man får jo så trua. Og likevel må man vente, vente, vente. Det er lange og ulidelige timer det, til neste gang. Men jeg skal innrømme, vi så litt mellom fingrene (håper ingen reagerer på det). Jeg lot han gå noen runder ekstra i morges, så kunne han fiske på døgnet mitt :blush: Så han fikk fisket fra seg litt "stress" og absistens. Vi må jo ta vare på den nye generasjon, og da må de få fiske litt ekstra, he he. Tror ikke Gaula har så vondt av det, da er det verre med oss andre ulvene !

Litt modifisering av utstyr måtte til etter den første laksen, kan jo risikere at en 8-15-kilos biter på neste døgnet. Og han fikk ett par demonstrasjoner idag på at da er det virkelig alvor :lolu:

Håper bare inderlig at han husker på å løsne clutchen når 150-meters utraset kommer, he he. Da er det ingen vits å holde igjen nei. Men nå kjører han med Silver`s Ownerkroker size 1 :D

Og da sitter de i saksa ihvertfall ! Det er nesten så jeg håper at ikke en sværing biter på, det vil gå rett vest, he he. Men kanskje en bra lærdom det også, så han får se hvilke krefter en storlaks virkelig kan ha. Og at man aldri må undervurdere knuter og linedimensjon.

Vegar er igang igjen og laksen bit pånytt...

Ein annan rev er også på rett plass...

B)

Ikke rev, verre enn minken. Eller skal vi si hermegåsa.

Blir vel Even som trygler Veg om info nå, hva han fisker med, og hvor. Håper guttungen holder kortene tett inntil brystet nåda, for det var det siste jeg sa til ham idag :lolu:

Han er jo en litj-rev !

Så er nok en laks på land ja, fikk nyss MMS. Heeeerlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rev, verre enn minken. Eller skal vi si hermegåsa.

Blir vel Even som trygler Veg om info nå, hva han fisker med, og hvor. Håper guttungen holder kortene tett inntil brystet nåda, for det var det siste jeg sa til ham idag :)

Han er jo en litj-rev !

Så er nok en laks på land ja, fikk nyss MMS. Heeeerlig !

:rolleyes:

Endret av Helge S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel si hvem som fikk laks, det var Even. Virket som det var en mellomlaks på MMS-bildet. Så nå har han rødt kort og ikke kan fiske før i morra ettermiddag, og scenen er klar. Veg er klar for de store :goodjob: Drømte i formiddag at Veg knakk stanga i et nytt basketak med en storlaks, håper det ikke skjer da :blush:

Men jeg glemte å nevne at han nå må/bør bytte plass, elva synker en desimeter eller to, og da dukker det opp nye meget hotte punkter hvor sjansen øker betraktelig for hugg :)

Får snike oss opp der imorra, jeg og Veg. Så ingen ser oss :rolleyes: Det gjelder å være litt på forskudd, he he.

Kanskje på sin plass å vise en aldri så liten teaser fra morgenens fight :rolleyes: Usensurert sådan. Kvalitet er dårlig, tatt med mobil, men fullt sjåbart :thumbsup:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H1rik kunne melde et rush med laks lenger ned i elva i morgentimene (Stendahl/Gravråk). Men laksen ville ikke ha hans wooblere, mark, sluk. Ja nå tror jeg det kommer en god del fisk etter flommen. Perfekt vannstand nå og gåelv de luxe :) Nå gjelder det nok å finne det perfekte draget i elva, der laksen samles, og hviler litt. Nei og nei, skal dette aldri ta slutt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke forundre meg om du blir spurt om mange fadderoppdrag etter dette,fra laksefiskere som har mange "litjræva"og som på en fornurlig måte skal prøve å få lurt goplassene/tipsene ut av deg. :dribble:

He he, fra laksefiskere som ikke får laks ja. Og bruker ungene som lokkemiddel :lolu:

Greit det, men da skulle opphavet holdt seg langt unna :lolu:

Men det hadde jo vært veldig moro å fått noen meter av elva til disposisjon, så man kunne hjelpe funksjonshemmede f.eks. til å fiske. Og holdt ulvene (maskinfiskerne) langt unna.

Det hadde vært drømmen det :rolleyes: Tenker det ville blitt noen glade fjes da. Så det er nok noe jeg godt kunne tenkt meg ja, det er slike som fortjener å få laks. Og det er fullt mulig, ja jeg vil påstå at selv blinde har hatt mulighet til å få laks :rolleyes: Bare de får veiledning nok, og det legges til rette på land så de får beveget seg.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra Silver! Du har gjort en kjempejobb med å ødelegge guten for livet!

Neida, spøk til side. Fantastisk flott gjort av deg. Det er jo faktisk nesten enda mer gøy å hjelpe folk til sin første laks, enn å få selv.

Hadde en jomfrufisker med meg i går kveld jeg også. Han greide å miste den første, men nr 2 kom på land og den var større......... Tosifra ja og litt av en debutlaks!

Kommer i Mastertråden etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, fra laksefiskere som ikke får laks ja. Og bruker ungene som lokkemiddel :lolu:

Greit det, men da skulle opphavet holdt seg langt unna :lolu:

Men det hadde jo vært veldig moro å fått noen meter av elva til disposisjon, så man kunne hjelpe funksjonshemmede f.eks. til å fiske. Og holdt ulvene (maskinfiskerne) langt unna.

Det hadde vært drømmen det :rolleyes: Tenker det ville blitt noen glade fjes da. Så det er nok noe jeg godt kunne tenkt meg ja, det er slike som fortjener å få laks. Og det er fullt mulig, ja jeg vil påstå at selv blinde har hatt mulighet til å få laks :rolleyes: Bare de får veiledning nok, og det legges til rette på land så de får beveget seg.

Så sant,så sant.Ja med god tilretteleiing kunne nok mange ha fått opplevd gleden av laksefiske,som i dag ikke har anledning til det.

Men det krever litt god vilje fra vald/fiskerettshavere og noen ildsjeler som feks sølvreven.På mange vald er det ikke mye man skal tilrettelegge for feks rullestolbrukere,for at de med litt hjelp skal kunne komme seg til elva og få tatt seg noen kast etter laksen.

H1rik kunne melde et rush med laks lenger ned i elva i morgentimene (Stendahl/Gravråk). Men laksen ville ikke ha hans wooblere, mark, sluk. Ja nå tror jeg det kommer en god del fisk etter flommen. Perfekt vannstand nå og gåelv de luxe :dribble: Nå gjelder det nok å finne det perfekte draget i elva, der laksen samles, og hviler litt. Nei og nei, skal dette aldri ta slutt :lolu:

Ja så da er det mere laks i vente som kommer for full hals opp fra sjøen nå altså?

Vannstanden er nå ca mellom 150-135 kbms,det vil si at laksen beveger seg fortere opp elvedalen,og at gaulfossen forseres i ett raskere tempo enn om det var ca 170 kbms.Vann tempen har vel kansje også steget litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant,så sant.Ja med god tilretteleiing kunne nok mange ha fått opplevd gleden av laksefiske,som i dag ikke har anledning til det.

Men det krever litt god vilje fra vald/fiskerettshavere og noen ildsjeler som feks sølvreven.På mange vald er det ikke mye man skal tilrettelegge for feks rullestolbrukere,for at de med litt hjelp skal kunne komme seg til elva og få tatt seg noen kast etter laksen.

Ja så da er det mere laks i vente som kommer for full hals opp fra sjøen nå altså?

Vannstanden er nå ca mellom 150-135 kbms,det vil si at laksen beveger seg fortere opp elvedalen,og at gaulfossen forseres i ett raskere tempo enn om det var ca 170 kbms.Vann tempen har vel kansje også steget litt?

Det var jo rene Bonanzafisket på mitt gamlevald etter flommen :rolleyes: Ikke langt nedenfor Gaulfossen. Kanskje ikke så rart, all laksen oppi der måtte bare rygge nedover ett par hakk, i Lundamoområdet under den verste flomtoppen. Og når elva sank, helt vilt ! Ikke lus på noen laks som da ble tatt. Men uansett er det nok mye laks igjen der oppe ja, og bare et tidsspørsmål før et flak går opp fossen. :rolleyes:

Hadde en jomfrufisker med meg i går kveld jeg også. Han greide å miste den første, men nr 2 kom på land og den var større......... Tosifra ja og litt av en debutlaks!

Kommer i Mastertråden etterhvert.

Dæffen, dæffen !

Kom med harde fakta nå ! Før jeg drar oppi elva, plenen er klippet ferdig og bilen vasket fri for elvemudder.

Får sende en SMS til Rigor (som var på B/L igår og blanket), om at flere laks er på vei. Han skal visst til Syden idag :dribble: Og det ser han sikkert meget fram til, he he. For en skjebne, men sånn er livet, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.