Gå til innhold
Fiskersiden

fortom ?


jørgen meitefan
 Share

Recommended Posts

Hvordan lager man egne taperte fortommer til ørretfiske med tørrflue og våtflue?

Må lage noen fortommer til Fenwicken min ;-)

Syns det er no' tull å kjøpe fortommer til 50 kr per stk!

Det er ikke alle fortommer som koster 50 kroner stk da :D

Kjøpte Ashima fortommer til 30 kr stykket jeg de er helt kurante, faktisk bedre en masse annet på markedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kjøpte nettopp et komplett sett for fluefiske (Loop adventure) Jeg er ny innenfor fluefisket. Har bare prøvd litt, men da opplevde jeg å miste et par-tre fluer etter liten tid, selv om jeg brukte de knutene som var henvist i pakken. Er dette p.g.a at fortomen er for svak eller kan det ha vært at flua har festet seg i noe i tilbakekastet, og ha blitt revet av? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nettopp et komplett sett for fluefiske (Loop adventure) Jeg er ny innenfor fluefisket. Har bare prøvd litt, men da opplevde jeg å miste et par-tre fluer etter liten tid, selv om jeg brukte de knutene som var henvist i pakken. Er dette p.g.a at fortomen er for svak eller kan det ha vært at flua har festet seg i noe i tilbakekastet, og ha blitt revet av? :wub:

Du bør trene deg med "flue" av ulltråd. Ikke prøv å fiske før du har lært litt. Det beste er å få noen som kan kaste til å lære deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok regne med å miste noen fluer i bakslengen ja! Spesielt hvis man prøver å kaste litt lenger enn man egentlig klarer, eller at vinden kan ta litt tak i snøret! Er ikke alltid man kjenner at man pisker nedi heller! Men, slapp av det er nok ikke bare deg som mister noen fluer av og til :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.