Gå til innhold
Fiskersiden

Silurus Glanis


Gjest Frisch
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Sollien

Heisan!

Var en tur i Segre i helga og fikk min livs fisk, foreløpig...222cm lang, 110cm rundt buken og 78kg! Fikk den fra land på en bunnfiska suter. Fikk i tilleg ett par fine karper opp til 12,7kg. Det blåste isbiter, så aktiviteten var nok litt lavere enn den kunne ha vært. Uansett en fet, fet fisk og en veldig fornøyd nordmann ble resultatet.

Skal prøve å få lagt ut noen bilder.

Wow!! Grattis Øystein! Dette var imponerende greier! [ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis med syyykt flotte fisker... Om det er noen som vil prøve med papillon som agn, donerer jeg mer enn gjerne bort bikkje******t til mamma. Makan til dritthund skal man lete lenge etter....kan brukes enten ved bunnmeite (langt hår gjør at den synker etter hvert, eller bare feste en isoporbit i ryggen på den og friline med den i overflaten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. Det er en god del fisk med litt skrammer, men det er vel normalt. I tillegg er det enkelte speilkarper, ofte fully scales, men selv har jeg ikke sett noe til dem. Snittet er foroevrig hoeyt oppe ved Mequinensa, betraktelig hoeyere enn lenger ned i elva. Denne helga fikk vi tre fisk fra 11,4 - 12,7kg og mista i tillegg nok en god fisk rett ved bredden. Lenger ned i elva er mitt inntrykk at snittet ligger naermere fem-sekd kilo.

Blir nok mer karpefiske fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Slapp og slapp, en 50 kiloser napper nesten en mann på 80+kilo over bord... det er vel ikke slappt akkurat. På land derimot er de slappe, og det er vel bra, med tanke på den skaden en sint og akrobatisk 2meter pluss sak kunne gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenlikner ikke malla med disse fiskene Thor! Jeg bare reagerer på at fihgten til denne malla er slapp i forhold til hva en av disse Super-Fiskene i samme dim/vekt kan stille opp med!

Syntes ikke dette var så "bøst", så da fatter jeg heller ikke hva som er så jevt med å fiske en stor å tung malle!

Hver sin smak[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.