piscator Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 sitat:Opprinnelig postet av Sollien Heisan! Var en tur i Segre i helga og fikk min livs fisk, foreløpig...222cm lang, 110cm rundt buken og 78kg! Fikk den fra land på en bunnfiska suter. Fikk i tilleg ett par fine karper opp til 12,7kg. Det blåste isbiter, så aktiviteten var nok litt lavere enn den kunne ha vært. Uansett en fet, fet fisk og en veldig fornøyd nordmann ble resultatet. Skal prøve å få lagt ut noen bilder. Wow!! Grattis Øystein! Dette var imponerende greier! [ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sollien Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 Takk, takk. Sendte bilder til kontakt-linken. Si ifra om du ikke kan sjekke den så kan jeg sende deg bildene på adressen din. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThorEH Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 send bildene til meg du Øystein, så skal jeg få lagt dem ut.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remy Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MP Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 Syke fisker! Grattis så mye!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilhelm Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 Grattis med syyykt flotte fisker... Om det er noen som vil prøve med papillon som agn, donerer jeg mer enn gjerne bort bikkje******t til mamma. Makan til dritthund skal man lete lenge etter....kan brukes enten ved bunnmeite (langt hår gjør at den synker etter hvert, eller bare feste en isoporbit i ryggen på den og friline med den i overflaten.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Inge S Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 Sykt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frisch Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 Gratulerer Øystein! Way to do it. En ekte drømmefisk... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidsen Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 TO drømmefisker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sollien Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 Takker karer! Maa jo si at jeg er helt enig. Det er hardt aa sitte paa jobb naa som elva vokner til liv kun ett par timer unna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
syver Posted April 13, 2005 Report Share Posted April 13, 2005 Grattulerer med megafisker. Jeg syns den karpa var helt fantatisk. De fargene, og fullstendig feilfri. Ser de sånn ut jevnt over der nede?? Lykke til med jobbingen. Det trenger du nok for jeg hadde ihvertfall hatt problemer med konsentrasjonen når sånne fisker var på hugget.[ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazycarper71 Posted April 13, 2005 Report Share Posted April 13, 2005 Fantastiske fisker, Øystein!! Spesielt karpa, hehe... Men jeg synes godt du kunne løftet malla opp foran kamera! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sollien Posted April 13, 2005 Report Share Posted April 13, 2005 Det varierer. Det er en god del fisk med litt skrammer, men det er vel normalt. I tillegg er det enkelte speilkarper, ofte fully scales, men selv har jeg ikke sett noe til dem. Snittet er foroevrig hoeyt oppe ved Mequinensa, betraktelig hoeyere enn lenger ned i elva. Denne helga fikk vi tre fisk fra 11,4 - 12,7kg og mista i tillegg nok en god fisk rett ved bredden. Lenger ned i elva er mitt inntrykk at snittet ligger naermere fem-sekd kilo. Blir nok mer karpefiske fremover. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
staalel Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 vekta på malla og karpa til sollien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frisch Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 78 og 12,7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sollien Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 Hehehe! Hadde det vært opp til meg hadde jeg slengt katta på nakken og løpt selvpålagt æresrunde i ørkensanda, men den gang ei, dette var opp til min begrensede muskelmasse... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remy Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 sitat:Opprinnelig postet av Sollien Hehehe! Hadde det vært opp til meg hadde jeg slengt katta på nakken og løpt selvpålagt æresrunde i ørkensanda, men den gang ei, dette var opp til min begrensede muskelmasse... Hahaha... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThorEH Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 Sinnsyke fisker Øystein! Gleder meg til neste år, da har du med å stille som guide!!! Kan vel nevnes at Grutle (som er en noe drygere mann en Øystein) ICKE klarte å løfte sin malle på 65 kg heller! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flemms Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 Tilbake til filmen på side 1. Kul film, men jeg synes ærlig talt at fighten til denne fisken(malla) på kansje 50-60kg var skuffende, rett og slett! Klar over at gutta bruker heavy utstyr og alle ser jo at utstyret blir kjørt hardt nok, men for en slapp fisk[ ][ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frisch Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 Slapp og slapp, en 50 kiloser napper nesten en mann på 80+kilo over bord... det er vel ikke slappt akkurat. På land derimot er de slappe, og det er vel bra, med tanke på den skaden en sint og akrobatisk 2meter pluss sak kunne gjort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThorEH Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 Om en malle hadde vært like "krakilsk" som en buk på land så kunne det blitt stygt, veldig stygt :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flemms Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 Frisch; til sammenlikning så ser denne fighten slapp ut i forhold til hva en fullblods saltvannsfisk som feks YF-tuna på 50-60kg, en Tarpon på 50-60kg, eller hvilken som helst billfish på 50-60kg! PS! Har ikke grei på Maller, men virket litt tamt bare! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThorEH Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 Se nå litt på malla da!! Å sammenligne den med superfisk som tuna og marlin er vel litt drøyt?? Kan vel ikke forvente at den kroppens skal frese avgårde i 60-70 km/t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sollien Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 Forholdsvis tamt, men tungt! Enig med Thor at det blir en alt for drøy sammenlikning. Mallene er på ingen måte eksplosive, men det er vel heller ikke fighten som lokker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flemms Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 Sammenlikner ikke malla med disse fiskene Thor! Jeg bare reagerer på at fihgten til denne malla er slapp i forhold til hva en av disse Super-Fiskene i samme dim/vekt kan stille opp med! Syntes ikke dette var så "bøst", så da fatter jeg heller ikke hva som er så jevt med å fiske en stor å tung malle! Hver sin smak[ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts