Gå til innhold
Fiskersiden

Tips på steder som røyker og graver


h1rik
 Share

Recommended Posts

Er så enig, de i veita har tatt av fullstendig. Men levèr laksen på Heimdal i Søbstadveien (Fiskhandler`n). Der er det atskillig billigere. Og de røyker og salter slik vi vil ha den ! Jeg er fornøyd, og mange flere jeg har snakket med er fornøyd :P De vakuumpakker selvsagt, med et lite tillegg i pris. Ikke noe å lure på h1rik :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig, de i veita har tatt av fullstendig. Men levèr laksen på Heimdal i Søbstadveien (Fiskhandler`n). Der er det atskillig billigere. :

Takk Tor! - Spread the word!

Da har jeg sjekket. En sparer 30 kr. kiloen på å bruke Heimdal...og det blir endel når du leverer noen kilo.

Så i morgen skal jeg levere fisk til Einerrøyking, pepperrøyking, graving og spekelaks - Søkki ta kor æ glær mæ :dribble: ......og ekstra godt blir det når jeg tenker på hvor mye jeg sparer :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røkte to på Fiskhallen i Taraldsgårdsveita. Har så vidt smakt på den pepperrøkte og den virker god, men jeg kommer neppe tilbake dit.

1) Ikke kvittering når man leverer inn fisken

2) Ikke kvittering når man henter den

3) Ingen info om pris

4) DYRT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røkte to på Fiskhallen i Taraldsgårdsveita. Har så vidt smakt på den pepperrøkte og den virker god, men jeg kommer neppe tilbake dit.

1) Ikke kvittering når man leverer inn fisken

2) Ikke kvittering når man henter den

3) Ingen info om pris

4) DYRT!

Og jeg leverte en storlaks som skulle pepperrøykes for ett par år siden. Og hva fikk jeg: Varmrøkt storlaks ! Enn om de kunne sagt at de ikke pepperrøykte kald. Vet ikke om de pepperrøyker nå kald ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:closedeyes: Du har en som "røyker" på Støren også. Ved siden vanlig så lager han pepper, grav etc. Fikk smaksprøver når jeg var oppover i begynnelsen på august. Var god den fisken. husker ikke hva han heter, men det vet de på natursenteret. Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dribble: Du har en som "røyker" på Støren også. Ved siden vanlig så lager han pepper, grav etc. Fikk smaksprøver når jeg var oppover i begynnelsen på august. Var god den fisken. huske rikek hva han heter, men det vet de på natursenteret.

Ja vet flere som bruker ham, flink han også :closedeyes: Men vet ikke hvor han holder til på Støren. Passer kanskje best for de som er oppe i dalen noen dager og vil ha fisken røyket før de drar hjem. (Tilreisende fiskere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet flere som bruker ham, flink han også :) Men vet ikke hvor han holder til på Støren. Passer kanskje best for de som er oppe i dalen noen dager og vil ha fisken røyket før de drar hjem. (Tilreisende fiskere)

:D Holder til rett ovenfor Frøsethølen. Kjører over gamle brua, og ett par hundre meter oppover retn. Røros. Så det er jo ikke så lange biten å kjøre uansett hvor en er i område.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte to i Ravnkloa i går. Aldri prøvd dem før så det blir en ny opplevelse. Han som tok imot meg var i alle fall veldig hyggelig og serviceinnstilt. Kvittering fikk jeg og.

Jeg brukte Heimdal i fjor. Utmerket spekelaks, men røykelaksen hadde de krydret med ett eller annet krydder så den var ikke spesielt god (syntes jeg). Merkelig praksis - krydre laksen uten at kunden har bedt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er de første "smaksprøvene" fra Heimdal spist...........og :D

Røkt, pepperrøkt, madeira-gravet - Jepp, de vil jeg anbefale.

Fikk også vakumpakket, nydelig anrettet på papplate med en merkelapp hvor det sto hva som var på innsiden og hvordan de var laget, noe satte prkken over i`en.

At jeg i tillegg sparte rundt regnet mange hundre kroner ;) , sett i forhold til Taraldsveita, gjorde saken bare bedre ;)

Fisken ble levert rund. De foretrekker at den er gjort opp, men det var ikke noe problem.

Anbefales på det varmeste!

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de første "smaksprøvene" fra Heimdal spist...........og :D

Røkt, pepperrøkt, madeira-gravet - Jepp, de vil jeg anbefale.

Fikk også vakumpakket, nydelig anrettet på papplate med en merkelapp hvor det sto hva som var på innsiden og hvordan de var laget, noe satte prkken over i`en.

At jeg i tillegg sparte rundt regnet mange hundre kroner ;) , sett i forhold til Taraldsveita, gjorde saken bare bedre ;)

Fisken ble levert rund. De foretrekker at den er gjort opp, men det var ikke noe problem.

Anbefales på det varmeste!

hmm kanskje en skulle tatt en tur oppover igjen da...det høres deilig ut

her nede tar de ikke imot enda, :mellow:

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Grave gjør du selv! Skal se om ikke jeg kan få lagt ut en fremgangsmåte snart - jeg har i hvertfall tatt alle bildene til en slik artikkel. Sennepssausen lager du også selv: https://www.fiskersiden.no/index.php/mat/619-sennepsaus-til-gravlaks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graving er enkelt ja. Bare å filètere sidene, strø på salt og sukker på kjøttsidene. Pluss litt frisk dill. Legge filètene kjøtt mot kjøtt i kjøleskap i et kar ett døgn. Snu filètpakken og nytt døgn i kjøleskap. Litt lenger avhengig av hvor store stykkene er. Anbefalt hos endel 60% salt og 40% sukker. Men smakssak. Jeg vil ha gravlaksen eller sjøørreten litt søt så jeg bruker 50% sukker.

Hvor mye dill er nok også en smakssak, det kan bli for mye av dette når man leverer inn for graving synes jeg. Laksens gode smak kommer litt bort ved for mye dill synes jeg. Men litt må det være :P

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.