Gå til innhold
Fiskersiden

grønn lusuer?


Recommended Posts

Hva er detto o store fiskeorakel?

video.png

men først... hvordan legger jeg ut en mp4 /sony mobil film

Har desverre bare film

Jeg laster opp på Photobucket, men det finnes sikkert flere metoder.

Den grønne lusueren kan jo ha vært en smule sjøsyk :goodjob:

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. tja kanskje det men min kompis sa at fisken var helt grønn... han jobber på noe oljeinnstalasjonsgreier (ikke spør meg akkurat hva) så det kan kanskje være utslipp det er snakk om?

jeg syntes det så ut som en lusuer med missfarvning pga. den svarte flekkem bak gjellene og så så det ut til å være pigger på gjellelokket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket nettopp me`n og ble bekreftet at den var grønn.. det ble vist også tatt et bilde med ett 8 mp kamera noe som kan gjøre artsbedømmingen lettere men karen som tok bilde kom senere på jobb.

Legger ut bilde når jeg får det.

Ellers kan det nevnes at det var en gassinnstalasjon så det skal ikke ha noe med utslipp å gjøre nei.

korr spennanjess...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig å legge ut filmen et annt sted enn rapidshare? fikk beskjed om at den ikke kan vises fordi uploader ikke har premium konto

Fikk sett den jeg, er ikke medlem der.

Trykket på det andre allternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig å legge ut filmen et annt sted enn rapidshare? fikk beskjed om at den ikke kan vises fordi uploader ikke har premium konto

http://rapidshare.com/files/416025928/MOV00068.MP4

Da kan den lastes ned 10 ganger til...

ingen som er helt sikre på hva det er ennå? Eller ventes det på bedre bilde?

Endret av Arctander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for ny upload!

Merkelig farge ja, men den kan vel variere noko frå den vanlige raude. Jobba på eit fiskemottak for mange år sidan og såg ein del fargevariasjoner på vanlig uer. Berre den vanlig raude fargen blant dei som vart levert av større båtar som fiskar langt til havs. Sjarkar og mindre båtar med fangst frå line eller snurrevad, kunne levere uer/lusuer med stor variasjon i fargane. Dei var ofte fiska nærmare land og relativt grunt, 50 - 100 meter. Spesielt lusuer kan variere litt i fargane alt etter botntype, trur eg

Endret av Arachnida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.