staalel5 Posted June 7, 2011 Report Share Posted June 7, 2011 enig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isgalt Posted June 9, 2011 Report Share Posted June 9, 2011 Støtter, men er det ikke på tide å gjøre et framstøt mot Steinsfjorden gjeddefestival? Snakka med Kjell Sundøen i fiskeforeningen i går (holder på med en sak i AoF), og han har ikke fått noen henvendelse ennå, men han har jo hørt kritikken. Dette er først og fremst en festival for familier og unger, ikke specimenfiskere, og jeg forstår hans argument om at de ikke ønsker å gjenutsette fisken. Og det med gjeddekakene er jo en del av greia. At kilosgjedder blir menneskemat er det vel ingen som har noe imot? Fiskersiden bør foreslå å innføre en fang og slipp-klasse for dem som går etter den største gjedda, så kan de leve videre. Til og med fiskeforvalter i Buskerud, Erik Garnås, støtter dette. Men det er mye som er gærent i Steinsfjorden, og det må vel nye koster til i fiskeforeningen for å få noe til å skje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
syver Posted June 12, 2011 Report Share Posted June 12, 2011 Med drullioner av mort som blir fler og fler for hver dag som går er neppe uttak av predatorer metoden for å bevare vannkvalitet og kreps (Det er jo det som betyr noe i stinsfjorden) Gjeddene opp til 5 kilo er jo de fremste mortespiserne så disse bør ikke tas ut hverken av spostsfiskere eller yrkesfiskere skal ikke steinsfjorden bli et nytt vansjø når det gjelder vannkvalitet. Mon tro om de tenker på det i det hele tatt?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiskesuppa Posted July 11, 2011 Report Share Posted July 11, 2011 Støttes. Det må jobbes mot 2012 nå og håpe Kjell Sundøen og co tar til vettet. At fiskeforeningen ønsker å fjerne gjedda fra Steinsfjorden er viden kjent og jaggu ser det ut som de lykkes, med mindre noen tar tak i problemet. Jeg har fiska i Steinsfjorden siden midten på 1970-tallet men det har aldri vært dårligere enn nå. På den tida var det nesten garanti på abbor rundt halvannen og gjedde over ti, mens nå er det laaaangt mellom de. Dattera mi er på ferie der nå og hun fortalte igår at ila sist uke har hun funnet mye dau abbor som fløyt i vannet. Det er neppe tilfeldig, selv om det er ferietid og mye fiskere. Jeg har ikke erfart mye daufisk tidligere år, bortsett fra dagene etter gjeddefestivalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerU Posted July 12, 2011 Report Share Posted July 12, 2011 Jeg støtter opp forslaget! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seth Posted July 12, 2011 Report Share Posted July 12, 2011 støttes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JosteinD Posted July 21, 2011 Report Share Posted July 21, 2011 Støttes. Det må jobbes mot 2012 nå og håpe Kjell Sundøen og co tar til vettet. At fiskeforeningen ønsker å fjerne gjedda fra Steinsfjorden er viden kjent og jaggu ser det ut som de lykkes, med mindre noen tar tak i problemet. Jeg har fiska i Steinsfjorden siden midten på 1970-tallet men det har aldri vært dårligere enn nå. På den tida var det nesten garanti på abbor rundt halvannen og gjedde over ti, mens nå er det laaaangt mellom de. Dattera mi er på ferie der nå og hun fortalte igår at ila sist uke har hun funnet mye dau abbor som fløyt i vannet. Det er neppe tilfeldig, selv om det er ferietid og mye fiskere. Jeg har ikke erfart mye daufisk tidligere år, bortsett fra dagene etter gjeddefestivalen. Forslaget støttes opp av meg også! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Big fish :) Posted July 21, 2011 Report Share Posted July 21, 2011 "jeg støtter opp forslaget" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiskeren fra dalen Posted July 22, 2011 Report Share Posted July 22, 2011 stoettes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjorn.72 Posted September 21, 2011 Report Share Posted September 21, 2011 PikeWallis og Fiskersiden.no oppfordrer på det sterkeste at Steinsfjorden Fiskeforening innfører en klasse for c&r (fang og slipp) i konkurransen Steinsfjorden Gjeddefestival fra og med 2011. Vi ønsker også å stresse tanken om å gjøre festivalen om til en ren fang og slipp festival i fremtiden. Vi kan komme med praktiske opplysninger som behandling av fisk og gjennomføring vedrørende godkjenning av c&r fisk som meldes inn i konkurransen. Det er overraskende enkelt å gjennomføre en konkurranse på denne måten. Samtidig vil vi bevare bestandene i Steinsfjorden som raskt har blitt kjent som en av Skandinavias beste gjedde vann. Å finne folk fra Nederland og Tyskland på vannet er ikke lenger sjeldent. Disse fiskerene kommer langveis fra for å prøve seg etter de store gjeddemadammene som lever i denne sjøen. Ikke bare er det spennende at Norge blir sett på som en fiskenasjon, foruten saltvann og laks. Men disse fiskerene bidrar til lokalmiljøet rundt både Tyrifjorden og Steinsfjorden. Mange av de leier båt og hytter. Så det å bevare bestanden er viktigere nå enn noen gang. Hvis dette blir en realitet ønsker nok flere seriøse fiskere å delta på Steinsfjorden gjeddefestival i fremtiden, etter som sportsfiskere blir mer og mer bevisst på å bevare stammer som har en stor verdi i sportsfiskerens øyne. Med vennelig hilsen Fiskersiden.no & PikeWallis For å støtte opp, skrive ett svar "jeg støtter opp forslaget" Husk; dette dreier seg ikke bare om Steinsfjorden. Dette dreier seg om samtlige gjeddevann i Norge. Dette dreier seg om å endre synet på en fisk som egner til så mye mer enn gjerdepryd og skrekk for jordrotter. Gjeddefestivalen i Steinsfjorden er videne kjent i Norge. Samtlige som fisker har hørt om den. Å endre synet på gjedda og hvordan den behandles og respekteres, vil det gi ringvirkninger til alle kriker og kroker i Norge. Dette er ikke skal, skal ikke. Dette er din plikt som sportsfisker å støtte opp om! Uansett hvor du bor i landet. Jeg forventer mange, mange sider med støtte til denne saken! Vennligst bare post ett (1) svar! jeg støtter opp forslaget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gadusn.dk Posted December 17, 2011 Report Share Posted December 17, 2011 PikeWallis og Fiskersiden.no oppfordrer på det sterkeste at Steinsfjorden Fiskeforening innfører en klasse for c&r (fang og slipp) i konkurransen Steinsfjorden Gjeddefestival fra og med 2011. Vi ønsker også å stresse tanken om å gjøre festivalen om til en ren fang og slipp festival i fremtiden. Vi kan komme med praktiske opplysninger som behandling av fisk og gjennomføring vedrørende godkjenning av c&r fisk som meldes inn i konkurransen. Det er overraskende enkelt å gjennomføre en konkurranse på denne måten. Samtidig vil vi bevare bestandene i Steinsfjorden som raskt har blitt kjent som en av Skandinavias beste gjedde vann. Å finne folk fra Nederland og Tyskland på vannet er ikke lenger sjeldent. Disse fiskerene kommer langveis fra for å prøve seg etter de store gjeddemadammene som lever i denne sjøen. Ikke bare er det spennende at Norge blir sett på som en fiskenasjon, foruten saltvann og laks. Men disse fiskerene bidrar til lokalmiljøet rundt både Tyrifjorden og Steinsfjorden. Mange av de leier båt og hytter. Så det å bevare bestanden er viktigere nå enn noen gang. Hvis dette blir en realitet ønsker nok flere seriøse fiskere å delta på Steinsfjorden gjeddefestival i fremtiden, etter som sportsfiskere blir mer og mer bevisst på å bevare stammer som har en stor verdi i sportsfiskerens øyne. Med vennelig hilsen Fiskersiden.no & PikeWallis For å støtte opp, skrive ett svar "jeg støtter opp forslaget" Husk; dette dreier seg ikke bare om Steinsfjorden. Dette dreier seg om samtlige gjeddevann i Norge. Dette dreier seg om å endre synet på en fisk som egner til så mye mer enn gjerdepryd og skrekk for jordrotter. Gjeddefestivalen i Steinsfjorden er videne kjent i Norge. Samtlige som fisker har hørt om den. Å endre synet på gjedda og hvordan den behandles og respekteres, vil det gi ringvirkninger til alle kriker og kroker i Norge. Dette er ikke skal, skal ikke. Dette er din plikt som sportsfisker å støtte opp om! Uansett hvor du bor i landet. Jeg forventer mange, mange sider med støtte til denne saken! Vennligst bare post ett (1) svar! Det er absolut noget jeg støtter.. Gadusn.dk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsunamib Posted July 5, 2012 Report Share Posted July 5, 2012 PikeWallis og Fiskersiden.no oppfordrer på det sterkeste at Steinsfjorden Fiskeforening innfører en klasse for c&r (fang og slipp) i konkurransen Steinsfjorden Gjeddefestival fra og med 2011. Vi ønsker også å stresse tanken om å gjøre festivalen om til en ren fang og slipp festival i fremtiden. Vi kan komme med praktiske opplysninger som behandling av fisk og gjennomføring vedrørende godkjenning av c&r fisk som meldes inn i konkurransen. Det er overraskende enkelt å gjennomføre en konkurranse på denne måten. Samtidig vil vi bevare bestandene i Steinsfjorden som raskt har blitt kjent som en av Skandinavias beste gjedde vann. Å finne folk fra Nederland og Tyskland på vannet er ikke lenger sjeldent. Disse fiskerene kommer langveis fra for å prøve seg etter de store gjeddemadammene som lever i denne sjøen. Ikke bare er det spennende at Norge blir sett på som en fiskenasjon, foruten saltvann og laks. Men disse fiskerene bidrar til lokalmiljøet rundt både Tyrifjorden og Steinsfjorden. Mange av de leier båt og hytter. Så det å bevare bestanden er viktigere nå enn noen gang. Hvis dette blir en realitet ønsker nok flere seriøse fiskere å delta på Steinsfjorden gjeddefestival i fremtiden, etter som sportsfiskere blir mer og mer bevisst på å bevare stammer som har en stor verdi i sportsfiskerens øyne. Med vennelig hilsen Fiskersiden.no & PikeWallis For å støtte opp, skrive ett svar "jeg støtter opp forslaget" Husk; dette dreier seg ikke bare om Steinsfjorden. Dette dreier seg om samtlige gjeddevann i Norge. Dette dreier seg om å endre synet på en fisk som egner til så mye mer enn gjerdepryd og skrekk for jordrotter. Gjeddefestivalen i Steinsfjorden er videne kjent i Norge. Samtlige som fisker har hørt om den. Å endre synet på gjedda og hvordan den behandles og respekteres, vil det gi ringvirkninger til alle kriker og kroker i Norge. Dette er ikke skal, skal ikke. Dette er din plikt som sportsfisker å støtte opp om! Uansett hvor du bor i landet. Jeg forventer mange, mange sider med støtte til denne saken! Vennligst bare post ett (1) svar! Støttes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frodedk Posted September 11, 2012 Report Share Posted September 11, 2012 Jeg støtter opp om forslager Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slapoe Posted September 11, 2012 Report Share Posted September 11, 2012 Støtter opp om forslaget! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimbo Posted April 30, 2013 Report Share Posted April 30, 2013 Støtter forslaget! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BalubaGubben Posted April 30, 2013 Report Share Posted April 30, 2013 jeg støtter opp forslaget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heavy met....fish man! Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 Ble usikker på om jeg har svart denne før men dette støttes fult ut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans marius Posted February 14, 2015 Report Share Posted February 14, 2015 Støttes!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lyr i solnedgang Posted September 24, 2016 Report Share Posted September 24, 2016 Den 2.10.2010 at 14.18, Durango skrev: Den 9.9.2010 at 21.44, Remy skrev: PikeWallis og Fiskersiden.no oppfordrer på det sterkeste at Steinsfjorden Fiskeforening innfører en klasse for c&r (fang og slipp) i konkurransen Steinsfjorden Gjeddefestival fra og med 2011. Vi ønsker også å stresse tanken om å gjøre festivalen om til en ren fang og slipp festival i fremtiden. Vi kan komme med praktiske opplysninger som behandling av fisk og gjennomføring vedrørende godkjenning av c&r fisk som meldes inn i konkurransen. Det er overraskende enkelt å gjennomføre en konkurranse på denne måten. Samtidig vil vi bevare bestandene i Steinsfjorden som raskt har blitt kjent som en av Skandinavias beste gjedde vann. Å finne folk fra Nederland og Tyskland på vannet er ikke lenger sjeldent. Disse fiskerene kommer langveis fra for å prøve seg etter de store gjeddemadammene som lever i denne sjøen. Ikke bare er det spennende at Norge blir sett på som en fiskenasjon, foruten saltvann og laks. Men disse fiskerene bidrar til lokalmiljøet rundt både Tyrifjorden og Steinsfjorden. Mange av de leier båt og hytter. Så det å bevare bestanden er viktigere nå enn noen gang. Hvis dette blir en realitet ønsker nok flere seriøse fiskere å delta på Steinsfjorden gjeddefestival i fremtiden, etter som sportsfiskere blir mer og mer bevisst på å bevare stammer som har en stor verdi i sportsfiskerens øyne. Med vennelig hilsen Fiskersiden.no & PikeWallis For å støtte opp, skrive ett svar "jeg støtter opp forslaget" Husk; dette dreier seg ikke bare om Steinsfjorden. Dette dreier seg om samtlige gjeddevann i Norge. Dette dreier seg om å endre synet på en fisk som egner til så mye mer enn gjerdepryd og skrekk for jordrotter. Gjeddefestivalen i Steinsfjorden er videne kjent i Norge. Samtlige som fisker har hørt om den. Å endre synet på gjedda og hvordan den behandles og respekteres, vil det gi ringvirkninger til alle kriker og kroker i Norge. Dette er ikke skal, skal ikke. Dette er din plikt som sportsfisker å støtte opp om! Uansett hvor du bor i landet. Jeg forventer mange, mange sider med støtte til denne saken! Vennligst bare post ett (1) svar! Jeg støtter forslaget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts