Gå til innhold
Fiskersiden

På jakt etter rovkarpene


Oz
 Share

Recommended Posts

Rart å tenke på dere ikke har fisket asp før. Dere som er av de mest erfarne og drevne fiskerne i Norge.

Nuvel, erfaren og dreven er vel å dra det litt langt for min del i alle fall :P

Siden aspen har såpass begrenset utbredelse, og jeg har fisket temmelig lite på den siden av Oslofjorden er det ikke så rart at jeg ikke har forsøkt dette før. Audun har selvsagt fisket asp mange ganger tidligere ;)

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til en helt vanlig (høst) dag på Øyeren, for info så er gresset som flyter klippet av båt propeller på grunnere vann syd for deltaet (å jeg hater sånne dager). Dere traff greit ser jeg av bildene og Robin gjorde jobben, ingen gjørs kontakt?

Var det noe tegn til abborjag?

Vi traff godt ja ;) Robin gjorde en stjernejobb i forkant, og dine fangster har jo ikke akkurat vært uinspirerende de heller, for å si det forsiktig! Så ingenting som 100% sikkert var abborjag, men så noe som var aspjaging, og noe som kan ha vært abbor. Heller ingen gjørskontakt, og kun kontakt med ei større gjedde, så jeg føler jeg har noe uoppgjort der ;) Får håpe det ikke blir for lenge til neste gang! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dager med mye gress og lite vind kan med fordel brukes til aktiv kasting på jagende fisk !

Topwater baits er utrolig heftig, og treffer du så har du garantert en fangst som sitter lenge. Husker Micke gikk etter en asp som stadig var oppe, den hugg på 3 kast og satt på 4de helt inne ved båten. For meg som satt ett lite stykke unna var det fantastisk underholdende å se reaksjonene til både mann og fisk ;) på ett plaskende overflate agn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.