Gå til innhold
Fiskersiden

Priser?


Hessa
 Share

Recommended Posts

hei.. bare lurer på hva dere betaler for deres PowerPro braid? kjøpte akkurat 1500 yards 80 LB PP for 520,- på nettet... noen som finner det billigere???

Alt som virker for bra til å være sant bør man være forsiktig med. OBS det er en god del PPP (pirat) i omløp på nettet ennå. Håper ikke det er din tilfelle, dog merker du det 1. derute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som virker for bra til å være sant bør man være forsiktig med. OBS det er en god del PPP (pirat) i omløp på nettet ennå. Håper ikke det er din tilfelle, dog merker du det 1. derute...

ja håper ikke det :P er det noe måte og så på rullen om den er ekte eller fake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja håper ikke det :P er det noe måte og så på rullen om den er ekte eller fake?

Jeg tror det var eget tråd om saken , prøv å søke eller kan hende du får hjelp av andre lesere. Ta bilde av rullen din og legg den her, selv om det kan være vanskelig da mange av pirat kopiene var så å si lik i embalasjen.

Det er utrolig mange som har fått fisketurene sine spolert av PP fra tidligere produksjoner og fra kopier. Nå er det ihvertfall god kvalitetskontroll med produksjonen, nå som Rapala Normark har tatt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det var eget tråd om saken , prøv å søke eller kan hende du får hjelp av andre lesere. Ta bilde av rullen din og legg den her, selv om det kan være vanskelig da mange av pirat kopiene var så å si lik i embalasjen.

Det er utrolig mange som har fått fisketurene sine spolert av PP fra tidligere produksjoner og fra kopier. Nå er det ihvertfall god kvalitetskontroll med produksjonen, nå som Rapala Normark har tatt over.

ja skal snuse litt.... et spørsmål til bare.. Produseres den KUN i USA? eller har de fabrikker i asia osv. ???

takk for svar så langt ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal snuse litt.... et spørsmål til bare.. Produseres den KUN i USA? eller har de fabrikker i asia osv. ???

takk for svar så langt ! :P

Der kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med eller uttale meg om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal snuse litt.... et spørsmål til bare.. Produseres den KUN i USA? eller har de fabrikker i asia osv. ???

takk for svar så langt ! :P

Forundrer meg ikke om det lages i Asia. Ikke at jeg kan si det sikkert, men "alt" lages jo der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sjekka ein spole levert av Elbe, der står det nede på ettiketten "Made in the USA by Innovative Textiles. Inc." Ellers skal det innanfor innpakningen ligga ein liten folder med informasjon om div knuter og påspolingstips frå nevnte leverandør. Eg håper det kan hjelpa deg i bestemmelsen om dette er ekte vare eller ikkje. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sjekka ein spole levert av Elbe, der står det nede på ettiketten "Made in the USA by Innovative Textiles. Inc." Ellers skal det innanfor innpakningen ligga ein liten folder med informasjon om div knuter og påspolingstips frå nevnte leverandør. Eg håper det kan hjelpa deg i bestemmelsen om dette er ekte vare eller ikkje. :)

jepp.. spolen ser helt autentisk ut.. men det som fikk bjellene til å ringe var at varen kom fra Kina! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert kjempelurt å kontakte Elbe og si at du ikke gidder kjøpe den dyre sena deres, men foretrekker å sjanse på å importere selv noe som kan være piratsnøre uten å betale moms fordi det er billigere for deg. Tipper de gjør en kjempeinnsats for å finne ut av det....

(Bare som en mulig forklaring på hvorfor du ike har fått svar enda....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert kjempelurt å kontakte Elbe og si at du ikke gidder kjøpe den dyre sena deres.

Det er fortsatt og det kommer til å være fortsatt fake PP på markedet, især så lenge det finnes kjøpere som er villige til å miste sitt livs fiske pga. innsparing i noe så viktig som nettop det som skal holde fisken frem til dere!

I ett land der det finnes kyniske bedrifter som til og med tilsetter gift i melkeerstatning til barn, kommer det til å finnes bedrifter som forfalsker det meste. KJØP EKTE VARER ! og bidra til at bedriftene som har ekte varer fortsatt kan bruke resurser med utvikling av ennå bedre varer...

Husk at man betaler ikke kun for selve varen, man betaler også for kompetansen og ressursene som brukes for å fremstille rett kvalitet

Jeg ville formulere prisen på line av god kvalitet som kostbart, ja. Dyrt , nei..

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville formulere prisen på line av god kvalitet som kostbart, ja. Dyrt , nei..

Når vi i Norge må betale 4x prisen i USA, så er det ikke kostbart, det er dyrt. Kompetansen og ressursene på de fleste produkter er akkurat den samme om man handler produktet på nett utenlands, eller i butikk her hjemme.

Kjøper du alle produktene du bruker (som du ikke lager selv) i butikk i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumbsup: Jeg har full forståelse av at vi må betale en del mer i norge enn i lavkostland. Men for mange "produktgrupper" begynner det å gå av skaftet. Norskproduserte varer har jeg full forståelse for. Men at vi skal betale opp til både 4 og 5 ganger på agenturprodukter er ikke levlig i årene som kommer. Det kommer ikke AS Noreg til å klare å levere. I min bransje har dette pågått over noen år, og hele bransjen er i en startende prosess om markedstilpassning til nordeuropa i hvertfall. Markedet er ikke villig til å betale "norske" priser. Særlig når du i sverige kan få det samme norskproduserte produktet for 70% lavere pris. Dette gjelder mange områder. At vi må finne oss i å betale noe mer pga kostnadsnivået derunner lønnsnivået er ok. Kanskje der prisene er mest tilpasset i dag, eller begynner å bli er på matvarer. Der betaler vi ikke noe særlig mer enn andre land rundt oss sett i forhold til vårt innteksnivå i snitt. Men mange produsenter som har agenturer, datterselskaper etc i norge tar mellom 30 og 50% mer for sine vare til norge enn andre Europeiske land. Da vi er ett høykostland. Men nettopp som tråden viser så er det ikke lenger "landegrenser" som før. Det som vi må regne med blir konsekvensen er mindre service, kundesupport, og kamp om de norske garantiregler og reklamasjonsrettigheter. Vi kommer ikke til å få i både pose og sekk. Vi kan ikke tro at vi skal betale USA priser og annet og ha 2 års garanti, og 5 års reklamasjonsrett. Men at vi bør havne på ett nivå mer tilpasset norske forhold kommer, men det tar tid, og vi vil ikke bli like rimlige som de billigste landene på kloden, men pr.ddt er det blitt ett for stort gap på mange områder. Hvite og brunevarer/data er også ett unntak der vi sletts ikke er dyre i norge. Så vi havner nok på en gylden middelvei en gang i løpet av noen år tror jeg. Der det kanskje ikke vil være like mye å hente på ebay som nå. Det har jo begynt så smått på fiskeutstyr også... Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi i Norge må betale 4x prisen i USA, så er det ikke kostbart, det er dyrt. Kompetansen og ressursene på de fleste produkter er akkurat den samme om man handler produktet på nett utenlands, eller i butikk her hjemme.

Kjøper du alle produktene du bruker (som du ikke lager selv) i butikk i Norge?

Ja, det er dyrere. Betydelig dyrere og Potbelly har flere gode poenger i hans innlegg. Men alle har fått med seg at det også er betydelig mer kostbart å drive i Norge , samt og en meget viktig poeng : Markedet i Norge er betydelig mindre, noe som igjen påvirker prisen betydelig.

Det er ikke selve netthandelen jeg sikter på, men kjøp og handel av klare kopier.Internasjonal netthandelen er kommet for å bli, uten tvil.Grossister kommer også etter hvert til å forsvinne, uten tvil. Fagbutikkene kommer ikke til å ha sjanse mot internasjonal netthandel og forsvinne, uten tvil. Redskapsprodusentene som igjen blir presset, kommer sannsynligvis til å selge direkte til sluttbrukeren, med færre mellomledd, uten tvil.

La oss forestille oss at Sølvkroken, Rapala Normark, Svendsen, Fairpoint, Pure fishing og alle med egne merkevarer, bestemmer seg for å kutte alle mellomledd og satser på direkte salg mot sluttbrukeren. Hva skjer da med markedet ? Slik kan faktisk hende det skjer med noen av disse , især om de ikke har noe fortjeneste i bunnlinjen og kun driver med vareflytting ,og som ett ledd i å "kapre" markedet

Det sier i seg selv at jeg, med tanke på bransjen jeg driver i , ikke har behov for å besøke norske butikker når jeg har behov for redskap som jeg selv ikke produserer. De fleste som driver i denne bransjen i lille Norge er faktisk gode kollegaer og venner , til tross for at vi er "konkurrenter" som fra tid til annet viser tennene til hverandre.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så vanskelig å finne info om pirat PP

http://www.powerpro.com/publish/content/global_fish/en/nl/powerpro/articles/imitation_powerpro.html

Her ser du og hva du skal se etter, noe som heller ikke burde være så vanskelig.

Michael

Endret av Pikopath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert kjempelurt å kontakte Elbe og si at du ikke gidder kjøpe den dyre sena deres, men foretrekker å sjanse på å importere selv noe som kan være piratsnøre uten å betale moms fordi det er billigere for deg. Tipper de gjør en kjempeinnsats for å finne ut av det....

(Bare som en mulig forklaring på hvorfor du ike har fått svar enda....)

Elbe var kjapt ute med svar, og veldig imøtekommende! og jeg gjør alt for å fjerne pirat-skit fra nettet... om jeg kjøper autentisk PP sene på nettet fra utland, støtter jeg fortsatt PP sin produksjon... at elbe går glipp av en haug med penger og staten går glipp av sine 10 % toll,24 % mva og sikkert 30 % i generelle avgifter tar jeg ikke så tungt! så lenge varen er ekte og pp får sin del av kaka.

ellers fikk jeg testa sena i dag... i god drift og med et insane bunn-napp trakk jeg 2 tonn båt mot vind og bølger uten at noe røk... la vel det jeg klarte i press.. stangen sto som en U. og det sier vel sitt når det er en Laswon Extreme jigger... :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.