Gå til innhold
Fiskersiden

Fluebinderutstyr


SterkeGustav
 Share

Recommended Posts

Hvor lange snakker vi om? Prøv på www.nordiskfiskeutstyr.no. Der finner du alt som gjelder fluefiske. Lykke til:)

Jeg tenker på cirka rundt 10 cm. Har sendt mail til siden du tipset meg om, venter på tilbakemelding.

Ser du skriver en del på forumet om flubinding. Hvor handler du dine fjær osv, om det er lov å spørre :):thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumbsup: Dette vet jeg hvor du får, og du får noe hos Nordisk på Lysaker, men den som virkelig kan levere hår av riktig type er Midtgård fluefiske i Oslo. Han har i hvertfall tidligere tatt inn hår som har blitt farget her. Du kan få store skinnbiter og mindre, og i alle lengder. Kjøper du en skinn bit i svart på 20x30 cm så får du hår fra fluer på 5-6 cm til 12-15 om du er heldig. Og dette holder til i hvertfall 2-300 fluer. Eller biter som er tilpasset div fluestørrelser. Og i alle farger. Meget bra hår. Dette er hår beregnet på bla "tempelhund" lign. fluer. Sjekket med ham og han har hår i alle varianter og lengder. Disse pelsbitene anbefales!(ikke spør hva slags dyr det kommer i fra. Vil helst ikke vite det):) Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på cirka rundt 10 cm. Har sendt mail til siden du tipset meg om, venter på tilbakemelding.

Ser du skriver en del på forumet om flubinding. Hvor handler du dine fjær osv, om det er lov å spørre ;):D

Når det gjelder fluebindingsutstyr da handler jeg på Nordiskfiskeutstyr på Lysaker i Oslo. Men de har også nettbutikk så du kan sjekke på nettsiden deres og se hvis du finner det du har lyst :unsure: De har mye å velge mellom så jeg tror at du blir fornøyd. Det lønner seg å sjekke også den butikk som potbelly anbefaller. Jeg er ikke kjent med den men det er sikkert store utvalg der også. Hvis det gjelder kaninhår (zonkerstripper) da finner du enorm utvalg av det hos skittfiske. Lykke til :D Jeg er nesten sikkert på at du finner det du ønsker i disse butikker

Endret av Tasos Papadopoulos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar begge to. Jeg ringte Midtgård fluefiske i Oslo i sted. Han hadde ikke så mye på lager av den lengden akkurat nå, men det er i bestilling å kommer til landet i løpet av ett par mnd. Har mange fluer å binde før den tid. Han sa forøvrig at det var svært god kvalitet på disse hårene. Potbelly, jeg spurte ikke åssen dyr de var fra, men de var fra kina ihvertfall!!!hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar begge to. Jeg ringte Midtgård fluefiske i Oslo i sted. Han hadde ikke så mye på lager av den lengden akkurat nå, men det er i bestilling å kommer til landet i løpet av ett par mnd. Har mange fluer å binde før den tid. Han sa forøvrig at det var svært god kvalitet på disse hårene. Potbelly, jeg spurte ikke åssen dyr de var fra, men de var fra kina ihvertfall!!!hehe

:thumbsup: Og sa i sin tid vov vov eller bjeff bjeff :P

Nordisk er normalt min hoffleverandør på fluefiske og fluebinding, men akkurat på hår så er

ovennevnte overlegent.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har letet gjennom en del nettbutikker uten hell. Er på jakt etter lange revehår, noen som vet hvem som selger disse`?

Jeg har handlet endel på Foxy tails i england. http://www.foxy-tails.co.uk/category-5.html

Her får du mye hår for pengene, en 4,5" bit revehale med hårlengde 10cm for en hundrelapp.

De har også noe som de kaller for Nayat hår, dette er et fantastisk hårmateriale for de virkelig store fluene. Hårlengde 17,5cm

Her er det rask levering, og betaling gjennom pay-pal. Sue er suveren på hår og service.

Midtgård har meget bra kvalitet, men ofte tar det håpløst lang tid før det dukker opp noe i postkassa, selv etter gjentatte telefoner.

Om du er på utkikk etter billig flash og coneheads eller gullskaller er Peter mannen å handle av WWW.guldskalle.se

Nettbutikken er litt håpløs ved avslutning av kjøp, så send ham en mail med din bestilling så ordner det seg. Han trekker av svensk moms.

Rask levering hjem i postkassa. (husk 200kroners regelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere og flere som begynner å stille spørsmål ved de etiske sidene rundt importen av skinn fra kinesisk golden rettriver. Tipper det ikke er lenge før Midtgård kaster inn hånkle også.

M.

Er det fordi det er hund, eller er det fordi den er fra Kina, og muligens ikke blir behandlet særlig pent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fordi det er hund, eller er det fordi den er fra Kina, og muligens ikke blir behandlet særlig pent?

Er nok litt begge deler tenker jeg. Dyrevelferd er vel ikke hovedfokus i den kinesiske pelsdyrbransjen. Men det hadde nok blitt oppstyr viss en minkfarm på sunnmøre hadde begynt med sjeferoppdrett for fluebinding kan jeg tenke meg...

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være rimelig tryg på en butikk før du kjøper revehår usett i hvertfall - i hvertfall om du vet hvor stor forksjell det er på rev og rev. Jeg pleier alltid bestille en bråte testvarer - en av hver type hår/fjær før jeg legger større ordre. Foxytails har vært bra når jeg har handlet - aldri feil å spesifisere at man ønsker at de plukker kvalitet også, uavhengig av hvor man handler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være rimelig tryg på en butikk før du kjøper revehår usett i hvertfall - i hvertfall om du vet hvor stor forksjell det er på rev og rev. Jeg pleier alltid bestille en bråte testvarer - en av hver type hår/fjær før jeg legger større ordre. Foxytails har vært bra når jeg har handlet - aldri feil å spesifisere at man ønsker at de plukker kvalitet også, uavhengig av hvor man handler...

Abc Fritid har både rev hår fra Foxtail og Eumer. Eumer har vell det fineste håret på markedet.... har selv brukt dette i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet mye hos Dag midtgård og han kan sine saker det skal være visst. Men han er stiv på pris og jeg kjøper nå mine hår hos en privatperson som har bedre priser og minst like bra peiling.

Er du ute etter det beste kjøper du enkelt og greit tempelhund. Om du ikke bryr deg om utseende og max bevegelse så kan rev være et bra alternativ. Fisken er nok den som bryr seg minst.

Men gir en flott følelse å lempe utpå en tube med lang tempelhundsvinge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.