Gå til innhold
Fiskersiden

KIS besøker Stord


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Rune på forumet har i lang tid messet om noen fantastiske fiskeplasser på Stord. Selvsagt har jeg vært en smule skeptisk, men til slutt klarte jeg ikke la være-jeg måtte ta turen og prøve. Rune fikk selvsagt prestasjonsangst, og Asmund måtte på kort tid steppe inn som guide og støttekontakt for en flatfiskfiskende flatfiskfetisjist fra Karmøy.

Første plassen vi skulle til hadde Rune nevnt løse ryktet om skrubber som var store som småkveiter, og forventningene var vanskelige å dempe!

Heldigvis gikk det ikke mer enn ca 5-10min før jeg hadde ny pers på land, en nydelig skrubbe på 1200gram! Forbedring med 480gram og skuldrene sank endelig nedenfor øra!

100420051839slUFf2PRVpBW3drJRF.jpg?9

Så gikk det ca 3t med noen få småflyndrer, før Asmund spotter en fin skrubbe rett nedenfor brygga. Fisken er helt apatisk, og selv ikke rekebit+attraktorer PÅ nese/munn lokker den til hugg.

100420051831ZbUYrLJMPmKiPwiJFl.jpg?47

Tilsutt hekter kroken seg fast på utsiden av munnen og Asmund kan dra inn en meget slank (utgytt?) skrubbe på 900gram

100420051805z6jkGCq4cUi7Zlkp8Q.jpg?99

100420051840xVVRZcT1eOW7JaCxNR.jpg?44

Så kjører vi til neste plass, hvor målet er paddetorsk. Dessverre er dysleksi og analfabetisme svært vanlig på Stord, så det ble bare torsk, den største 1.87kg

100420051807iRljTH5F1QA7MjD9BF.jpg?95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.