Gå til innhold
Fiskersiden

Ambassadeur 7000


Gjest Frisch
 Share

Recommended Posts

Gjest Frisch

Hei!

Bare lurte på hva prisen på en Ambassadeur 7000 ligger på? Var litt ulur(?) og gjorde et impulskjøp på ebay på 2 sånne..., mener jeg fikk en god pris. Dette er ikke standard utgaven såvidt meg bekjent (pleier vel å ha dobbel sveiv og være rød)...?

abu7000.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av Parashurama

Skittfiske selger 7000 Classic for 1059,-.

Det har jeg også sett[ :D ], men snella som er avbildet er vel en 7000C Syncro? Laksefiskeren? Håper ikke det er 1100 som er prisen på disse også, får da blir det blåmandag. Betaler ca 1300 pr stk inkludert frakt, moms og det hele...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel sveiv har 7000 snellene. Ser ut som en 7000C snelle du har fått tak i. Clasic'n er rød, og C'n sort. Forskjellen er at på C er det kulelagre på spolen. og på clasic'n er det glidelager. Tror C'n gikk ut for flere år siden. Er ett eller annet jeg ikke får til å stemme med snella, men kan ikke sette fingren på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Begynner å lure litt, men de er ihvertfall ikke røde ;-)

Har fått fyren til å sende varene som gave.... så det er mulig det ikke blir blåmandag alikevel... prisen da blir vel 900 blank. HVIS tollerene godtar det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Noen som vet forskjellen på den rød og den sorte (og ingen lame svar om fargen....)? Har alltid hatet utseendet på disse snellene pga den overfemi røde fargen. Men da jeg så de svarte forsvant all fornuft.... Ser at prisen jeg ender opp med tilsvarer de rød i norge. Ser også at Gero selger disse i rød, og med dobbel dverg-sveiv. Laksefiskeren? Slutt å jobbe og svar[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Dette er ikke en Seven, men en 7000. Står så på boksen også. Snellene er nye.

Kan ikke se at jeg har tabbet meg ut, da prisen likevel er litt lavere enn de rød man får kjøpt her hjemme ;-). Å kjøpe de rød, ja det ville vært en tabbe, eller et hetereoseksuellt selvmord om man vil...[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

Å kjøpe de rød, ja det ville vært en tabbe, eller et hetereoseksuellt selvmord om man vil...[^]

Er du helt rusk?

Det er overhodet ikke noe tvilsomt over en flott, ferrarirød Ambassadeur. Hadde den vært rosa eller lilla hadde jeg forstått deg men de påstandendene du kommer med her er helt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av Fiskemannen

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

Å kjøpe de rød, ja det ville vært en tabbe, eller et hetereoseksuellt selvmord om man vil...[^]

Er du helt rusk?

Det er overhodet ikke noe tvilsomt over en flott, ferrarirød Ambassadeur. Hadde den vært rosa eller lilla hadde jeg forstått deg men de påstandendene du kommer med her er helt på jordet.

Ja riktig.... Tipper du "abonerer" på TV3 av en eneste grunn....[ :D ]

BTW, her er oversikten:

http://www.homsepatruljen.tv3.no/

Nope, kun svart som gjelder, samme med sølv, femi det også[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er laksefiskerens forklariong til seven i denne tråden:

https://www.fiskersiden.no/forum2/topic.asp...p?TOPIC_ID=1587

" Ambassadeur S.E.V.E.N er en billigutgave av ambassadeur 7000.

Innmaten er den samme som 7000-snellene, men med noe billigere lokk.

Funksjonsmessig er dette to like sneller. Vekta på SEVEN-snella er også da noe lavere - kan jo være en fordel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

Ja riktig.... Tipper du "abonerer" på TV3 av en eneste grunn....[ :D ]

BTW, her er oversikten:

http://www.homsepatruljen.tv3.no/

Nope, kun svart som gjelder, samme med sølv, femi det også[^]

Du skal ha all honnør for dine militante holdninger, men du snakker nå med en person som ikke gjør noenting uten at det er nøye sjekket for Blomster-Finn-faktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det som står over her er riktig.

1. dette er ikke en syncrosnelle

2. Den minner om en SEVEN, men kan godt være en 7000. Vanskelig å skille disse fra hverandre, men den HAR like glatte lokk som en seven. Det pleier å være riller eller andre kanter i lokkene på 7ooo-snellene. Innmatsmessig er seven og 7000 ganske like, men jeg er noe usikker på om kvaliteten på kulelagrene på seven er like gode som 7000-snellene. Men oppbygningsmessige og funksjonsmessig er Seven og 7000 like - bar brukt litt billigere materialer.

3. Prisen veiledene på nye Seven-sneller (i Norge) ligger på 999,-

4. Dekaler manger jo på snellene.

I gamledager skilte vi snellene fra hverandre ved fargen; de røde hadde glidelager(også kalt bronselager) og de sorte hadde kulelager. I dag er ikke dette like greit da fargene er mere et spørsmål om outlook. Men en liten pekepinn er det faktisk å skille røde og svarte sneller på denne måten. Jeg har f.els Pro-rocket som var rød, men som har kulelager.

Umiddelbart, det som skiller disse to snellene fra utseende på vanlige 7000-sneller er altså flatere lokk (ingen riller eller kanter) og at selve spolen er sølvfarget - på 7000 som har vært solgt i Norge er de sorte.

Sum av summarum: Du har nok kjøpt to 7000-sneller som ikke har vært på det det norske markedet (og det er veldig mange forskjellige utgaver som aldri har vært tilbudt her). Tror ikke du har kjøpt katta i sekken, men tror heller ikke at du har gjort noe scoop - selvfølgelig litt avhengig om du får dem inn som gave eller ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABU lagde noen 7000/7500 big water (ikke å forveksle med big game)for noen år tilbake om jeg ikke tar helt feil.Minner litt om disse relativt dyre snellene,laksefiskeren kan sikkert rette på dette om jeg er helt på vidda.Har et par røde 7000, et par røde 6000, en 5000 og en 9000 (alle med glidelager),så en kan nok sette store spørsmålstegn ved legningen min(DET forklarer nok dragningen mot unge spenstige meitegutter)Btw.frich, ser at det er svært populært blandt havgutta med gullfargede tiagra,titus o.l.,noen tanker rundt hva dette betyr? Svarte sneller til meitefolket; satanister?,gothere?..eller lærfetisjter???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Har 3 stk Shimano 10000 sneller med baitrunner funksjon som jeg nettopp har fått, så disse gjør nytten sin ved alt som skal kastes langt. Men ved båtfiske, så setter jeg min lit til disse snellene som er mer tilpasset kortere stenger og mindre stangringer ;-). Sneller skal ellers være svarte, men jeg har hørt om at enkelte sklir ut og lar seg femininisere... *lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.