Gå til innhold
Fiskersiden

Ny telefon snart....


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Mobilen er snart 4 år og må vel byttes ut....

Men hva skal en gå fo`r?

Når jeg først bytter vil jeg ha noe relativt bra tenkte jeg, men har ikke peil på mobil.... men bruksområder:

*ringe,sende sms/mms dette klarer vel alle :)

*Lett surfing

*se litt serier osv

Har vurdert bla iphone4,HTC Desire og Samsung Galaxy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HTC Desire

Hvor viktig er egentlig kamera på en mobil ? I "alle" tester hvor det faktisk er selve mobiltelefonen som blir testet så kommer både Samsung Galaxy Og HTC Desire foran iPhone.

Forøvrig så er vel ikke akuratt prisen på iPhone spesielt hyggelig

Som sagt er denne testen ein "fototest" og forteller lite om resten, regner med at bruksområdet KIS nevner gjer at denne testen ikkje betyr noko. Her er ein generell test av HTC Desire HD og fortsatt er Samsung Galaxy valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg er egetlig møkka lei alle nye mobiler. Ikke for at jeg er lei mobilen, men pga at vi har så mye bugs på nye telefoner her i huset.

Vi kjøpte 6 nye Nokia N97 mini. Returnert 5 av de etter at de har vært på service og oppgraddering. Minnefeil, kobler ut bluetoth mm.

Nå har vi 2-3 varianter av HTC og vi har Galaxy. Disse har vel funket ok. Bortsett fra at noen av disse HTCene har som N97 mini ekstremt dårlig batterikapasitet om du bruker de til andre ting enn å ringe fra. Eks surfer, mail etc.

Ett annet tenkekors på de nye er; mister du de i bakken, knuser glasset eller lign. Koster det enten skjorta, eller det lønner seg å kjøpe ny. Utfordringen med nye telefoner er den ekstremt store skjermen som ikke tåler en smell i bakken. Pris på ny skjerm til en HTC her i huset var 2400,. Det ble ny telefon. Så er man obs på dette og tar med i vurderingen behov, bruksområde mm. så er i hvertfall HTC og Galaxy langt bedre driftsmessig enn Nokia for tiden. Ser ut som Nokia har havnet i bakleksa både utviklingsmessig og kvalitetsmessig. Hasteprodukter som sendes for tidlig ut på markedet for å møte konkurransen. Selv om de har en ny nå som skal være bra kjøpes ikke 1ste gags modeller lenger inn her i gården. Vi har ca 15 mobiler her på huset, som brukes mye tildels. Så nå kjøper jeg to telefoner. En 1 kroners til å ha med på tur, og en til hjemme/jobb og bil for mer avansert bruk.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IPhone, bare fordi den rett og slett er overlegent alt annet. JEg har ikke noen spesielle preferanser, men iphone fordi det funker, fordi den er rask, fordi den har desidert best utvalg av appz som i bunn og grunn er det viktigste med en slik tlf. Skjermen på iphone 4 er en drøm og designet er jo ikke akurat avskylig. Var det ikke for apps kunne du brukt en vanlig tlf som du ringer og tekster med og ikke noe mer. Iphone 4 er ikke dyr, http://store.apple.com/no 4890 eller 5790 uten abb og fri frakt. I maaaange tester har den fått terningkast 5 og 6, noen har til og med trukket tilbake 2 kast foreløpelig pga sw updaten som lar vente på seg. Men så lenge du ikke holder den med vilje på en viss måte, mister du heller ikke signalet. OG snart er det fikset med ny sw alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IPhone, bare fordi den rett og slett er overlegent alt annet. JEg har ikke noen spesielle preferanser, men iphone fordi det funker, fordi den er rask, fordi den har desidert best utvalg av appz som i bunn og grunn er det viktigste med en slik tlf. Skjermen på iphone 4 er en drøm og designet er jo ikke akurat avskylig. Var det ikke for apps kunne du brukt en vanlig tlf som du ringer og tekster med og ikke noe mer. Iphone 4 er ikke dyr, http://store.apple.com/no 4890 eller 5790 uten abb og fri frakt. I maaaange tester har den fått terningkast 5 og 6, noen har til og med trukket tilbake 2 kast foreløpelig pga sw updaten som lar vente på seg. Men så lenge du ikke holder den med vilje på en viss måte, mister du heller ikke signalet. OG snart er det fikset med ny sw alikevel.

Den er jo ikke akkurat overlegen Samsung galaxy.... men lekker å se på er den, om jeg skulle ha en ny telefon så hadde det nok blitt enten iphone eller Galaxy, hviilken du velger tror jeg er hipp som happ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overlegen fordi appstore er overlegen

Joda, Apples appstore er noe bedre enn Android Market for tiden (men ikke overlegent etter at Android Market ble helt åpnet i Norge) - men, vil det vare etterhvert som Android tar over mer og mer av markedet ? Jeg tror ikke det.

Forøvrig, tror jeg ikke apps er det ikke-spesielt-metrofile-eller-spesielt-urbane-KIS velger telefon etter. Og da, har ikke iPhone noen fordel over de andre lenger :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok mer opptatt av lagringskapasitet enn antall apps, de jeg trenger får jeg nok til begge systemer :whistle:

iphone er jo lekker og man får den vel med 32GB, hvordan er det med de andre egentlig?

HTC Desire tar minnekort opptil 32GB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe men kjøp deg iphone bli med i minoriteten i tlf verden :o Ikke følg alle andre, gå i dine egne fotspor hehe.... titt og prøv de ut, du finner en du liker, helt sikkert. DE jeg kjenenr som har iphone er veldig fornøyde med den, og det begynner å bli en del faktisk. Er none jeg kjenner som har HTC, men de har de via jobben pga lettere for nettverksansvarlig visstnok. Ditt valg, din tlf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for iPhone 4. Har Galaxy S selv, som jeg kjøpte etter 3GSen ble med på kajakkvelt, og vil tilbake til iPhone så fort økonomien tillater det. Hvorfor? Apps er allerede nevnt. Mye av det som er tilgjengelig via market virker halvferdig og amatørmessig. Det er fremdeles mange av de store tilbyderne som kun er tilgjengelig på iOS-plattformen. Med unntak av skikkelig mediespiller, når kom noe først til Android? Brukeropplevelsen er en annen viktig ting. iOS er gjennomtenkt, velfungerende og solid. Galaxy S er litt mer et skritt frem, og to tilbake. En annen ting er hvordan man opplever selve telefonen. Det første en tenker når en får en Galaxy S i hånda, er at den er lett. Altfor lett, og bidrar ikke akkurat til en følelse av kvalitet. iPhone derimot virker tung og kompakt, og har en helt annen kvalitetsfølelse enn Galaxyen, selv om det er dobbelt så mye glasskader på iPhone 4 kontra 3G/3GS.

Summa summarum. Det er to teknisk overlegne telefoner. Begge har de rå skjermer, mer prosessorkraft enn strengt tatt nødvendig, og også nok lagringskapasitet til å tilfredstille de aller fleste. Spørsmålet er da om en er fornøyd med at apple skal bestemme bortimot alt, eller om en vil ha en større grad av frihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.