Gå til innhold
Fiskersiden

idealvektkonkurranse i desember?


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Det er vel i grunn svært få fisk meldt inn til storfisklisten - er spesifisert hvor disse skal sendes og hvordan de skal merkes. Vi kan liksom ike gjette hva folk ønsker melde på her heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel i grunn svært få fisk meldt inn til storfisklisten - er spesifisert hvor disse skal sendes og hvordan de skal merkes. Vi kan liksom ike gjette hva folk ønsker melde på her heller....

Det kan jo ha noe å gjøre med at den lista ser helt død ut, ettersom den ikke blir oppdatert med de få fiskene som meldes inn også...

Jeg har iallefall trodd at den ikke var i "drift" lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant dessverre.

Ryker nok både FS konk og Storfiskliste neste år...

Pokker! Regner med det ikke skal stå på hjelp å få fra andre (som vel også er blitt tilbydt tidligere), for å få beholdt den!

Sånn som jeg har forstått det tidligere har ikke dette vært av interesse fra deres side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrulig kjipt hvis Fs-konken ryker. Det er den desidert kjekkeste konkurransen som er, og med hyppige oppdateringer er eg sikker på att oppslutningen hadde blitt veldig mye større.

Tar det virkelig så mye tid?

En ting er tid, en annen ting er samkjøringen som gir mye frustrasjon-jeg har ventet siden -ja , noen måneder på rettinger av enkeltfisk. Vi har rett og slett ikke et godt nok program/system pr.d.d til å kjøre dette. Dette er også mye av grunnen til at hjelp utenfra (selv om vi selvsagt sette rpris på tilbudet!!!) ikke nødvendigvis vil hjelpe :) Dessuten er det ikke til å legge skjul på at selv med hyppige oppdateringer i begynnelsen av året, og flere tusen i premier som skal TREKKES blant alle som melder inn en fisk minst er det litt demotiverende å se at det ikke er flere som melder inn fisk... vi må se tidsbruken opp mot gevinsten også, konkurransene tar veeeldig mye tid vi f.eks kunne brukt på å fiske,skrive rapporter/artikler osv...

Er ikke helt avgjort dette enda, men det ser mørkt ut dessverre. Slik situasjonen er nå f.eks må det gjøres en 20-30 endringer manuelt i databsen, denne databasen kan ikke jeg med og Espen har ikke tid. Ergo er det ikke noe poeng for meg å oppdatere fordi listene uansett vil være så fulle av feil at det blir feil å oppdatere så nære slutten :D

MEN- meld inn fisk for 2010 konken skal selvsagt fullføres uansett :thumbsup: Espen har dette på pri1 og når bare reisndyra er jaget bort fra kalen til pcèn hans så skjer det ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er tid, en annen ting er samkjøringen som gir mye frustrasjon-jeg har ventet siden -ja , noen måneder på rettinger av enkeltfisk. Vi har rett og slett ikke et godt nok program/system pr.d.d til å kjøre dette. Dette er også mye av grunnen til at hjelp utenfra (selv om vi selvsagt sette rpris på tilbudet!!!) ikke nødvendigvis vil hjelpe :) Dessuten er det ikke til å legge skjul på at selv med hyppige oppdateringer i begynnelsen av året, og flere tusen i premier som skal TREKKES blant alle som melder inn en fisk minst er det litt demotiverende å se at det ikke er flere som melder inn fisk... vi må se tidsbruken opp mot gevinsten også, konkurransene tar veeeldig mye tid vi f.eks kunne brukt på å fiske,skrive rapporter/artikler osv...

Er ikke helt avgjort dette enda, men det ser mørkt ut dessverre. Slik situasjonen er nå f.eks må det gjøres en 20-30 endringer manuelt i databsen, denne databasen kan ikke jeg med og Espen har ikke tid. Ergo er det ikke noe poeng for meg å oppdatere fordi listene uansett vil være så fulle av feil at det blir feil å oppdatere så nære slutten :D

MEN- meld inn fisk for 2010 konken skal selvsagt fullføres uansett :thumbsup: Espen har dette på pri1 og når bare reisndyra er jaget bort fra kalen til pcèn hans så skjer det ting :P

kan godt hjelpe dere å gjøre om på databasen så alt blir enklere for dere, dette burde gå an å få gjort veldi enkelt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er i hvertfall at dersom den skal fortsette så må vi få gjort om et system hvor fiskene meldes inn via et eget skjema rett i en enkelt håndterbar database slik at vi kn trenger gå inn og huke av for godkjent. Samtidig må systemet da kun telle med de 10 mest poenggivende fiskene til hver enkelt. Bildefil må sendes inn og presenteres sammen med registreringen. Dersom vi først skal oppgradere løsningen bør det bli et bedre system der også bilde av fisken osv er tilgjengelig i listene. Men mange sender med flere bilder med mailene i dag (og det er bra) som f.eks viser fisk på vekt, fisk med målebånd osv...

Det dukker opp en del problemer ved dette også - f.eks filstørrelse på bilder. Vi har ikke kapasitet til å ta i mot et par hundre filer av størrelsesorden 3-8mb som er vanlig rett ut av kameraer med noe høy oppløsning. Dermed må enten brukerene selv forminske bildene først - noe som ofte er bevist er et problem for mange. Selv på fotosider jeg frekventerer er det mange ivrige som ikke skjønner dette. Alternativt er det at systemet forminsker filene ved overføring. Noe som krever en del av løsningen. En annen ting er tastefeil - hva gjøres dersom brukeren trykker send på skjemaet uten å se at f.eks fiskevekten har blitt riktig. Skal hver bruker ha et unikt passsord slik at de kan rette sine egne fisk? Eller må de sende mail til noen for at vi skal rette det opp? Poenget er at dersom det først skal gjøres skal det være bra.

Derfor vurderes alternative løsninger. Flere ting er i tankeboksen. F.eks månedens fisk. Kan være så enkelt som at alle påmeldinger postes i egen tråd og forummedlemmene stemmer over deltagerne hver mnd. osv...

En av bakgrunnene for konkurranseform osv i hovedkonukrransen har vært å få øynene til mange opp for at det finnes en rekke fiskeslag som lar seg fiske eter og utvide folks horisont. Det synes vi nå er godt ivaretatt på en rekke andre gode måter gjennom forumet og sidene. Derfor vurderer vi altså alternativer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel i grunn svært få fisk meldt inn til storfisklisten - er spesifisert hvor disse skal sendes og hvordan de skal merkes. Vi kan liksom ike gjette hva folk ønsker melde på her heller....

Jeg meldte nå inn kloskata mi, som jeg mener ble tatt samme dag som langa til raphaug.

Og den burde nå være god nok til å komme inn på lista, i og med at den var større enn den jeg hadde på lista i fjor.

Og jeg har ved flere anledninger sjekka mailen jeg sendte inn, og jeg har aldri funnet feil på den.

Det er greit at konkurransen er lagt død, og ville i utgangspunktet ikke rippe for mye opp i det.

Men jeg tolker det som at du sier at den ble avlivet pga for lite og dårlige innmeldinger, men min opplevelse er at den aldri ble prioritert fra deres side, og erklært død og begravet allerede i mars.

Jeg vil synes det er veldig synd om storfisk og FS-konken forsvinner, for de trekker iallefall veldig opp for min del.

Men hyppige oppdateringer er et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.