Gå til innhold
Fiskersiden

En enkel boilie oppskrift ?


gjørsmeiteren
 Share

Recommended Posts

men når jeg kjøper ferdig blanded mix, hva må jeg tilsette ?

Egg, olje og smak. Farge er valgfritt.

Heng deg ikke alt for mye opp i antall egg for at mix'en skal bli bra.

Bland alt det våte, så tilsett mix etterhvert.

Sjekk mix'en mens du tilsetter det tørre, så ikke dump alt oppi med en gang.

Da slipper du å etterjustere med ting du ikke har der og da. :P

Det finnes nok av tips på nettet, så det er bare å google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre er inne på, det er lett å finne lenker til både praktiske tips og oppskrifter på blandinger på internett, og hvor man kan få tak i ingredienser. Jeg har gått helt bort fra å lage egne boilies. Selv om de ikke er billige, går det til mitt fiske så lite boilies i løpet av året at det greier seg med ferdige kjøpeboilies. Så slipper man den kjedelige jobben med å blande miksen med egg, rulle kuler og koke. Det er bare hvis jeg skulle ha kjørt en langvarig kampanje at jeg ville vært veldig grundig med å bruke boilies med høy næringsverdi, og utviklet en egen oppskrift. Til kortere og mer moderate økter - som nesten alt mitt karpefiske nå er - er attraksjon viktigere enn næring. Selv om ferdigboilies kanskje ikke er like bra som det man kan lage selv, kan man jo "booste" de opp med ekstra smaksstoffer før fiske, og det pleier å være bra nok.

En annen fordel er at man slipper at kjøkkenet i ukevis stinker av fiskemel, blekksprutekstrakt eller hvilken smak man nå foretrekker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.