Gå til innhold
Fiskersiden

Tidligfiske Bjøra 2011


Nils Master
 Share

Recommended Posts

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg fikk da vært en snart tur i bjøra i går med noen kompiser og da så vi jo at 1 hadde fått laks og det hadde blitt kjent noen før vi kom :bow: Jeg kjente joo 1 som tok marken men jeg får bare ikke den jæævern til å ta hele marken i kjeften!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom fra elva nå. Tatt noen fisker siste døgnet, bl.a har Søråa levert sin første. Ble observert en del laks i dag. En på 9,9kg (flue) ble landet mens jeg var der. Hvis noen skal på Storskogmo/Fallet i nærmeste tid. Så til info: ble observert en gigalaks valdgrensa storskogmo/fallet-himo/rodum. Ellers kan det nevnes at det pissregner her, og draget i bjøra ble dårligere og dårligere i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planer om å komme meg oppover etter jobben i dag, men det går ikke........

Håper å komme meg avgårde rett etter jobb i morra.

Jobbe kan man gjøre om vinteren!!!!!!!

Du får lade opp batteriene før du må hektisk fotografere og veie og måle og lande laks for meg om noen dager... puh, blir sliten bare av å tenke på det :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det like før jeg stikker!

Snakket med Oteren i sted og han hadde observert stooooor laks på godplassen sin oppe i elva under morgenens landfiske.

Kjenner jeg Oteren rett så får han kontakt med den fisken på doggmarkene sine i løpet av noen dager.

Gledelig også at det er tatt tre fisker på flue fra land de to siste døgn......

Vassfis klager over vondt i en albue. Han har nok rodd mer de siste dagene enn han har gjort i hele sitt liv så langt.

Avløsningen er på vei!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Oteren i sted og han hadde observert stooooor laks på godplassen sin oppe i elva under morgenens landfiske.

Kjenner jeg Oteren rett så får han kontakt med den fisken på doggmarkene sine i løpet av noen dager.

Dette er Oteren i et nøtteskall. Han er rå på standfisk. Har han sett eller kjent fisk, gir han den ikke opp. Tenker det legges opp til kvelds og morraøkter på den inntil den sitter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Oteren i et nøtteskall. Han er rå på standfisk. Har han sett eller kjent fisk, gir han den ikke opp. Tenker det legges opp til kvelds og morraøkter på den inntil den sitter!

........og nattøkter......

Den siste, og tidligere godt beskrevne gigalaksen han smalt i, var etter ei hard nattøkt med feitmakken. Vi andre gav opp i grålysningen på morran, men fant ham ikke hjemme. Han sto i elva og beinkjørte en hval, med tomt kontantkort i mobilen :thumbsup:

Men det er sant, det som skiller ham fra oss andre er at han aldri, aldri gir opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ett tak i wobbleren på kveldsøkta på Storskogmo. Nå er det grilling av feil pølser...

Var det denne gang på LN? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen fra siste del av årets Bjørafiske. Det ble en kort tur denne gangen. Hadde egentlig planlagt å bli til søndag, men slo følge med Vassfis ned i kveld. Hele kroppen verker etter mange timer på elva. Må spare litt på kruttet også. Skal sikkert ut å ro på noen dansker på åpninga i Gaula.

(Kjekt å komme hjem tidligere enn planlagt også, slik at man har noen ekstrapoeng på hjemmefronten til alvoret begynner)

Jeg fikk en snikende følelese utover dagen i dag, at Bjørakvoten min var oppbrukt for i år. Jeg er fornøyd med en nydelig Bjøralaks. Det er jo ikke alle som har fått fisk......

Oteren var nedom oss på Storskogmo i dag like før vi reiste. 9 dager uten hogg hadde satt sine spor. Han bar preg av en skikkelig laksezombie, med det karakteristiske tomme blikket. Det løsner nok Ole!

Rakk også å hilse så vidt på JoDo.

Vi sees i Gaula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen fra siste del av årets Bjørafiske. Det ble en kort tur denne gangen. Hadde egentlig planlagt å bli til søndag, men slo følge med Vassfis ned i kveld. Hele kroppen verker etter mange timer på elva. Må spare litt på kruttet også. Skal sikkert ut å ro på noen dansker på åpninga i Gaula.

(Kjekt å komme hjem tidligere enn planlagt også, slik at man har noen ekstrapoeng på hjemmefronten til alvoret begynner)

Jeg fikk en snikende følelese utover dagen i dag, at Bjørakvoten min var oppbrukt for i år. Jeg er fornøyd med en nydelig Bjøralaks. Det er jo ikke alle som har fått fisk......

Oteren var nedom oss på Storskogmo i dag like før vi reiste. 9 dager uten hogg hadde satt sine spor. Han bar preg av en skikkelig laksezombie, med det karakteristiske tomme blikket. Det løsner nok Ole!

Rakk også å hilse så vidt på JoDo.

Vi sees i Gaula

Trur ikke Helmersen og GammelErik ser noe bedre ut Endret av Tykje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke Helmersen og GammelErik ser noe bedre ut

Ikke jeg heller. Stig sitter vel der med rullingsen og sturer, mens han skråsikkert forklarer en stakkar at "laksen haijn bit mandag klokka 10". GammelErik er jo en smule overtroisk, så han begynner vel å tvile på om det var lurt å få kjerring i hus. Haiilet holdt jo bare til en 14 kilos, noe alle andre ville vært fornøyd med, men antagelig ikke den karen.

Nei Erik, det er på tide å brenne noe. Kanskje gammelbilen til Stig? Da skal du se det blir noen laksetak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.