Gå til innhold
Fiskersiden

Tidligfiske Bjøra 2011


Nils Master
 Share

Recommended Posts

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er Per ikke igang??

Per har meldt overgang til Gaula Fiskeløses Forening :thumbsup:

Tipper abstinensene er på høyde med en som er inne til avrusning

Stig Helmersen var dog veldig nære da en nygått laks på 12-13 kg takket for seg ved håvkanten oppe på Top pool tidligere i dag.

Hæ, har han ikke lært enda.... :) Lars du får hilse han Stig fra han Stig og be han bruke penger på kroker til wobblerne istedenfor kaffe på Overhalla senteret ;)

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16.05.2011 Laks 14 B Team Skogmo Flasnes / Glømmen Bjøra Wobbler

Hmmmmm noen av "våre"? Det er vel ikke det, for der var de bare roere i fjor - samme valdet som jeg sesongdebuterte ifjor - gode minner :rolleyes:

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig er det "våre"! Gammel-Erik og Stig. Armas 90mm deepdiver.

Har Stig putta på kroker :) det er gutten sin det.

Har en del av Armas og Armas deepdiver (faktisk så mange at jeg vurderte å selge noen av de .....).

Hvor på valdet var det, vet du det? Øvre delen, hølet midt på, stryket ovenfor Nerhølen, eller Nerhølen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Per ikke igang??

Har sagt at jeg ikke drar i år - men f... som det river og sliter. Er veldig glad i denne spesielle, svært gjerrige elva!

OG - det ble likevel en av "OSS" i fiskegjengen som tok den første. Gammel-Erik på Fiskersiden har landet denne...

(klikk for større bilde - er ikke noen 90 mm nei, tenker heller vi sier 75 mm blodtrimmet papegøye - evt 85 mm customlaget)

883949.jpeg

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(klikk for større bilde - er ikke noen 90 mm nei, tenker heller vi sier 75 mm blodtrimmet papegøye)

883949.jpeg

Det var papegøya ja - tenkte meg det. Har ett par av de + at Kristen (båtkompisen) fikk tak i en ny "Eplekjekken" av deg i vinter Per - så det skjer nok noe i Namsen om ett par uker også :)

Har de blitt med fisken nedover, for det der er jo ikke Topp Pool.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var papegøya ja - tenkte meg det. Har ett par av de + at Kristen (båtkompisen) fikk tak i en ny "Eplekjekken" av deg i vinter Per - så det skjer nok noe i Namsen om ett par uker også :)

Har de blitt med fisken nedover, for det der er jo ikke Topp Pool.

Visst pokker er det Top Pool på Øvre Flasnes. Bildet er tatt rett ovenfor den "bølgen" der laksen ofte tar og oppover mot vannet. Normalt er det lite drag lenger opp enn på/i bølgen som nærmest er et usynlig mikrobrekk, men på denne vannføringa går det å fiske ovenfor og nokså langt opp mot utløpet. Stig kroka og mista sin laks litt lengre oppe, nærmest i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. mai konkurranse!!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den av Fiskersidens medlemmer som kroker og lander en laks innenfor 17. mai- døgnet, vinner en spesiallaget, helt unik Turdus wobbler. Jeg har lyst den ut i flere år, men ennå har ingen gjort berettiget krav på den. Årsaken til at den lyses ut her er at Bjøra har laksebørs slik at opplysninger kan sjekkes. Det kan også gjøres krav på poremie hvis elva du fisker i har nettbasert laksebørs eller at fangst kan dokumenteres på annet overbevisende vis.

Hvis flere får laks, kåres vinneren som den som først legger inn rapport her i forumet (helst i denne tråden sånn for overskiktens skyld). En PM til meg kan også gjelde som "melding" god nok.

Slik ser saken ut - den kan både fiskes med og bæres som pynt på den store dagen:

884067.jpeg

Så nå er det bare å ro til vannblemmene sprekker og kjøttrevlene gnis inn i trefibrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp oppdatering av dagens arbeid på Storskogmo:

Master og Vassfis starta dagen med en tur opp på Høylandet for å hente båten til Gaula. Den var alldeles nydelig. Gammel-Erik, som var innom her en tur, bestemmte seg vel nesten på flekken for å kjøpe maken.

Etter båthenting satte de tidligere nevnte herrer, Vassfis og Master, kursen mot Fallet. Der lå vi og filte i tre samfulle timer. Ingenting hendte.

Vassfis satte kursen mot Kvål for å avlevere båten og jeg ble alene igjen her på godset. Inviteret derfor h1rik og Raga oppover fra Himo-Rodum.

De fisket Fallet med doggmark, mens jeg tok ei lang båtøkt aleine, helt fra toppen av Bjørnes og ned. Ingen action i kveld heller. Nå har også h1rik og Raga reist, så jeg er alene igjen. I morgen tidlig åker jeg nok ned på Fallet for å feire 17.mai

Ser forresten at vi har havna på danskenes side også.....:

http://www.namsen.dk/index.php

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp oppdatering av dagens arbeid på Storskogmo:

Master og Vassfis starta dagen med en tur opp på Høylandet for å hente båten til Gaula. Den var alldeles nydelig. Gammel-Erik, som var innom her en tur, bestemmte seg vel nesten på flekken for å kjøpe maken.

Etter båthenting satte de tidligere nevnte herrer, Vassfis og Master, kursen mot Fallet. Der lå vi og filte i tre samfulle timer. Ingenting hendte.

Vassfis satte kursen mot Kvål for å avlevere båten og jeg ble alene igjen her på godset. Inviteret derfor h1rik og Raga oppover fra Himo-Rodum.

De fisket Fallet med doggmark, mens jeg tok ei lang båtøkt aleine, helt fra toppen av Bjørnes og ned. Ingen action i kveld heller. Nå har også h1rik og Raga reist, så jeg er alene igjen. I morgen tidlig åker jeg nok ned på Fallet for å feire 17.mai

Ser forresten at vi har havna på danskenes side også.....:

http://www.namsen.dk/index.php

Nemlig! - tillykke til Erik og Stig og et stort knæk og bræk til alle jer på Storskogmo!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Team50lbs - hvordan vil du gjøre det? Bøye på selve stativet? Eg er nysgjerrig og kanskje jeg lærer noe i dag også :thumbsup:

For å gi et svar på vegne av Team 50 lbs, som er opptatt med andre gjøremål i dag.

Helt kort da dette er en fangsttråd, men ja, det er etter vår oppfatning ganske essensielt at stangtuppen er så nær vannflata som mulig. Gjerne 10-20 cm fra vannflata. Viktigst hvis man har ei flue i snøreenden, men også for annen redskap. Og viktigere desto dårligere eller rolig strømmen i elva er (som f.eks Bjøra). Man får da både mer liv og svung på redskapen (spesielt ifm. bautvendingene) og mer fart slik at laksen fester seg bedre.

Har man et justerbart stativ er det enkelt å stille dette slik at ønsket vinkel oppnås, men med et fast stativ må man ta musklene til hjelp og enten bende bakerste del opp eller fremste del ned.

Sier ikke at dette nødvendigvis er fasit i alle henseender, men er noe vi har erfart med over 25 års erfaring med harling i elva. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.