Gå til innhold
Fiskersiden

Da er cadde hjemme igjen. (med bilder nå)


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

Gjest caddis

I dag tar jeg frua,bilen og båten(trofebåten) med meg ned til hytta i Dypvåg.

Værmessig ser det veldig fint ut og temp. i vannet ligger rundt 6-6,5 grad, noe jeg har hørt skal være greit for sjøørreten[ ;) ]

Våren har jo kommet og som jeg har lest kommer mister! steinbitt inn på grunna da. Så hvis sjøørreten ikke er i bette så kan man jo prøve seg på den. Og hvis den svikter og vinden ikke er for sterk så er det bare å kjøre mot Danmark og prøve seg på litt dypvannsfiske. Brosme og lange kan jo være noen aktuelle arter.

Puben på Lyngør er åpen så blir man for sår i rumpa så kan man ta seg en pause der.

Håper jeg kan bidra med et bra innlegg her på søndag , med bilder av den flotte sørlandskysten og kanskje noen fisker velger akuratt mitt ang slik at vi kan få noen fine fiskebilder også.

Ønsker alle fiskersidebrukere en riktig fin helg, bruk den godt.

Husk å nyt turen selv om det kanskje ikke blir noe fangst, det skal i hverfall jeg gjøre.[ :D ]

En god tur til gutta på Steinsfjorden.[ :) ]

En god helg til gjengen på Bornholm.[ :) ]

En god helg til alle som gleder seg til treffet.[ :) ]

En elg uten hårnett er som en helg uten fiske[ ;) ][ :D ][?]

Så er man hjemme igjen

Ja hva skal man si, fredag begynte med litt fluefiske var ikke nede før rundt 2030 så hadde ikke så lang tid før det ble mørkt og jeg måtte opp til kona på hytta. Prøvde et par steder men ingen ting, 3 stedet vaket det, det vaket mye. Det viste seg å være sild mye sild og stor sild. Når jeg kom til 273000 så orket jeg ikke telle mer. Det var enorme mengder på 1-4 meter dyp.

Lørdag ikke ute før kl 1100 fint vær men en del vind dorget litt og prøvde flue men ingen ting. Ble en pause på Lyngør, Per pub. Pause ble nok i lengste laget[ ;) ]Ut igjen dorget og prøvde flue men ingen ting.

Ble mye kjedelig bilder som kommer i morgen.

Dette er en måke

17042005230417faoYA2RP3aqM.jpg?69

En annen fugel.

170420052304176BI1Xxsid7vB.jpg?71

Leopardbunn

17042005230415jHpbULD36A1M.jpg?42

Slik ser det ut fremme i båten

17042005230415V4w6w1sYb78G.jpg?80

Hytta til en rikmann. Er redaktor i en økonomisk avis

17042005230416f189vIh6avi6.jpg?97

Søndag ute kl 11:30. Fikk to torsk med en gang men så ble det som på lørdag ingen ting. Hadde avtalt med min vakre kona at jeg skulle være hjemme kl 1630 og klokken var nå rundt 1530. Bestemte meg få å dorge i et område jeg har fått en del fisk før, innaskjærs men mudder bundt og noe stein.

KL 1600 så hugg det til.

17042005230416sc69gg1PC56C.jpg?66

Så gikk det 5 minutter så hugg det igjen

17042005230416UkX8OqsTSqw8.jpg?91

Så gikk det 10 minutter så hugg det igjen.

17042005230417YIs668pQ1dFA.jpg?78

Fiskenes vekt er på

500 gr lengde 37 cm K-faktor på 1

800 gr lengde 41 cm K-faktor på 1,2

1800 gr lengde 51 cm K-faktor på 1,3

Dette var helt sprøt. Hadde altså holdt på i nesten to dager uten kjenning av SØ og så får jeg tre stk på 20 minutter.

Men jeg vet nå hvorfor, jeg har brukt den meste av tiden der jeg har fått mye sjøørret i mai, og det er den ikke nå[ :D ]

Gleder meg allerede til neste helg, vil nok være noe flinkere da til å fiske riktig på riktig sted, morro og lære nye ting.

og de fast bilden av en glad fisker

17042005230415Xj4x1I75L6y1.jpg?22

17042005230415ajatS99wnC9w.jpg?92

Ups glemte torsken

17042005230417K4888S1C2292.jpg?27

Se den lykkelige fiskeren

17042005230417k732Dr39GK9I.jpg?14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av caddis

[ :) ][ :) ]

Vet nå i hverfall hvor den er, men det er mange timers tulledorging[:I] før disse viste seg[ :D ].

Ja, deilig å se at tipsene funker [8D] selv om jeg missforstod deg, trodde ikke du skulle eh, dorge... Tror faktisk "guten" syns det er kulere å dorge enn å kaste med flua jeg!!

Add. info; Første gangen jeg møtte Cadde in person hadde jeg med meg Atle I ut og fisket. Atle I er også en keen dorger og var så keen på å droge at vir dorget litt og kastet litt flue. kjørte mot fbu da vi møtte cadde som stod på land og kastet flue. Da han så wobleren stikke ut fra baugen av båten begynte kjeften hans og gå, og fra den dagen var han storkjefta ang hvor patetisk og teit dette dorgetullet var. Jaja, her dorget jeg en gang og fikk tyn så det holdt. Så kan vi se igjennom rapportene her... HVEM dorger hver eneste sjøørret han tar om dagen? Not me, men ja, Cadde... Derfor kommer det alltid til å komme slike innlegg fra meg når cadde får sø på dorg (måtte bare oppklare det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

Har vel aldri snakket nedlatene om folk som dorger da guten[ :D ]

Men det var litt morro og treffe "fluefisker" Remy for første gang og se alle de wobblerene som stakk ut over båtripa.

Og så leser jeg i Villmarksliv at Hunter har tatt en stor makrell i Oslofjorden på dorge tur sammen med "fluefisker" Remy.

Mange eksempler på "fluefisker" Remys skjulte fiskemetoder[ :) ]

Men en ting skarru væte gutt og det er at je er gla i deg vettu.[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det har du!! Opptil flere ganger, men da laksefiskarn, eirik, svenna etc hadde lurt deg med et par turer ble du grepet av latskapen og syns det er fetere å ikke gjøre noe for fisken kontra å jobbe for den og ha det moro. Synd du har rotet deg bort og ikke finner veien tilbake! Nå kaster ikke huntern med flue og jeg hadde lovet han tur etter havabboren. At vi dorget stemmer vel heller ikke, da vi faktisk kastet en del også, men men... Nytter ikke å ro seg bort vet du DORGE CADDE OG ÖRINGDÖDAREN..

Cadde - drept alle sø i år

Rèmy - sluppet ut alle i år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Joda, det har du!! Opptil flere ganger, men da laksefiskarn, eirik, svenna etc hadde lurt deg med et par turer ble du grepet av latskapen og syns det er fetere å ikke gjøre noe for fisken kontra å jobbe for den og ha det moro. Synd du har rotet deg bort og ikke finner veien tilbake! Nå kaster ikke huntern med flue og jeg hadde lovet han tur etter havabboren. At vi dorget stemmer vel heller ikke, da vi faktisk kastet en del også, men men... Nytter ikke å ro seg bort vet du DORGE CADDE OG ÖRINGDÖDAREN..

Cadde - drept alle sø i år

Rèmy - sluppet ut alle i år

Har ikke snakket nedlatene om det Remy, kun til "fluefiskere" remy som kun fisket med flue.

Det som er viktig er at man koser seg med fisket og det gjør jeg mest med fluestanga, men når forholden er så vanskelig at man ikke får fisket med flue og fisken virker totalt vekk, kan det være greit med litt dorging, på den måten kan man finne fisken og man blir da en erfaring rikere. Så til neste helg, vet jeg eksakt hvor jeg skal legge ut børstemarkimitasjonen med fluestange, sammen med noen gooode fiskevenner.[ :D ][ :) ]

Er forsatt vældig gla i deg da guten [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Cadde av og til konverterer til dorgefiske er vel ikke verre enn at andre egenerklærte fluefiskeelskere flyr ræ*a av seg på isen for ismeite, meite etter stam osv...? At dette skjules bak "å sette seg inn i fiskemetoder" helliger vel ikke midlet særlig her?

Det viktigste er vel ikke HVORDAN man fisker bare man trives med det en gjør...?[ :D ]

-Og det ER faktisk ennå noen som setter stor pris på et velsmakende sjøørretmåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fluefisker igjennom hele hjertet, fårstår ikke hva dere prøver å inbille dere selv. Men jeg prøver å nå begge sider, både meite og fluefiskemiljøet, møtes på halvveien, bli god på flere ting, mer fleksibel og kyndig innenfor stort sett alt fiske med unntak av trolling og dorging (mitt synspunkt) Tok to sø i dag tidlig på flua før jobb btw.... Rett under to kg begge to..

Ang Cadde og Droge!!! Hadde dere visst hvor stor han var i kjeften, ja da hadde dere skjønt meg og!!! Han fortjener IKKE noe annet en tyyyyn hele veien og det skal han få... Og det værste er jo at han dorger fremfor å kaste med flua og undskyldningen blir værre og værre.. Først fordi selskapet ville droge, så fordi det begynte å blåse litt, så fordi båten dreiv, så fordi han hadde vondt i armen, så fordi en ufo landet på hue hans og sa at dorging er best... and so on... nei, stram deg opp gutt!! En sjøøret på flua er tusen ganger bedre enn sjøøret på noe annet Cadde [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke ennå om jeg må jobbe denne helgen.

Forøvrig er jeg litt motsatt av deg Cadde; jeg dorger helst og bruker fluestanga av og til - men oftere og oftere. Håper ikke pappa ser ned på meg fordi jeg ser ut til å konvertere til mere fluefiske, selv om mange går motsatt vei..? [ :) ][ :) ]

-Å ja; jeg respekterer alle former for sportsfiske/-ere og håper at flere lærer seg til å gjøre det samme.[ :D ]

-Men jeg SKAL love deg en ting; noe meitefisker blir jeg aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

Jeg har vært stor i kjeften ang. dette så den er grei guten min[:X].

Fortjener den[ :D ].

Ska nå it ta deg på det, får bare lyst på å gi deg en klem jeg Remy[:X] du er liksom så goooddd gut.

Litt usikker, søkende, litt lukket , men allikeveld mye å gi.

Ja [:X][:X][:X][:X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

sitat:Opprinnelig postet av Laksefiskern

Jeg veit ikke ennå om jeg må jobbe denne helgen.

Forøvrig er jeg litt motsatt av deg Cadde; jeg dorger helst og bruker fluestanga av og til - men oftere og oftere. Håper ikke pappa ser ned på meg fordi jeg ser ut til å konvertere til mere fluefiske, selv om mange går motsatt vei..? [ :D ][ :) ]

Husk at du vil disponerer trofebåten i helgen.[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.