Gå til innhold
Fiskersiden

Mine fangstrapporter 2011


ivan_
 Share

Recommended Posts

19 & 20 Februar

114186_s.jpg

Cato og jeg var en tur hos Vilhelm på besøk helga som var. Vi skulle selvfølgelig fiske på sjøisen. Fisket var ganske tregt på lørdag, å vi sleit med å få agnfisk. Seien vi fikk var akkurat litt for store til agn. Cato klarte til slutt å lure opp en liten hvitting, som senere resulterte i ett lite frimerke. Irvin fikk også opp en del strømsild som ble testa som agn, men de ga bare torsk denne dagen. Jeg prøvde med agn på bunn etter skate noe som kun ga ei lita ei på 2-3 kg dennne dagen.

114183_s.jpg

Cato med småkveit

Søndag var det mye mer trøkk, men fortsatt vanskelig å få agnfisk. Var kun knurr og strømsild å få. Så Vilhelm og jeg konsentrerte oss om skata mens Cato hadde ut ett par stenger til kveita og ei til skate.

Skatene kom i støtvis, men når det først skjedde ting skjedde det gjerne på flere stenger på kort tid. Cato filma vel 3-4 skaterun uten å i det hele tatt skru av kameraet. Vi endte vel opp med rundt 10 skater og ei kveite på ca 4 kg.

114184_s.jpg

Denne var feilkroka men hadde vært soleklar pers for meg med 6600 gr

114185_s.jpg

114187_s.jpg

Ble heldigvis en liten forbedring av persen senere på dagen 5180 gr

Endret av ivan_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1 Mars

Ettersom mildværet har kommet til oss igjen var det på tide å teste sjøørreten. Jeg og kompisen bestemte oss for å prøve en ny plass.

Da vi kom frem så vi mye fisk som var oppe i overflata og vi rigga stengene med skjelvende hender. Noen av fiskene som var oppe var virkelig store! Etter å ha rigga opp stengene med dupp å brisling rekker vi knapt å sette oss til ro før duppen min går under. Etter en morsom men udramatisk fight kan kompisen håve denne

114406_s.jpg

1305 gr

Agna om å fiska i samme område i en halvtimes tid til uten at noe skjer, så jeg flytter meg litt lengre bort til en annen plass som så lovende ut. Etter ca 20 minutter går duppen min under igjen, å opp kommer en 600-700 grammer.

Jeg setter meg ned å jekker en øl, og småprater med kompisen en halvtimes tid. På den tida får han 2 sjøørreter på rundt 8-9 hekto.

Jeg tusler tilbake til der jeg fikk den forrige, å det tar ikke lenge tida før duppen går under igjen

114407_s.jpg

945 gr

Kommer tilbake til plassen etter å ha vært å henta mer brisling ser jeg en stor fisk oppe i overflata 10 meter fra land. Endelig en av de større fiskene innenfor kastehold tenker jeg. tar ikke lang tid før duppen blir dratt under, men den er under bare i noen sekunder. Så var både agn og fisk borte.

Etter dette blåste det opp ganske kraftig noe som gjorde fiske vanskelig, så vi bestemte oss for å gi oss. Alt i alt en bra dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Meget fornøyd etter en velykket langhelg på isen.

wow, gratulerer med fantastiske røyer Ivan. Vakrere enn dette kan det ikke bli, og for en fantastisk kondisjon! Men var det ikke et vanvittig uvær i Trøndelag i helga? Vi hadde tenkt oss til Tydal, men måtte gå for plan B siden det var varslet storm og sludd der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.