Gå til innhold
Fiskersiden

En kjapp tur før frokost


Fiskemannen
 Share

Recommended Posts

Kjekke karer er tidlig oppe, så fem i dag morges gikk turen til sjøen.

Etter vi hadde kommet fram gikk turen for min del rett hjem igjen for å hente tuppen til surfstanga.

Etter tre timers fiske, et bytte av fiskeplass som resulterte i to småtorsk og noen mikrosei begynte vi å snakke om å ta turen hjem igjen. Da kommer det en illsint lyd fra baitrunneren og stanga bøyer seg. Fisken følger med et stykke, så blir snøret slakt. Noe skuffet sveives jeg inn fort som f. Når det meste av snøret er inne blir det plutselig tungt igjen. Rakkerfisken har svømt mot meg, men ombestemmer seg og stikker til bunns igjen. Vi haler og drar hver vår vei en stund, og jeg regnet med at det er en temmelig stor lyr. Jeg blir temmelig lang i trynet da denne luringen stikker hodet opp: (luringen til høyre)

160420051121XcaVSADtlfgs3TJ5nc.jpg?14

Krabaten veide 7,7 kg og var 85 cm lang.

1604200511577RzpFYnZSysrXgKOYW.jpg?39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

Dæven døtte! Og det bare en uke etter at en kveitereportasje i AOF har satt griller i hodet på halve fiskersiden. Gratulerer så mye! :)

Ja, jeg leste oppskriftene og tenkte at det hadde vært godt med en kveitemiddag, så jeg tok en tur og henta en. [ B) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Fiskemannen

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

Dæven døtte! Og det bare en uke etter at en kveitereportasje i AOF har satt griller i hodet på halve fiskersiden. Gratulerer så mye! :)

Ja, jeg leste oppskriftene og tenkte at det hadde vært godt med en kveitemiddag, så jeg tok en tur og henta en. [ B) ]

Misunnelig drittslenging garanteres ved neste møte. (Kan unngås ved å sende fangststed på en pm til undertegnede).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Audun

En nydelig fisk, gratulerer så mye!

Håper også at kveite-reportasjen min kan gi den nødvendige inspirasjonen og given til å prøve. Det er fullt mulig å få kveite fra land[ :) ] Lykke til alle sammen!

Glimrende artikkel forresten! Var vel ikke egentlig kveite jeg var ute etter, men det var absolutt i tankene etter å ha lest artikkelen.

Nå som jeg vet at det er mulig så kommer det nok til å satses litt mer fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at jeg i en tidligere tråd tøfft utbasunerte at om jeg ikke fikk kveite, breiflabb eller conger fra land før juni skulle jeg droppe laksefisket i år.... nå må jeg jaggu meg stå på!

Thors kveiter har vel vært 2-3kg begge to mener jeg. (Håva ene men husker ikke eksakt vekt)'

Morsomt? også at HelgeL dro en på ca 8m(?) dyp på EN REKE! i påsken under flyndrefiske, mens jeg som ikke har hippo på artslista selvsagt måtte håve igjen...

Artikkelen var bra den, og ble ikke mindre gira etter den nei. Tror faktisk første seriøse forsøket kommer til helga, men det blir vel en liten tur i morgen også tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

Her er min største

120120051336TgCVT5UlykYnJBMvgu.jpg?88

Gjett vekta !

Men har planer om større, store planer (men må slutte å jobbe først tydeligvis)

Og KIS om du dropper laksefisket iår, skal jeg være åndelig støtte på mange flere av dine fisketurer iår enn før ! Skal til og med vurdere å håve ei kveite eller en conger for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.