Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken haspelsnelle?


mavi
 Share

Recommended Posts

Jeg impuls shoppa ei ny stang på XXL i dag og da trenger jeg også ei ny snelle.

Stanga jeg kjøpte er ei tredelt Berkley Series One 7-28g på 9 fot. Tenker meg ei snelle i 2500 str.

Makspris i utgangspkt rundt 1000kr.

Både ebukta og norske butikker er aktuelle evt om noen har noen brukte kan de og hyle ut.

Endret av mavi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på mobilen her, så orker ikke finne link :rolleyes:

Har ikke prøvd den selv, men Shimano Exage kom godt ut i test i fjor. Har kommet ny versjon i år.

Selv ville jeg lagt til noen hundrelapper og kjøpt en Shimano Stradic.

Størrelse 2500 er perfekt til den stanga.

Endret av AreBare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agdars selger fjorårsmodellen av Exage, FB tror jeg den heter, for 499kr. Det er mye snelle for pengene. En kamerat har akkurat kjøpte 2 stk Exage 2500 til barna sine, jeg prøvekastet i helga og snella ga et bra inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exage er i alle fall ei snelle det er litt vrient å ødelegge skikkelig. Under fisking i alle fall... Jeg har en Exage FB1000 som har blitt mishandlet grovt de siste par åra. Den har landet lyr på drøyt tre, torsk på fire, kveite på halvannen, berggylte på halvannen, fire makrell på omkring åtte hekto samtidig samt en hel del andre fisk. Bremsen er fremdeles overraskende god, og snella føles merkelig solid og spenstig til å være såpass billig. lyden fra bremsen er borte, det er vel det eneste som har knela, men det betyr ingenting i praktisk bruk. Denne snella har i tillegg til drøyt hardkjør under fisking (særlig kveita og berggylta ga den en real omgang, men også lyren tatt på 90 meters dyp sparka greit fra) fått ganske masse juling ellers. Den har aldri blitt skylt etter saltvannsbruk heller, når jeg tenker meg om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exage er i alle fall ei snelle det er litt vrient å ødelegge skikkelig. Under fisking i alle fall... Jeg har en Exage FB1000 som har blitt mishandlet grovt de siste par åra. Den har landet lyr på drøyt tre, torsk på fire, kveite på halvannen, berggylte på halvannen, fire makrell på omkring åtte hekto samtidig samt en hel del andre fisk. Bremsen er fremdeles overraskende god, og snella føles merkelig solid og spenstig til å være såpass billig. lyden fra bremsen er borte, det er vel det eneste som har knela, men det betyr ingenting i praktisk bruk. Denne snella har i tillegg til drøyt hardkjør under fisking (særlig kveita og berggylta ga den en real omgang, men også lyren tatt på 90 meters dyp sparka greit fra) fått ganske masse juling ellers. Den har aldri blitt skylt etter saltvannsbruk heller, når jeg tenker meg om...

Passer Exage str. 1000 til Skogseidstikka light ? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer Exage str. 1000 til Skogseidstikka light ? ;D

Jeg brukte den på skogseidstikka medium da jeg fiska på isen i vinter, og det fungerte helt utmerket. Har ikke testa lightutgaven, men tror jeg må det, tipper fighten med de fire makrellene hadde vart fremdeles...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.