Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første SØ-tur ga grei fisk


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Ja, det er ikke bra at første SØ-turen først ble 12.april :blush:

Normalt har jeg hatt mange turer allerede før april starter. Men i år ble det litt spesielt bla.a pga is.

Men i går kom jeg meg altså ut. Litt sent riktignok, så jeg tok bare med meg fluestanga siden det bare kom til å bli skumrimngs- og mørkefiske.

Var lite andre folk ute på det området jeg fisket. Overraskende, men fint, for da kunne jeg fiske meg bortover fra hot-spot til hot-spot. Og i en liten bukt hvor jeg har tatt utallige sjø-ørrer i årenes løp strammet snøret seg skikkelig :thumbsup:

Årets første sjø-ørret på meg var 1,9 kg

116036_s.jpg

Og tatt på flua "Sweeney Todd" :thumbsup:

Fikk ellers torsk og sild.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... tok bare med meg fluestanga siden det bare kom til å bli skumrimngs- og mørkefiske.

Se det ja!

Regner med at du ikke fikk tilfredstillt noe kløe egentlig. For egen del gir slike fangster kun midlertidig stopp av kløen, og når den kommer tilbake klør det bare enda mer :thumbsup:

Fisker du bare med flue etter/i skumringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker du bare med flue etter/i skumringen?

For å gjøre det enkelt for meg selv gjør jeg stort sett det.Men tidligere fikk jeg en del fin fisk på kystwobblere, tasmanian devil og slikt i mørket, så det fungerer jo det også. Og forskjellige typer agnfiske i mørket er jo veldig spennende

Men synes flue er noe av det mest effektive etter at mørket har senket seg, så da er det greit å bruke bare det - i hvert fall på kortere turer. Skremmer/forstyrrer heller ikke fisken like mye som slukfiske fort kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med meget pen fisk :thumbsup: (I alle fall etter Hordaland-standard, dere er vel kanskje litt mer bortskjemt på feil side av fjellet :thumbsup: ). Hadde årets første forsøk etter Sjøørret i går jeg også. Det endte slik. Får jeg en ørret som den du fikk i løpet av året er det kryss i taket og kjøp av marsipankake!!! Godt våren nærmer seg :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, det er ikke bra at første SØ-turen først ble 12.april :unsure:

Normalt har jeg hatt mange turer allerede før april starter. Men i år ble det litt spesielt bla.a pga is.

Men i går kom jeg meg altså ut. Litt sent riktignok, så jeg tok bare med meg fluestanga siden det bare kom til å bli skumrimngs- og mørkefiske.

Var lite andre folk ute på det området jeg fisket. Overraskende, men fint, for da kunne jeg fiske meg bortover fra hot-spot til hot-spot. Og i en liten bukt hvor jeg har tatt utallige sjø-ørrer i årenes løp strammet snøret seg skikkelig :D

Årets første sjø-ørret på meg var 1,9 kg

116036_s.jpg

Og tatt på flua "Sweeney Todd" :)

Fikk ellers torsk og sild.

Gratulere med flott fangst Svein,herlig med slike ørreter <_<

Endret av salamon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.