Gå til innhold
Fiskersiden

Hunters artsturne 2011


Hunter
 Share

Recommended Posts

Årets artsturne blir ikke så omfattende som i fjor. Jeg blir værende i Stokke i Vestfold fra 20. til 29. juli og det hadde som vanlig vært moro om noen kunne bidra til å hjelpe meg mot årets mål som er å komme opp i 90 arter totalt.

Noen avtaler om guiding er allerede gjort, men jeg blir umåtelig glad om flere vil bidra til å nå målet mitt.

Følgende arter mangler, og jeg vet at noen av dem ikke er lett med tanke på årstiden men jeg nevner dem like vel:

Sik

Solabbor

Dvergmalle

Hvitfinnet Steinulke

Lake

Grundling

9-pigget stingsild

Småflekket rødhai

Alt av kvabber

Oppdaterer i tiden fremover.

Jeg har også et sterkt ønske om karpe 5+.

Så om noen føler for å ta meg med på noen økter så hadde det vært veldig moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solabbor og dvergmalle vet du hvor du får, og de er enkle. Det samme med sik, hvitfinnet og 9 piggen om du tar turen under vann til østfold. Tok ikke du de der ifjor? :whistle:

Nei, han var skikkelig uheldig med vannstanden på hvitfinnet-plassen. Men vi tar både den og siken i år (hvis Svein setter av tid) - denne gangen er jeg heller ikke på noen ferie i den aktuelle perioden så jeg kan sette av en dag så vi SKAL klare det;)

Nipigget, dvergmalle og solabbor er etter min mening et fint knippe for en dags fiske - da har man også greit med tid på seg.

Endret av OLHEI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:whistle: Småflekket er det mulig ikke så langt unna der du skal være vil jeg tro. Samt ved Holmestrand og Drøbak område. Men spørsmålet er hvor mye tid du må bruke, og hvor mye annet det er som tar agnet. Holmestrand er vel det sikreste. Om du vil prøve i Drøbak område så får du si i fra. Båten min ligger rett ved Drøbak, men det er stor mulighet at hvitting og annet tar showet. Men de er der i hvertfall. Men et tjansespill er det uansett. Er vel kanskje bedre muligheter nedover mot Langgangen etc. Er du båtvant kan det jo være mulighet å låne den båten en tur. men det bør være lite vind slik at man kan holde den norgenlunde i ro. Det er mye strøm. Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småflekkete rødhai i langgangen? Hvor og åssen burde jeg fiske den? Langgangen er jo ett sted jeg fisker flere ganger i uka

:thumbsup: Jeg mener å hsuke at det ble tatt flere på isen i dette område tidligere, men mulig jeg tar feil! men søk litt i noen gamle poster så får man se hva som dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med tisper her :)

Tisper skal en ikke gjøre narr av gitt! Men de med flekker må jo være et sted. Vi fikk forøvrig sist på 105 meters dyp. Jeg vet ikke hvilke dybde de normalt blir tatt på. Men har en følelse av at det er grunnere vinterstid i hvertfall. Det som var litt snodig var at det ble tatt relativt mange knurr på samme dybden...

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tisper skal en ikke gjøre narr av gitt! Men de med flekker må jo være et sted. Vi fikk forøvrig sist på 105 meters dyp. Jeg vet ikke hvilke dybde de normalt blir tatt på. Men har en følelse av at det er grunnere vinterstid i hvertfall. Det som var litt snodig var at det ble tatt relativt mange knurr på samme dybden...

Ikke så rart, knurren var midt i gytingen da dere var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så rart, knurren var midt i gytingen da dere var der.

:) Da lærte man noe i dag og. Hadde ikke anelse om at de dro på dypet for å gyte!

Tror de går dypere vinterstid, men det er også bare gjetning. Fikk mine i juli hvertfall, på 15 meters dyp.

:) Da bør det jo være muligheter på de rette lokasjonene å finne de på sommerstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.