Gå til innhold
Fiskersiden

Dorging(eller trolling som det heter nå for tiden)


geiger
 Share

Recommended Posts

spørs jo litt hvilke arter du skal dorge etter. men til det meste utenom den største seien, laksen og kveite kan jeg anbefale denne snella i 17-størrelsen:

http://www.daiwa.com/Reel/detail.aspx?id=67

sjøl har to av disse snellene sjøl og er meget fornøyd.

har lawson trout dorgestenger 6-8lbs som jeg bruker til daiwa-snellene: http://avkrokenfiske.no/trolling-dorging/stenger-og-sneller/lawson-trout-downrigger-8-6-8lb.html

funker veldig bra. synes mange kjører med altfor store sneller. det trengs absolutt ikke hvis man ikke går for kveite og sånt storvilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesiellet glad i Ambassadeur til trolling, og jeg har sikkert minst 50 Ambassadeurer. Tåler ikke saltvann spesiellt godt, orginale bremser bortsett i fra de av de nye modellene som har carbon Matrix er ikke spesiellt gode, og alle bremsene er ømfintlige for fuktighet. Jeg vil også ha telleverk til trolling og liker ikke telleverksnellene til Ambassadeur noe særlig.

Jeg bruker Daiwa SG47LCA til trolling, til smålaks vil en mindre modelle som 27 størrelsen også fungere utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du med smålaks stort sett mener fisk på under 3kg er Lawson Trout 8' som er nevn tidligere i tråden et god valg, jeg bruker denne som sjøørretdorgestang. Ellers så liker jeg Abu Workhorse 8' og Shimano Catana AX 240M Downrigger (8') godt til litt større fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg tak i en 6500 syncro, lå innerst i hylla på Obs Sport, og så ut til å ha ligget der noen år. 999.- Fornøyd med det

Det bør du være prøvd å få tak i en selv da min gamle ble stjålet. helt suveren til dorging. :thumbsu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også kjøpe utstyr og finner gode tips her..takk for det. Blir vel Daiwa 27LCA sneller....

Noen som har erfaringer med Beastmaster-stengene?

Kjører foreløpig kun overflatedorging og stang-paravan i ferskvann etter stor ørret. Trenger jeg kraftigere stenger enn eksempelvis Shimano Catana/Lawsom Trout 8"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.