Gå til innhold
Fiskersiden

Veienett


SiljanJerkbaiter
 Share

Recommended Posts

Veit ikke, han sier at det kan brukes til å la fisken hente seg inn igjen etter fighten og at det kan brukes til å legge fisken i under transport til land/påvente av bedre fotolys. Skjønner faktisk såpass selv at en fisk ikke overlever på land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ha fisken i veienettet med glidelåsene igjen på begge sider og senk ned i vannet så fisken akkurat kommer under vann. Da har den mulighet til å komme seg igjen etter en tøff fight. Hvis den er ute av vannet i veienettet holder ikke fisken mere enn noen minutter selvom du påfører vann (avhengig av art, fight, vann- og lufttemperatur osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta også i betrakning at veienettet ikke bør være hjemmelaget/billigstoff som kan "klistre" seg rundt gjellelokkene på fisken du har i nettet, ellers kan det ironisk nok gå galt selv om fisken er i vannet. Selv liker jeg å ha med veienett på isen også, det funker fint om man har boret 2-3 hull inntil hverandre.

På veienettet jeg bruker til gjeddefiske så har jeg festet en lang reim til bærehåndtakene, som gjør at jeg kan feste nettet til trær o.l. som ligger i vannet. På den måten er nettet godt sikret mens jeg rigger kamera, og fisken står trygt og stabilt på dypt nok vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På veienettet jeg bruker til gjeddefiske så har jeg festet en lang reim til bærehåndtakene, som gjør at jeg kan feste nettet til trær o.l. som ligger i vannet. På den måten er nettet godt sikret mens jeg rigger kamera, og fisken står trygt og stabilt på dypt nok vann.

Kjøp en isskrue (isklatreutstyr), så slipper du å lete etter greiner o.l for å sikre veienettet. Koster litt, men kan kansje finnes billig på nett eller brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta også i betrakning at veienettet ikke bør være hjemmelaget/billigstoff som kan "klistre" seg rundt gjellelokkene på fisken du har i nettet, ellers kan det ironisk nok gå galt selv om fisken er i vannet. Selv liker jeg å ha med veienett på isen også, det funker fint om man har boret 2-3 hull inntil hverandre.

Har ikke laget veienettet selv, kjøpte veienettet fra BFT på skitt fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.