Gå til innhold
Fiskersiden

ABU REVO TORO WINCH


Bjarten
 Share

Recommended Posts

Er denne sterk nok til kveitefiske?

Tenker på 40lb braid. Noen som har erfaring på hvor langt den kaster med 80-150 gram?

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Multiplikatorsneller/Ambassadeur/Revo/Revo-Toro-Winch-51-LH-Ordin%C3%A6r-pris-2499,--122950-p0000054296.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk tenkt på den snella selv, så noen svensker som fisket med slike i Troms. Trur den er sterk nok til kveite, revo har jo vert teste på blandt annen seilfisk.

Kastelenden bestemmes nok mer av stanga, snella kan fint kaste 60 meter+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke hevde at den ikke hadde gjort jobben, men jeg tror jeg ville gått for noe litt kraftigere om det var til målrettet kveitefiske. Tror senekapasiteten kan bli en knapp faktor hvis storkveita durer avgårde. Siden du snakker om kasting, er det snakk om kystmeite? I så tilfelle tror jeg du må ganske langt opp på prisskalaen for å finne ei haspelsnelle som utkonkurrerer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye må man ut med for en slik Vilhelm?

Kun på teststadiet nå, men den blir i prisklassen med Trinidad 16 etc(400-500$). Tror den blir leveringsklar til våren i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har en Stella 8000SW som funker bra, men kan bli litt slitasje/kutt i pekefingeren ved tyngre jigger. Er vel kanskje bedre å kjøpe nye fiskehansker. "

mener jeg har sett at det brukes en slags beskyttelses-"hanske" av skinn under surfcasting. litt i stil med sånt man bruker under bueskying. er vel særlig i england og på kontinentet slikt brukes. men kan være en ting å sjekke ut til ditt fiske også?

Endret av puderhunden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd dette? Hvor får jeg tak i det?

Jeg har en såkalt "finger stall" fra Chub som jeg bruker når jeg kaster med tunge vekter. Greit å ha når man drar på med braid på snella. Finnes f.eks her: http://www.ebay.co.uk/itm/Chub-Leather-Finger-Stall-Protector-/270858994091?pt=UK_SportsLeisure_Fishing_Line_JN&hash=item3f107441ab#ht_500wt_1127 Blir litt billigere enn ny snelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en såkalt "finger stall" fra Chub som jeg bruker når jeg kaster med tunge vekter. Greit å ha når man drar på med braid på snella. Finnes f.eks her: http://www.ebay.co.u...b#ht_500wt_1127 Blir litt billigere enn ny snelle...

Satser på to av disse. Takk for tips.

Endret av BrummleNy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.