Gå til innhold
Fiskersiden

Agn/Fôr


dragev
 Share

Recommended Posts

Som topic sier så lurer jeg litt på hvilke typer agn folk bruker/har prøvd og hva dere syns om di forskjellige typer.

Har selv prøvd litt forskjellige Gulp agn til nå på ulike turer med det jeg vil karaktisere som heller labre resultater.

Så sitter nå derfor her og lurer litt på ting, vet jo selvfølgeli at mange bruker: reker/makrell og sild. Men dette er agn som til

tider kan være litt vanskelige å få tak i / ubehagelige å bære med seg på enkelte turer alt etter hvor man har tenkt seg hen.

Så satt å kikket rundt på forskjellige webshopper her om dagen og kom over disse: http://www.gero.no/k...ker/foragn.aspx og begynte da å lure på hvordan di ville fungere.

Så lurte på om det er noen der ute som har testet denne form for agn på sine Meite/Havfiske turer og kan si noe om hvordan di funker og har noen meninger om hvordan di er å fiske med.

Bare noen tanker som jeg får iblandt når jeg sitter å saumfarer nettet og div webshops. Liker ofte å gjøre ting på litt utradisjonelle måter og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen reker og litt makrell i en ziplockpose er tingen. Noe som minner meg på at det ligger noen reker i en sekk i garasjen... :wacko:

Har heldig vis ungått de helt store krisene i den sammenhengen, men regner det som rein skjær flaks. Verste jeg har opplevd i så måte var en tur i boden på vårparten, fjorten dager etter en isfisketur. Lokket på den gjenglemte maggotboksen må ha falt av når jeg trøkke sekken på plass; resultat 200 feite fine spyfluer å hanskes med. "En håndfull" var de jo, men de lukta i vertfall ikke....

Må si meg enig med de foregående; fisker du i sjøen kommer du svært langt med makrellfilet og rimireker. Kan også nevne brisling til sjøørreten, og tidvis sei til kveita. Brøsma liker også sei, men den liker somregel det meste. Finner du no gjenglemt ørret i frysen, er dette også glitrende agn. Før i tida, der jeg kommer fra fiska de faktisk bekkørret til agn før de dro på fjorden viss vitting (bleik) var målet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.