Gå til innhold
Fiskersiden

Oppgradere GPU på HP Elite -532sc


Lystfisker´n
 Share

Recommended Posts

Hei.

Ønsker å oppgradere originalt skjermkort på min 6 måneder gamle stajonære HP Pavillion Elite - 532sc. (NVIDIA GT420)

Bruksområdet er surfing,lett video-redigering,light spill,HD-film.

Strømforsyningen er på 460watt. Hadde håpet å slippe å oppgradere denne også.

Ser heller ikke om jeg har evnt. nødvendig tilleggskobling for strøm på hovedkortet så jeg legger ved linken til produktspesifikasjonene på pc`n. Her er det bilder av bla. hovedkort. Kanskje noen med peil ser om jeg har det som trengs.

HPE-532sc.

Har forstått det slik at alle realistiske alternativer med denne PSU`en ligger innenfor et budsjett på ca 1500.-

Hva bør jeg gå for?

Takknemlig for alle bidrag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel strengt tatt ikke absolutt nødvendig, da jeg ikke "sliter" med dette kortet til vanlig bruk. Vil alikevel finne et kort som har litt mer "juice" for framtidige applikasjoner og eventuellt spill.

Skjermkortet er det svakeste punktet på pc`n og drar i øyeblikket windows opplevelsesideks ned fra oppnåelig 7,9 til 5,6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.netshop.no/Search.aspx?q=560Ti

Nvidia 560 og 560Ti kortene er et bra alternativ, selvom det er litt over din prisklasse.

Det du bør sjekke før du evt oppgraderer skjermkortet ditt er om PSUen din har uttak for pci-e "strømuttak" som skal i skjermkortet. Selv på mitt gamle 9800GTX må jeg bruke doble 6 pins kontakter ut fra PSU.

Hvis den kun har et uttak, så vet jeg ikke hvor langt du kommer uten å bytte PSU. Du får rimelige strømforsyner fra feks Corsair som er av bra kvalitet. Selv bruker jeg 1000w fra de, og kommer ikke til å kjøpe noe mindre neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...noob jeg skjønner jeg... trodde strømkontaktene satt på hovedkortet...

Andre nerdeforum forslår AMD Radeon HD6870 serien.Eksempelvis http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623768

Dette er anbefalt med 500W strøm, men blir lovet at det ikke er noe problem med 460 om jeg ikke kjører de knallhardt. Er vel bare røske opp lokket og se om jeg har ekstra kontakter på strømforsyninga da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler ikke ATI kortene da de fremdeles knapt klarer å lage brukbare drivere uten å måtte lete nettet rundt etter 3.partsdrivere - har heller ingen god erfaring med de.

Derfor anbefaler jeg Nvidia-baserte kort.

Bare spørr hvis du står fast, så kan jeg svare jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den opplevelsesindeksen måler kun ytelse i spill. Ville ikke brydd meg noe særlig. De bruksområdene du skisserer krever både god prossessorkraft, nok minne og god grafikkhåndtering. Øker du bare en av delene er det ikke sikkert at du merker nok forskjell til at det er bryet verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk "ferdigmaskin" å ikke ha separate uttak for strøm på forsyninga....

Vel, blir unødvendig dyrt å erstatte den også, så GT420 får holde til jeg bestemmer meg for å bygge en ny kasse.

/end thread.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du bør gjøre for å øke ytelsene er jo å sette inn en SSD til OS`et og de viktigste programmene/spillene dine. Det gir deg natt/dag ytelser.

Så oppgraderer du til 8GB ram, en i7 processor, nytt hovedkort, og så to 6950 skjermkort. Og sånn går no dagan...

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I5-2500 Quad,4Gb 1330Mhz ram, NvidiaGT420-2Gb ram, 600Gb WD VelociRaptor/1Tb Hitachi Deskstar.

Ikke akkurat "daBomb", men funker helt greit til mitt bruk ;-)

Vurderer SSD om ett par-tre år når jeg bygger min neste pc. Håper produkt-utvikling har kommet litt nærmere mål da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.