Gå til innhold
Fiskersiden

NRK 2 kl2045


 Share

Recommended Posts

Klarte vel å se knappe 10 min av det. Jeg blir så forbanna av å se sånt at jeg har ikke ord for det engang! :crazysmile:

Da bør du holde deg unna BBC-serien om stillehavet... Mer spesifikt den episoden som handler om hvordan vi forvalter havet. Du kommer til å bli så illsint at du raserer stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplett galskap! Og det er ikke bare EU land som dumper, det skjer i stor skala her til lands også, men norske fiskere er litt "smartere" på det, og kjører fisken gjennom kverna først. Da er det vanskligere å avsløre...

Flott og engasjerende program, og ja: Galskap!! Ellers er slik type dumping en slags "lovlig dumping" presset av fiskerimyndighetene i EU. Formålet var godt ment , men resultatet viser seg å være en katastroffe når man ser hvor mye mat som kastes...

Fiskeridirektoratet i Norge jobber for å gjøre noe med dette

http://www.fiskeridir.no/fiske-og-fangst/aktuelt/2012/0112/styrker-innsatsen-mot-utkast

@ Maritim : Verre er det med ulovlig dumping , noe som dessverre og som du nevner gjøres skult og i stor skala også av norske "storfiskere" .

Ellers reagerte jeg på at den skotske fiskeren fisket etter , og omsatt glassvar. Det er ikke etendes jo...dog kan det hende det var oversettelses feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du holde deg unna BBC-serien om stillehavet... Mer spesifikt den episoden som handler om hvordan vi forvalter havet. Du kommer til å bli så illsint at du raserer stua.

Ja, tror faktisk jeg har sett noe av det. Det er helt jævlig, må bare bytte kanal så tv`en overlever kvelden!

Men en annen ting: Er det ikke slik at norske yrkesfiskere må ta i land all fangsten selv om de har over kvota? Altså at de uansett er nødt til å føre det til land. Mente jeg har sett ett program om det også, eller husker jeg heeeelt feil...anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.