Gå til innhold
Fiskersiden

Frode Reppe (AP) med voldelige trusler mot fagsjef Erik Sterud i Norske Lakseelver


Glalaksen
 Share

Recommended Posts

Frode Reppe (AP) skriver i en Twitter-melding 24.02.2012:

"Tenk om en av Arbeiderpartiets løse kanoner sender en kule i din retning @SterudErik. Det kan skje før du aner det ;-) #laks #oppdrett".

Link:

http://twitter.com/#!/froderex

Frode Reppe er leder i Frøya Arbeiderparti.

Jeg ser i spenning frem til hvordan Statsminister Jens Stoltenberg, hans Arbeiderpartikollegaer, media og befolkningen forøvrig reagerer på at en av Arbeiderpartiets tillitsvalgte fremsetter voldelige trusler...

Endret av Glalaksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står om det DB også

http://www.dagbladet.no/2012/02/25/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/twitter/laks/20405885/

Han (Frode Reppe) mener han som lokalpolitiker trenger å ha fakta på bordet når han skal gjøre politiske vedtak om laksenæringa. Han mener han ikke får det fra forskerne i dag og mener forskerne driver et kynisk spill hvor de jukser med tall og har en egen agenda.

:wtf:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrepet "å være en løs kanon" er mye brukt i dagligtale. Fagsjef Erik Sterud i Norske Lakseelver har selv brukt det ved flere anledninger, og senest i en Twitter-melding til Frode Reppe (AP) 21.02.2012.

Det jeg, og flere med meg, reagerer sterkt på er den voldelige trusselen som jeg har skrevet med uthevet skrift i Frode Reppe (AP) sin Twitter-melding 24.02.2012:

"Tenk om en av Arbeiderpartiets løse kanoner sender en kule i din retning @SterudErik. Det kan skje før du aner det ;-) #laks #oppdrett".

Det står om det DB også

http://www.dagbladet.../laks/20405885/

Det har, og særlig etter det som skjedde 22. juli 2011, vært en debatt om ytringer på sosiale medier.

Fylkessekretær Topre Nordseth i Arbeiderpartiet Sør-Trøndelag sier til Dagbladet at han har tatt en samtale med Reppe, og uttaler følgende:

"- Reppe understreker overfor meg at dette var ment humoristisk. Om spøken var så veldig god er ikke så sikkert dersom den kan oppleves som noe annet enn en spøk. Jeg håper saken er ute av verden, sier Nordseth til Dagbladet."

Jeg tviler sterkt på at Arbeiderpartiet sentralt tar like lett på Twitter-meldingen fra en av deres tillitsvalgte.

Dersom Arbeiderpartiet sentralt lar denne saken passere, vil den også skape følgende presidens:

- Det er greit å fremsette voldelige trusler på sosiale medier så lenge man avslutter med ";-)"

Endret av Glalaksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storm i vannglass spør du meg. Har lest uttalelsene hans på twitter og man skal legge "godviljen" til for å oppfatte det som en seriøs voldstrussel. Aner forøvrig ikke hvem Reppe er eller hvordan politikk han fører.

Det er blitt sånn i samfunnet at man må veie hvert ord på gullvekt for ikke å bli uthengt som rasist eler sjåvinist. Heldigvis er det fortsatt sånn i Nord-Norge ihvertfall at jeg kan kalle naboen for en hestkuk uten å bli politianmeldt.

Endret av Nikolassisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.