Gå til innhold
Fiskersiden

Medium gjeddevann


Cassius
 Share

Recommended Posts

Hei

Noen som har tips om gjeddevann med litt høyere snitt str i nærheten? Har blitt altfor mange sniper mellom 0,5-1,5kg på isen i år.

Ser etter vann med store muligheter for gjedde på 3-6kg. Tar gjerne imot spotplasser også! Er det mulighet for andre ismeite arter så er det bare pluss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke utstyr til madammene enda! Så vil bare forbedre persen litt. hehe

Da tror jeg du bør drøye det til du har utstyret på plass. De aller fleste steder det i det hele tatt ér gjedde, vil det også være en sjangs for å få på en skikkelig madam. Veldig vanskelig å forutbestemme hvilke størrelse gjedda skal ha. En kilosgjedde slenger seg lett over en 300g sik mens en 10+ like gjerne tar en 10cm mort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke la være å fiske bare fordi det kan være stor fisk i vannet man fisker i.

Da må man jo nesten skaffe seg en stor stang med multiplikatorsnelle med masse tykk multi hvis man skal kaste spinner eller jigg etter noe abbor i et vann som kan huse stor gjedde. Litt satt på spissen men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det springende punktet er vel isborret, men det problemet kan jo løses ved å borre "mikkemus" hull. ellers kan man jo klare seg med enkelt utstyr på stor fisk....

Tenkte ikke på at det var på isen jeg, smart som jeg er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.