Gå til innhold
Fiskersiden

Drammenselva og Hellefossen 2012


GeirN
 Share

Recommended Posts

Laksefiske startet i natt 15.mai på grønn sone (Nedre Eiker) og på morgenen idag beit den første laksen på wobbleren til Jan Erik Paulsen. Dette var en flott laks på 9,4kg!! Skal bli spennende og følge med på fortsettelsen og se hva som skjer. Husk også fredag 25.mai kl 21 starter laksefiske på sonene i Hokksund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

laks nr 4 på land av undertegnede 11.2kg

Gratulerer så mye til deg og de andre som allerede har fått laks i år.

Selv tar jeg turen oppover i kveld for å være med på åpningen oppe i Hellefossen. Blir hyggelig å treffe igjen alle folka - mange som jeg ikke har pratet med siden i fjor. Skal selvsagt fiske, og uten å ha for store forhåpninger drømmer jeg jo selvsagt om å komme i kontakt med laks allerede åpningsdøgnet. Vi får se hvordan det går.

Kan bli en bra åpning, litt mye vann - men sikkert en del laks oppe i kulpen som bare venter på slukene og tubefluene våre :D

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv tar jeg turen oppover i kveld for å være med på åpningen oppe i Hellefossen. Blir hyggelig å treffe igjen alle folka - mange som jeg ikke har pratet med siden i fjor. Skal selvsagt fiske, og uten å ha for store forhåpninger drømmer jeg jo selvsagt om å komme i kontakt med laks allerede åpningsdøgnet. Vi får se hvordan det går.

Kan bli en bra åpning, litt mye vann - men sikkert en del laks oppe i kulpen som bare venter på slukene og tubefluene våre :D

Skitt fiske Gabrielsen ! ..men spar en 15 kilos til meg neste helg :lol:

Endret av Stian N E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja, fisket i Drammenselva i år har vært utrolig bra. 2 stk over 20 kilo, masse andre store - flere på fluestang, og et betydelig høyere antall laks enn det som er vanlig så tidlig på sesongen.

Selv har jeg hatt en brukbar start på sesongen, men uten å være i kontakt med de riktig store. 4 kort har gitt meg 3 lakser med snittvekt på ca. 8 kilo. Fordelt på Midtskjæret, Grevlingen og Landskjæret.

Har 2 forhåndskjøpte kort til nå i juni/starten av juli - så det er fortsatt muligheter....

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag har det tatt helt fullstendig av i Drammenselva. På børsen er det allerede registret inn 3 stk over 15 kilo - i dag!, og etter hva jeg hører er det visst tatt et par til som kan være på slik vekt. Helt vannvittig!

Har ikke kort der selv før lør/søn neste helg. Håper det sykt bra fisket holder seg til da :)

http://www.hellefossen.no/

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg ikke bor i nærheten av Drammenselva for tiden. Man kan få absistens av mindre når man vet hvilke muligheter det er å få en svææær en. Regner med at laksefeberen herjer vilt der nede, og det er godt å se at den fisker så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kort der nu.. Fiska 3 timer nå og 0 napp, sove 3 timer og satse på å være der kl 4 for å fiske en 7-8 timer før man tar en time på øyet før man skal jobbe. Må da vøre lov å være trøtt på jobb innimellom også...

Lykke til !

Tipper du kjører laks akkurat nu :D ! (kl 08.02)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.