Jump to content
Fiskersiden

Tips til østeråa

malg
 Share

Recommended Posts

Hei, Jeg og familie skal til Bø i telemark neste uke.

Jeg ha leste litt om suterfiske i Østeraå, og ha lyst til finne litt tid til å prøve det. Det ha vært 15 år siden jeg fikk en suter sist.

Men hvor egentlig er Østeråa? Jeg ha sett på kartet at det er som se ut å være en elv, som heter Østerå. Er det, det? Eller det er en vannet litt nord som heter norheimstjønna. Så jeg er litt usikker hvilket er riktig plass.

Jeg skal ikke ha så mye tid til kikker rundt, uten å miste god fiske tid. Så håpet på at noen kunne gi meg noe tips. Hvis mulig en kartlink her eller på pm, skal jeg sette stor pris på. Også trenge jeg å kjøpe fiskekort? og noen plasser som jeg kan parkere til komme jeg fram til en god fiske plass.

Er fine forhold der. Vi var der natt til mandag, rett etter det verste regnet. Forholda litt oppe i elva regulerer seg fort, og det er jo her gromplassene ligger. Fikk et par fisk i 1 tida, men det råeste bittet var som vanlig fra rundt 04.00 til 09.00 ;).

Send PM hvis du ikke har fått info av havtryta. (En forutsetning er kunnskap om behandling av fisk og C&R).

Edited by Bendik

Er fine forhold der. Vi var der natt til mandag, rett etter det verste regnet. Forholda litt oppe i elva regulerer seg fort, og det er jo her gromplassene ligger. Fikk et par fisk i 1 tida, men det råeste bittet var som vanlig fra rundt 04.00 til 09.00 ;).

Send PM hvis du ikke har fått info av havtryta. (En forutsetning er kunnskap om behandling av fisk og C&R).

Bra å høre at vann forhold var fin :) Ha stort lyst til å ta en stang med meg å prøve etter de suter igjen. Fisk, hvis jeg få noe. Skal jeg sikket slippe ut igjen.

Takk for svare, havtryta sendte meg mer enn nok info nå på pm. Så jeg bare glede meg til neste uke. :)

4. Østeråa ligger ikke på Sørlandet, men på Østlandet.

Har litt liten tid nå, men kommer tilbake med noen tips seinere. Tar det på PM.

Beklager for min feil om at det var Sørlandet som den ligger på. Hadde spurte min samboer som hun er norsk også. Men hun syns og at det må være Sørlandet. :withstupid:

Takk igjen for hjelpen.

1. Østeråa er en elv

2. Det er veldig dårlige forhold der nå (mye og kaldt vann)

3. Det er ikke fiskekort

Takk for svare. Og så ha jeg lært at en å er en elv. Hadde aldri hørt om det før.