Gå til innhold
Fiskersiden

På jakt etter fiskeopplevelser i arendalsområdet.


Hotfix
 Share

Recommended Posts

Heisann, jeg er en til tider fanatisk sportsfisker som søker de fiskeopplevelsene som er mulige å få.

( skjønner det er litt i overkant ambisiøst, men dog)

Jeg har noen gromturer innimellom, men har nettopp blitt far,

så tid til utsvevende fisketurer med gutta blir nødvendigvis nedprioritert.

Jeg har diverse utstyr, til det meste av fiskemetoder, hav ferskvann, haspel utstyr til SØ fiske og flue.. mangler godt karpe utstyr,

men har noen 9fotere jeg kan meite litt med. Karpe/kystmeite stenger vurderes innkjøpt så fort konsesjon er innhentet fra sjefen red. kona.

Det jeg leter etter er spennende vann og områder i Arendals traktene som jeg kan utforske på litt kortere turer

om noen vet om vann med stor abbor, røye. flyndre, evt karpe alt som kan være litt action så ikke vent med å gi meg en headsup slik at jeg kan få stilt min fisketørste

( i mangel av ett bedre ord).

på forhånd takk fra en ivrig sportsfisker med begrenset tid til å utøve sin hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ja, jeg har hatt en strålende sesong egentlig i 2013 med meite fiske her i Arendals distriktet.

Med bla ny suter rekord på 2040g.

Har funnet en del morsomme vann med spesiell og rar fisk som har gitt mersmak..

Takker veldig for hjelpa til alle som bidrar med tips.

-Kurt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hoi :)

Litt gammel tråd, men jeg regner med at du ikke har gitt deg :)

Har du prøvd deg på nyli? Jovannet tror jeg det heter....det er vel ett av de vanna man bør ha ei snelle med god brems...

Har du tungevindu har jeg noen go plasser for det meste av flatfisk rundt tromøya :)

Ellers kan du jo ta en dagstur til Temse eller Reddalsvannet....sistnevnte har jeg pers på gjedde i og jeg vet at det har blitt tatt på over 15 kg der....det kan nok lønne seg med båt. Selv bruker jeg kano.

Nærmer du deg lillesand, så bare si ifra, så skal vi nok få en god bøy på stanga di :)

Skitt fiske :)


.....ellers er vel "Skrekkjager" her på forumet en av de som har dyppa stanga si i det som er av vann i området vil jeg mene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Jeg fisker vel gjevnlig med Skrekkjager.. Og Jovann er ett forholdsvis fint vann, selv om sørven later til å ha overtatt det fullstendig..

Jovann er flott.. det er forsåvidt Ribber også, men sørven har tatt over Jovann fullstendig.

De store Suterene er vekk, og tilogmed Gjedde blir det mindre av selv om jeg ikke nødvendigvis tror Sørven er skyld i det..

Har blitt en del Østeuropeere her etterhvert uten at jeg skal beskylde noen for noe så er det merkelig mange jeg har sett med bøtter fulle av sørv på gjedde jakt i områdene rundt her.

Langsævann var også ett brukbart gjeddevann.. har rekord der på 8,2kg, men der er det også begynt å bli lengre mellom dem..

Jeg hadde ikke spist gjedde som har mesket seg i sørv vokst opp på bomuldsfabrikk rester og sykehusets sigevann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.