Gå til innhold
Fiskersiden

2mm+ mono


MrVolcom
 Share

Recommended Posts

alt for stiv.

For stiv til hva?

2.0mm eller tykkere monofil nylon blir nødvendig vis relativt stiv :)

Om det skal brukes til noe relatert til fisking(det vites ikke :) ) er crimps eneste måten å gjøre "knuter" på, så hva mener du med "for stiv", og til hva er det for stivt i denne samenhengen, og hva er alternativet?

Ble litt nyskerrig når du bare skriver; "alt for stiv"

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For stiv til hva?

2.0mm eller tykkere monofil nylon blir nødvendig vis relativt stiv :)

Om det skal brukes til noe relatert til fisking(det vites ikke :) ) er crimps eneste måten å gjøre "knuter" på, så hva mener du med "for stiv", og til hva er det for stivt i denne samenhengen, og hva er alternativet?

Ble litt nyskerrig når du bare skriver; "alt for stiv"

Jeg knyter opp till 2,5 mm uten problem må bare bruke riktig knute. Jeg bruker en figure eight knot. En måte og få den smidigere på er og koke den i 20-30min men da blir den enda litt tykkere (trekker seg sammen)

Endret av Gotland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knyter opp till 2,5 mm uten problem må bare bruke riktig knute. Jeg bruker en figure eight knot. En måte og få den smidigere på er og koke den i 20-30min men da blir den enda litt tykkere (trekker seg sammen)

Har hørt at man svekker nylon ved høyere en 80 grader, veit ikke om det stemmer, men det gjør kansje ikke så mye når vi snakker slike dimensjoner... Forblir snøret mykere etter at det har blitt kaldt eller koker du hver gang du skal knyte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at man svekker nylon ved høyere en 80 grader, veit ikke om det stemmer, men det gjør kansje ikke så mye når vi snakker slike dimensjoner... Forblir snøret mykere etter at det har blitt kaldt eller koker du hver gang du skal knyte?

Jeg bruker kun og koke det nylon jeg bruker till juksamaskinerne 1,4mm (tacklet). Hvis vi ikke gør det så ryker det eller så mister vi søkket på grund av att nylonen flexer for lite.

Den blir nesten strikk aktig og meget myk. Den forblir mykt så lenge den ikke ligger ein evighet i solsteiken.

Jeg koker aldrig 2-2,5mm som jeg bruker til kjerringfiske men du må bruke litt krefter for og få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.