Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeriministeren foreslår å flytte oppdrett fra Vestlandet til Nord-Norge


 Share

Recommended Posts

Snakk om frekkhet. Jeg er mild sagt rystet. Jeg tolker dette som en innrømmelse av at næringa har forpestet hardangerfjorden og tatt knekken på laks- og sjøørret stammer der. Men å foreslå å flytte dritten og problemene til Nord-Norge er jo skammelig frekt og hånlig.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/nordlendinger-raser-mot-oekt-oppdrettskonkurranse-3903982.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er i tråd med den vanlige "tenk kortsiktig profitt"-politikken som omtrent samtlige på stortinget sverger til. totalt uten å ta hensyn til noe annet enn egen profitt. når jeg ser slike ting så begynner jeg å lure på om vi skal ødelegge alt som kan holde oss i live før vi skjønner at det var kanskje litt dumt og pengene smakte ikke så godt allikavel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisbeth Berg Hansen oppnår to ting NÅR dette går igjennom. (ja dessverre, all historie tilsier den konklusjonen, penga rår!)

Hun gir seg selv her muligheten til med tidens hjelp og bedre tilstanden til lokale vestlandske sjøørret og laksevassdrag, og samtidig sørge for nytt friskt hav med enorme muligheter for framtidig vekst for selg selv og sine "sambygdinger".

Hylekoret av oppdrettere i nord JUBLER på "innsia"! De vet at dette forslaget nødvendigvis også vil innebære at flere konsesjoner tildeles dem. Det som høres fra Nord-Norge nå er politisk posisjonering.

Sa til meg selv at den første oppdrettsfisken jeg skulle kjøpe og spise, eventuelt måtte komme fra et norsk landbasert anlegg - ser ut som det tar enda noen år..

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.