Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskekort Kvennavassdraget ?


geirm
 Share

Recommended Posts

Har et spm om Kvennavassdraget (Hardangervidda) her.

Har forstått det slik at nedre del - fra Møsvann til Skyttarfossen om jeg er riktig informert - er i privat eie. Hvor får man tak i fiskekort for dette området? Kunne gjort research selv, men regner med at slike opplysninger er av generell interesse. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var der for et par år siden,fikk jeg kjøpt kort hos bonden som stort sett eier alt der inne.Litt vanskelig å forklare hvor.Men snakker du med de på turisthytta der,ordner det seg.Et tips:Si minst mulig til bonden hvis du får fisk.Sist jeg var der fikk en 3 kgs ørret.Glad og lykkelig banket jeg på og viste fram fangsten.Jøss har storørreten gått på elva sa fyren. Dagen etter hadde fyren satt 7 garn over hele elva,dertil umulig for oss å fiske på de beste plassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte fiskekort på Mogen turisthytte nå jeg var der. Var der med skolen på en bli-kjent-tur i høst. Læreren min hadde på en på rundt 3 kg, men jeg og noen kamerater fikk noen på kiloen, og en diger ørret dro av snøret mitt på 0,20 og en Rapala-wobbler. Men hvor langt det fiskekortet går, er jeg litt i tvil om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å vite at man må bruke solid utstyr, blir vel sjøfiskestanga der, kanskje.

Er vannføringa normalt brukbar hele sesongen?

Hvis jeg skal dit i år, må det enten bli i juli eller ut i september, antagelig.

Når det gjelder garnsetting, så er det nok ikke det eneste tilfelle hvor man går beserk, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Jeg tar opp igjen dene tråden og det opprinnelige spørsmålet:

Noen som vet om det går an å få tak i fiskekort for de private nedre delene av Kvennavassdraget?

Da mener jeg ikke den nederste kilometeren som eies av gården Argehovd, men områdene lenger opp. Altså fra Skyttarfossen/Sandvatn til Vollevatn.

Noen somhar peiling, fisket der før? Er det bare å tjuvfiske evnt? Var iallefall veldig vanskelig å finne informasjon på nettet..

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.