Gå til innhold
Fiskersiden

Steinsfjorden 13.oktober


pikewallis
 Share

Recommended Posts

1-_PC14415.JPG

Kl 09:00 ringte jeg Michael for å høre om han var fiskkin, og gutten har fått litt fiskedilla nå på høsten og meldte seg klart rimelig kjapt.

Valget sto i mellom Øyeren og Steinsfjorden, valget falt på Steins, rett og slett for de vi begge ønsker å få tilbake litt av det tøffe fiske man hadde for noen år siden.

Og da må man jo fiske der.

Nå skulle det vise seg at det forsatt er trøkt i vannet, og med vanntemp opp til 8,4 grader er det kanskje litt for tidlig.... enda. Det værste er at det fort kan bli forsendt med det været som er spådd :-)

1-_PC14413-001.JPG

Det tok ikke så lang tid i dag før første fiskekontakten var et faktum, og igjen var det min gode spinnfiskevenn platypusen som var utslagsgivende.

Dessverre mistet jeg denne fisken rett ved båten. Ingen kjempe nei, 2-3 kg men gøy....

1-_PC14417.JPG

1-_PC14419.JPG

1-_PC14421.JPG

Så skulle det blitt litt slik som vi hadde det den 13.oktober. Helt stille.

Vi prøvde ut på forskjellige dyp og med forskjellige metoder, men ingen ting skjedde.

1-_PC14423.JPG

1-_PC14427.JPG

Så bli vi enige om å jigge over kanten i mellom sør for Herøya og den østligste øya av småøyene.

Først hadde jeg et ok hugg, så smalt det hos Michael.

1-_PC14434.JPG

Michael har aldri vært noen bigboy fan, men i dag var det den som skulle levere for han.

1-_PC14437.JPG

1-_PC14440.JPG

1-_PC14441.JPG

1-_PC14446.JPG

1-_PC14450.JPG

1-_PC14454.JPG

1-_PC14460.JPG

1-_PC14467.JPG

1-_PC14471.JPG

1-_PC14473.JPG

1-_PC14474.JPG

1-_PC14475.JPG

1-_PC14476.JPG

Langt i fra noen kjempefisk, men uansett veldig kjærkommen.

Var veldig tydelig å se på loddet i dag hvor mulig hugg kunne komme.

Var et par ganger jeg så til Michael at nå kan det skje noe og det gjorde det.

Var også et par ganger jeg sa det uten at det skjedde noe.

1-_PC14477.JPG

Var et par tre båter til utpå i dag. Et par som brukte mye tid på grunne nord for Herøya. Vi så en av de fikk en fisk, den var heller ikke stor.

1-_PC14486.JPG

1-_PC14489.JPG

På vegen hjem stoppet vi i Sandvikselva for å se om vi kunne finne litt gytefisk som sto å stanga.

Men det var like dødt der som på steinsfjorden, enda litt dødere etter som vi ikke så noen fisk i det hele tatt.

1-_PC14509.JPG

1-_PC14510.JPG

1-_PC14527.JPG

1-_PC14535.JPG

Litt mer action i dag selv om det forsatt er veldig trøkt.

Nå er det bare å vente til vannet blir enda litt kaldere så kan det kanskje skje noe på litt grunnere vann. Jeg ønsker at det skal bli litt action på Steinsfjorden igjen.........

Endret av pikewallis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.