Gå til innhold
Fiskersiden

Nettbrett på havet


lakselorden
 Share

Recommended Posts

Men nettbrett er jo større, og lettare å sjå på?

Men Navionics er vel ikke tilpasset nettbrett etter det jeg har sett, og da får du alikevel et mindre bilde. Dette kan du øke på skjermen, men bilde og oppløsning blir mye dårligere. Gjelder i vertfal Iphone/Ipad. Finnes det andre telefoner og nettbrett ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Navionics er vel ikke tilpasset nettbrett etter det jeg har sett, og da får du alikevel et mindre bilde. Dette kan du øke på skjermen, men bilde og oppløsning blir mye dårligere. Gjelder i vertfal Iphone/Ipad. Finnes det andre telefoner og nettbrett ;))

Eg veit jo at det berre finnast Iphone og Ipad. Men sånn hypotetisk sett, viss det til dømes hadde funnest noko slikt som android nettbrett. Ville ein ikkje då laste ned til dømes norgeskart og bruke det på brettet (som altså ikkje finnast).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit jo at det berre finnast Iphone og Ipad. Men sånn hypotetisk sett, viss det til dømes hadde funnest noko slikt som android nettbrett. Ville ein ikkje då laste ned til dømes norgeskart og bruke det på brettet (som altså ikkje finnast).

?!?

Her er ett lite utvalg av nettbrett med Android - samtlige kan som du skjønner brukes med Norgeskart eller tilsvarende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Navionics er vel ikke tilpasset nettbrett etter det jeg har sett, og da får du alikevel et mindre bilde. Dette kan du øke på skjermen, men bilde og oppløsning blir mye dårligere. Gjelder i vertfal Iphone/Ipad. Finnes det andre telefoner og nettbrett ;))

Det finnes en HD version for iPad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke et eplehue, så jeg bruker kun androidprudukter. Har brukt sjøkart på tlf en stund, men i det siste året har jeg også brukt det på nettbrett. Det har absolutt en fordel med tanke på skjermstørrelse.

Den nye versjonen av Norgeskart fungerer meget bra til formålet. Det er lagt inn en del nye funksjoner som gjør app`en mer brukervennlig til bruk på sjø. Jeg har Navionics kart i plotteren som står i båten, men når jeg låner eller leier annen båt er nettbrett og telefon en ypperlig løsning.

Telefonen fungerer greit ved orientering som går på driftretning eller orientering i et begrenset område. Nettbrettet er en bedre løsning ved navigasjon i større hastighet og for å få oversikt over et større område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok med meg tablet'en min pakket i et vanntett trekk og fyrte opp navionics. Funka som snus det på siste båtfisketur - finner grunner og kanter, får logget driftene og markert der fisken biter. Dog har jeg nada erfaring med skikkelig båtelektronikk, så sammenligningsgrunnlag har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Navionics HD på Ipaden dette er en fin backup for Kartplotteren samt at alle som er med kan se på den og følge med på sjøkarttet hvor vi er eller seiler.. sønnen spiller jo med den også ombord i båten hehe. Ipad er veldig bra egnet i båt fordi den har så lang batterikapasitet! for åpne båter finnes det vantette deksel også om man er redd for sprut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Navionics HD på Ipaden dette er en fin backup for Kartplotteren samt at alle som er med kan se på den og følge med på sjøkarttet hvor vi er eller seiler.. sønnen spiller jo med den også ombord i båten hehe. Ipad er veldig bra egnet i båt fordi den har så lang batterikapasitet! for åpne båter finnes det vantette deksel også om man er redd for sprut

Korleis er det viss batteriet går tomt likevel? Lett å få tak i ledningar som kan koblast til straum på båten? Ipad er vel ikkje overlegen alt anna når det gjeld batterikapasitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis er det viss batteriet går tomt likevel? Lett å få tak i ledningar som kan koblast til straum på båten? Ipad er vel ikkje overlegen alt anna når det gjeld batterikapasitet?

Jeg har 12v støpsel på dasjbordet i båten. På de fleste nyere båter er det vel det. hvis ikke får du sikkert kjøpt det på Biltema.

Baterikapasiteten på andre nettbrett vet jeg ikke, men min Ipad kan jeg bruke i flere dager hjemme uten å lade, selvsagt ikke hele tiden.. men om du har fullada Ipad før du drar ut på tur så kan du være på tur veldig lenge ivertfal. Jeg har aldrig måttet lade på noen dagsturer ihvertfall ikke. Jeg bruker primert fastmontert Kartplotter men de som er med vil også følge med hvor vi er osv. samt at den brukes til spill og andre ting ombord også. har wifi 3g med GPS. Jeg bruker Navionics kartprogram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.clasohlson.com/no/Spenningsomformer-Vekselretter-100-W/Pr364021000

denne så slipper du kjøpe mange forskjellige ladere. bare ta med den du har hjemme.

http://www.clasohlson.com/no/Spenningsomformer-Vekselretter/Pr325124000

evt slik. mere stabil kurve samt kan koble rett på batteri eller bytte ut å bruke i sigarettennerutak.

finnes mange forskjellige slike som funker knall i bil og båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sigarett-tenner uttak i båten

Korleis er det viss batteriet går tomt likevel? Lett å få tak i ledningar som kan koblast til straum på båten? Ipad er vel ikkje overlegen alt anna når det gjeld batterikapasitet?

Har du sigarett-tenner uttak i båten, så kjøp en bil-lader med USB-plugg. Tar null plass, veier ingenting, og koster veldig lite (typisk en hundrelapp eller to), og kan ofte gjenbrukes for andre duppedingser som har USB kabel for lading.

..... samt at den brukes til spill og andre ting ombord også. har wifi 3g med GPS. Jeg bruker Navionics kartprogram

Dataspill på båt-tur???? Da tror jeg jaggu ipad'en hadde blitt igjen hjemme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.