Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske/ferietur nordover, hvor?


mavi
 Share

Recommended Posts

Er nok sjøfiske som frister mest. Torsk, sei og kveite for min del.

Samboeren min er nok ikke veldig tålmodig når det fiskes så tror ikke kveitefiske er det mest aktuelle (har forstått at det fort kan være en del venting der?)

Angående Røst så tror jeg nok at vi vil til en plass der det er mulig å kjøre litt mere rundt enn på ei øy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to flotte områder jeg har vært og kan anbefale der opp i nord er Efjord og Andørja.

fisket i sjøen ved andørja er beskrevet noen ganger her på forumet og det er suverent med variert fiske etter stor fisk. er vel også muligheter for flotte fjellturer og ørretfiske om jeg husker rett.

litt sør for narvik finner du Efjord-området. her har du fantastiske fjell, nydelig utsikt over lofoten(hvis man går litt opp i høyden), helleristninger i gangavstand fra fjorden og mye mer. fisket er også meget bra her. kjerringvikstraumen er en relativt kjent fiskeplass(e6 krysser straumen) og fjordene huser bra med fisk i fine størrelser. en titt på sjøkartet vil vise at det er mye grunner, renner og dypere "hull" hvor fisken kan trives. var mye her oppe i barndommen og lengter tilbake. veit det finnes ihvertfall to muligheter for å leie båt og husvære i området.

Endret av puderhunden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ute etter torsk, sei og kveite så er Lauklines Kystferie i Kattfjorden utenfor Tromsø et ypperlig utgangspunkt. www.lauklines.no

Overnattingen er i hytter av meget høy standard, til fornuftige priser. Båtene er gode og fiskemulighetene er varierte. Man kan også få guidet fisketur m/skipper om man ønsker det.

Spørsmålet er om det er ledig kommende sommer eller om det allerede er fullbooket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Feriekabalen er ikke lagt på jobb riktig enda så vet ikke helt når vi skal dra enda.

Men slutten av juli er det vi satser på.

Søkte litt på Andørja både her og på google og det virket fristende ihvertfall.

Som samboer med en bergenser må jo nesten fjell og telle positivt :P

Lauklines var det enda litt ledig på så det er heller ikke uaktuelt, men får se når ferielistene er klare om det er noe igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Ballstad området på denne tida?

Var en mulighet for at vi kanskje kunne lånt ei hytte der til en rimelig penge.

Er det evt mulig å få leid båt om du ikke bor på de forskjellige campene eller leier de kun ut til de som bor der?

Uten at jeg egentlig vet, så tipper jeg at det er fullstappet med turister, rimelig fullt og dyrt overalt i området på den tida..

Men det finnes kanskje noen på forumet som har mer å komme med enn jeg.

Edit: dette er vel en mulighet: http://www.nusfjord.no/NO/nusfjord/index_new.html

men mulig fullt og dyrt..

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Hvordan er det enklest å komme seg til Andørja? Fly til Evenes og leiebil derifra?

Jepp.

Alternativt er det vel mulig å ta buss fra Evenes til Harstad og så videre enten med buss-ferge-buss til Andørja over Rolløya eller med hurtigbåt Harstad/Engenes på Andørja.

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.