Gå til innhold
Fiskersiden

Dine største flyndrer?


emilengø
 Share

Recommended Posts

Hei!

Flyndrefiske er et fiske jeg synes er utrolig morsomt som likhet med mange andre her på forumet.

Det er nok mange grunner til at det etterhvert har blitt så populært og godt likt.

For min del er det fordi det finnes så mange forskjellige flyndrearter å fiske etter, fordi det er så mange måter å fiske etter flyndrefisker på og ikke minst det at jeg synes flyndrer er noen fascinerende skapninger.

Tenkte vi kunne ha en tråd hvor dere kunne legge inn bilde av fine flyndrer dere får/har fått! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får starte jeg da.

Jeg har fisket mye flyndre. Men den som tar kaka er vel en rødspette jeg tok på 3,5 kg.

DSCF2866.jpg

Ble tatt på helt basic krok med et lite søkke under. Makrell som agn. Rundt 10-12 meter dypt på leopardbunn. :turned:

Not only do I not have pictures of my biggest sandflyndre, I have caught 2 that were possibly Nrek at the time... and I ate them

In the same place as i cought the plaice we have cought many sandflyndrer over 1kg.

The winter of 2012 we cought around 30 on a day where around 10-15 of them where around 1 kg. Possibly nrek they also! :huh:

It was first now i realized that it maybe was a nrek........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største flyndra jeg har fått :

http://www.script-it...der.asp?id=1225

Så ikke fisken, den var så liten :glare:

Neida,,, hoooly shiit!

For et monster, hvor stor var den? :o

Har alltid lurt på hvor lang tid det tar og få opp et slikt monster, så hvor lang tid varte kampen? :rolleyes:

Gratulerer med monsterkveite! :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveiten var 134,5kg. Fighten var kort, 10-15 minutter. Jeg har fått andre storkveiter som har fightet bedre en denne.

Tv2 lagde en såkalt agurknyhet av denne fisken.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/i-andre-enden-av-fiskestangen-er-det-et-gigantisk-monster-3536451.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plata til Kim er voldsom ja. Har aldri vært i nærheten sjøl med godt over 50 kveiter. Men ei spette på 3,5 er og blir en griiisediger spette!

Not only do I not have pictures of my biggest sandflyndre, I have caught 2 that were possibly Nrek at the time... and I ate them

Would have been a lot worse if you drank them... :ass:

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg fant bilde av i farta:

pigvar4220.jpg

Piggvar, 4220gr

slettvar1240.jpg

Slettvar, 1240gr

IMGP4798.jpg

Slettvar, 1160gr

IMGP4816.jpg

Slettvar, 1185gr

På resten har jeg vel notert 1210gr på skrubbe, 1480gr på rødspette, 1032gr på lomre, 960gr på sandflyndre og 970gr på glassvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3109_zpse9fa88f0.jpg
221525_10151117621369393_314760911_o_zps

Her er min største flyndre fra land :) 125 cm og 25,6kg
287434_10151138354809393_138441772_o_zps

Min nest største fra land på 10 kilo :)
Rødspette: 1,3 kg
skrubbe: ca kiloen
sandflyndre: Rundt 500g
piggvar: ca 400g

Lomre: 1153g

Gapeflyndre: ca 300g

Endret av TommyB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye fantastiske flyndrefangster her. blir jo vanskelig for vanlig flyndrekløner å skrive opp fangstene sine når snittet ligger skyhøyt. men nettopp derfor skal jeg skrive opp mine flyndrer. få ned snittet litt..

skrubbe 400gr

sandflyndre 625gr

rødspette 550gr

gapeflyndre 315gr

Endret av puderhunden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at hvis det går riktig vei henger min Nrek. på sandflyndre i et tynt snøre ;-) Mens vi venter i spenning på bilder så er mine største flate fra land her:

Første veiing av sandflyndren min, 1206gr., på en vekt som senere viste å være 100% rett!

3 timer seinere kontrollveiiet på butikkvekt og godkjent Nrek. 1192gr. :-)

dscn1335z.jpg

Kveitebaby fra land, 4,9 kg.

dscn2615d.jpg

Rødspette, 1978 gr.

dscn4063.jpg

Skrubbe, 1250gr.

dscn5093u.jpg

Resten av flyndre artene, som piggvar og lomre fe., er ikke av samme kalibere...;-)

dscn4767v.jpg

Vekt ukjent, men anslått mellom 900-1000gr.

dscn3520q.jpg

Vekt ukjent, men anslått ca. 600gr.

Endret av Joost.L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveiten var 134,5kg. Fighten var kort, 10-15 minutter. Jeg har fått andre storkveiter som har fightet bedre en denne.

Tv2 lagde en såkalt agurknyhet av denne fisken.

http://www.tv2.no/ny...er-3536451.html

"Fisken var så tung at alle fire måtte hjelpe til med å få den om bord. Og da monsteret endelig var i båten, viste det seg at det var en gigantisk kveite."

Ja... det var vel ikke godt å vite hva slags fisk det var mens fisken hang utenfor ripa :P Journalistikk i sin mest glitrende form :showoff:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.