Gå til innhold
Fiskersiden

Mere fiskegreier fra Lidl


Fiskemannen
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

sitat:Opprinnelig postet av Cral

Vel, når du ser at all lina er av spolen uten at nappvarsleren ga beskjed, eller at stang med snelle er alle andre steder enn i stativet er du nok overbevis om at det er en grunn til at kvalitet koster.

Tror du har andre problemer enn dårlig kvalitet hvis du opplever dette[ :) ]

At kvalitet koster er det vel ingen tvil om. At billige saker kan være brukbare er det vel heller ingen tvil om, har mange billigsaker blant fiskeutstyret mitt som fungerer utmerket til sitt bruk, i visse tilfeller enda bedre enn såkalte "kvalitets"stemplede merker. Problemet med billigsaker er vel at man ikke vet om de fungerer tilfredstillende før man har testet dem selv. Fiskestengene og elektronikk fra Lidl ville jeg holdt fingrene unna, men sjekk produktene før dere uttaler dere om dem.

Det regner vi med at du tar deg av[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har prøvd pilkene fra Lidl, OK de. Duppsettet fra Lidl er innkjøpt men ikke testet ennå. Varene så OK ut, men om de tåler bruk vil vise seg.

For billig fiskeutstyr vil jeg anbefale Biltema. Fikk for en tid siden en kjemetorsk i Bunnefjorden på pilk derfra.

Jeg har kjøpt fiskegarn fra Biltema, de tjente jeg inn med solid margin ved første gangs bruk. Jeg har brukt garna flere ganger og ingenting tyder på at de er i ferd med å gå istykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lasse_88

Garn? Huff huff....

Garnfiske er mer enn ulovlig fiske etter sjøørrett. Både i sjøen og i ferskvann går det ann å fiske lovlig med garn. Garnfiske kan være spennende og er en effektiv måte å få fisk i fryseren på. Dog må man begrense seg slik at man ikke fisker mer enn man spiser opp.

Forøvrig er vel ikke garnfiske og tips rundt dette noe som vekker m est interesse i et sportsfiskeforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av werner

sitat:Opprinnelig postet av Lasse_88

Garn? Huff huff....

Garnfiske er mer enn ulovlig fiske etter sjøørrett. Både i sjøen og i ferskvann går det ann å fiske lovlig med garn. Garnfiske kan være spennende og er en effektiv måte å få fisk i fryseren på. Dog må man begrense seg slik at man ikke fisker mer enn man spiser opp.

Forøvrig er vel ikke garnfiske og tips rundt dette noe som vekker m est interesse i et sportsfiskeforum.

Det var det jeg ville fram til Werner. Bra vi er enige! hehe[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Thile

Bærbart ekkolodd garanter:

"25 - 30 timers brukstid"

Det er jo slett ikke dårlig for ett lodd til 269,- som ikke virker lenger enn maks 30 timer.

[ :D ]

Går det ikke an å skifte batterier da? Lurer veldig på denne saken. Muligens den går an å bruke som dybdemåler før krabbeteinene settes. Var et par treteiner som forsvant i dypet i fjor [ :) !]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av mrkebab

sitat:Opprinnelig postet av Thile

Bærbart ekkolodd garanter:

"25 - 30 timers brukstid"

Det er jo slett ikke dårlig for ett lodd til 269,- som ikke virker lenger enn maks 30 timer.

[ :D ]

Går det ikke an å skifte batterier da? Lurer veldig på denne saken. Muligens den går an å bruke som dybdemåler før krabbeteinene settes. Var et par treteiner som forsvant i dypet i fjor [ :) !]

går jo bare til 20 meters dybde, da er det bedre å bare ha langt nok tau på teinene[ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av asmund aa

sitat:Opprinnelig postet av mrkebab

Går det ikke an å skifte batterier da? Lurer veldig på denne saken. Muligens den går an å bruke som dybdemåler før krabbeteinene settes. Var et par treteiner som forsvant i dypet i fjor [ :) !]

går jo bare til 20 meters dybde, da er det bedre å bare ha langt nok tau på teinene[ :D ][ :D ]

Hadde 30m og en gammel grønnsåpeflaske som bøye. La ut teina 5m fra land og da jeg snudde meg var hele stasen borte [ :D !]

Måleren går til 24 m og er det dypere enn det er det uansett uaktuelt med teiner. Dette er selvsagt kun en eventuell nødløsning fram til økonomien er slik at ny båt med ekkolodd kan kjøpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi jo inne på ganske viktige saker som bruk-og-kast-mentalitet og i den sammenheng er det vanskelig å forsvare "bensinstasjonkavlitet". På den andre siden er det vel helt klart at mye fiskeutstyr er ekstremt overpriset. Gode eksempler er vel wobblere og balansepilker. Moderne wobblere ser jo dritlekre ut alle sammen, men noen koster skjorta, mens andre er billige. Her tror jeg det er lite sammenheng mellom kvalitet og pris. De er vel alle produsert i noenlunde samme materialer og i samme land. Og for ordens skyld - det er ikke krokene som koster. Andre eksempler. En liten spole med noen skarve meter kobbertråd i en fluebindersjappe koster mer en hundre meter på Clas Ohlson, og kobber er kobber.

Fint hvis noen tester ut Lidls utstyr og gir beskjed om det er ok eller bør styres unna. Tipper mye av det kan være helt ok.

Dr.Fish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av utstyret ligner VELDIG på ting jeg har sett tilbydt fra Kina. Har faktisk mer eller mindre identiske eksemplarer av både tripoden og håven på bildet... Helt OK faktisk, ihvertfall prisen tatt i betraktning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok inn noen Kina-tripods som jeg måtte kaste da jeg hadde reklamasjoner på så og si hver eneste en. En annen variant jeg også tok fra Kina var bedre, men denne var i rustfritt stål og kostet mye mer.

Enig med Fish at mye av Wobblere, skjesluker, pilker og balanser sikkert funker like bra uansett hvor de er kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.