Gå til innhold
Fiskersiden

Laksewobblere til salgs!


Vaaput
 Share

Recommended Posts

1 - 8 Lepard (nr 1, 2, 3,4, 5, 7,8 er solgt)

9 - 10 Graavi Arska (nr 9 og 10er solgt)

11 Huuskimus (Solgt)

12 - Ukjent

13+ 14 PL

15 Jesse (solgt)

16 -18 Onni

19-21 Emi

22 Larke

23 Beggar (Solgt)

24 -25 Emma ( Nr 24 + 25 er solgt)

26 - 29 EP

30 Kosto (solgt)

31 -32 Larke (31 er solgt)

33- 34 Lord (33 er solgt)

35-36 Kaila

37 - 38 - Piatu (37 er solgt)

39 - Ukjent

40-44 Vaarala ( nr 41,42, 44 er solgt)

45 Kinni

46 Murto

47 Mattilan

48 AR (solgt)

49 HooGee (solgt)

50 Sassi (solgt)

51 Uppio

52 Rapala (solgt)

53 + 55 LJ

56 Huuskimus (solgt)

57 Vaarala (solgt)

58 - 60 Nils Master

61 HooGee (solgt)

Endret av Vaaput
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er ledig og selges for kr 100,- pr stk + 25 i postgang.


12 - Ukjent

13 PL

14 PL

16 Onni

17 Onni

18 Onni

19 Emi

20 Emi

21 Emi
26 EP

27 EP

29 EP

32 Larke
35 Kaila

36 Kaila
38 - Piatu

39 - Ukjent
43 Vaarala

45 Kinni
47 Mattilan

53 LJ58 - 60 Nils Master

Endret av Vaaput
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om at privat salg er ok i forbrukerforumet - men kommersiell virksomhet krever at man har en avtale og postets da i Annonsørforumet. Ref retningslinjene.

Siden undertegnede har vært slapp med å rette denne tråden tidligere får teksten heller stå til skrekk og advarsel ^^

Hipp hipp hurraaa (i morgen vel å merke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om at privat salg er ok i forbrukerforumet - men kommersiell virksomhet krever at man har en avtale og postets da i Annonsørforumet. Ref retningslinjene.

Siden undertegnede har vært slapp med å rette denne tråden tidligere får teksten heller stå til skrekk og advarsel ^^

Hipp hipp hurraaa (i morgen vel å merke)

@ Bernt :

Jeg ser det som salg av privat redskap, eller samling. Hadde du reagert på samme måte om det var noen flinke fluebindere som ønsket å dele noe spennende laksefluer med resten av lesere ? Hva med dem som tilbyr salg av dug mark til laksefiskere ? Hva med dem som ønsker å dele annet spennende med resten av lesere, uansett gren?

Historisk sett så resten av verden på Norge som "plassen" der mye nytt ble utviklet av små bønder , flinke gullsmed , håndverkere og konstruert innen sportsfiske. Ser ikke dere som nye "eiere" av fs den enorme potensialet som finnes bland mange av leserne? Jeg tør å påstå at sidene hadde maglendoblet besøkerne om de små kunne slipes frem...Bortsett fra jobben som ligger bak administrasjonen, koster ikke så mye å drifte foraen...

Ikke alle har råd til å betale det som kreves for å være annonsører ( gjelder private)Butikk er noe annet...men leserne går glip av ganske mye om små mekkere hindres av å nå frem ... Hvem - hva er fs ? Leserne og alle som bidrar med å skape interesse for vår lidenskap !!

Jeg har selv , og av genuin interesse - glede delt mine erfaringer med glede. Ikke for dere som rår over fs, dog for leserne.

Fiskersiden er dessverre blitt mindre og mindre attraktivt ila kort tid .Hvorfor ? færre medlemmer engasjerer seg... Savner mange gamlerever med sine flotte og lærerike innlegg !!

Bare velment fra min side, men les 1 tråden ( annonsør tråden )der små redskapsmekkere kunne få " tilrettelagte avtaler" Alt behøver ikke å være kommers...

Det er mulig å skille verdi fra penger...

For å være ærlig...ikke la fs bli til ennå 1 side der fluefiske og fet finne fisk og bare penger er det som rår ( Vi har Alt om fiske allerede ;) )...Da spår jeg maks 2 års levetid for fs...

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om at privat salg er ok i forbrukerforumet - men kommersiell virksomhet krever at man har en avtale og postets da i Annonsørforumet. Ref retningslinjene.

Siden undertegnede har vært slapp med å rette denne tråden tidligere får teksten heller stå til skrekk og advarsel ^^

Hipp hipp hurraaa (i morgen vel å merke)

Hei Bernt!

Jeg kan ikke se at wobblerne Vaaput har lagt ut for salg i denne tråden strider mot reglene for forbrukerforumet.

Dei fleste wobblerne i første posten er ekte finsk handverk fra finske hobbyprodusenter (fra dei dype finske skoger), og wobblerne fordeler seg på mellom 25 og 30 forskjellige produsenter.

Jeg kjenner ikke til hvor mye Vaaput har betalt for wobblerne. Men dersom vi legger ordinær pris for wobblerne til grunn (kjøpesum, porto og eventuell toll), går Vaaput i beste fall i balanse økonomisk.

Jeg synes det er en berikelse for forumet at "folk flest" på en enkel måte får anledning til å kjøpe finske "balsasmykker". Terskelen for å handle direkte med den enkelte produsent i Finland kan for mange oppleves som betydelig høyere.

Wobblertråden

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=35394

er for øvrig en av dei mest leste trådene gjennom tidene på forumet på Fiskersiden (en stor takk til alle bidragsyterne - ingen nevnt ingen glemt).

En advarsel er på sin plass:

Finske balsasmykker kan være sterkt vanedannende, og det er lett å havne på wobblerkjøret... :blush:

Endret av Glalaksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bernt!

Jeg kan ikke se at wobblerne Vaaput har lagt ut for salg i denne tråden strider mot reglene for forbrukerforumet.

Dei fleste wobblerne i første posten er ekte finsk handverk fra finske hobbyprodusenter (fra dei dype finske skoger), og wobblerne fordeler seg på ca 25 forskjellige produsenter.

Jeg kjenner ikke til hvor mye Vaaput har betalt for wobblerne. Men dersom vi legger ordinær pris for wobblerne til grunn (kjøpesum, porto og eventuell toll), går han i beste fall i balanse økonomisk.

Jeg synes det er en berikelse for forumet at "folk flest" på en enkel måte får anledning til å kjøpe finske "balsasmykker". Terskelen for å handle direkte med den enkelte produsent kan for mange oppleves som betydelig høyere.

Wobblertråden

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=35394

er for øvrig en av dei mest leste på forumet på Fiskersiden (en stor takk til alle bidragsyterne - ingen nevnt ingen glemt).

En advarsel er på sin plass:

Finske balsasmykker kan være sterkt vanedannende, og det er lett å havne på wobblerkjøret... :blush:

Det er med slike innlegg jeg savner "liker" knappen...

Bra innlegg Gladlaksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om at privat salg er ok i forbrukerforumet - men kommersiell virksomhet krever at man har en avtale og postets da i Annonsørforumet. Ref retningslinjene.

Siden undertegnede har vært slapp med å rette denne tråden tidligere får teksten heller stå til skrekk og advarsel ^^

Hipp hipp hurraaa (i morgen vel å merke)

Kan ikkje på nokon måte sjå at dette er kommersielt salg. Hvis du klarer få desse vobblerne til under 100,- pr stk. så vær så vennlig å fortell meg kor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor denne annonsen har blitt koplet til kommersielt salg. Her går selgeren på tap!! I Overhalla og Grong så koster finske håndlagde wobblere over disk kr 249,-. Kjøper man direkte fra finske produsenter så betaler man kun unntaksvis mindre enn 15 e + frakt (og risk for mva!!). Syns at det er kjempepositivt at disse på en enkel måte blir tilgjengelige for "nye" wobblerfantaster :-) Og h1rik og jeg er vel levende bevis på at det er sterkt vanedannende... Jeg har til og med begynt å lage mine egne.



Tar du med 45 Kinni til Lilleøen så henter jeg den der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten ønsker om å bli uvenn med noen, dog med vilje til å provosere til å agere : Hva har du å si om reaksjonen fra "dine medlemmer" Kjenner du oss godt nok ?

Kun med ønsker om at flere engasjerer seg for å holde fs levende, skriver jeg disse ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om at privat salg er ok i forbrukerforumet - men kommersiell virksomhet krever at man har en avtale og postets da i Annonsørforumet. Ref retningslinjene.

Siden undertegnede har vært slapp med å rette denne tråden tidligere får teksten heller stå til skrekk og advarsel ^^

Hipp hipp hurraaa (i morgen vel å merke)

Det er med forundring jeg leser ditt innlegg. Jeg vil gjerne ha en avklaring på

om du anser meg som en kommersiell aktør? Jeg vil også be deg om å redegjøre

for om du representerer deg selv eller alle Administratorene på FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.