Gå til innhold
Fiskersiden

Trenger råd til valg av sted ved slukfiske fra land (ift årstid også)


scampern
 Share

Recommended Posts

Hei dere,

Se på kartet:


De røde streken viser hvor jeg får fått fisk. Med unntak av den nederste(nærmest havet) har jeg kun fått småtterier som ikke kan brukes til mye (små fisk og lite napp).

Jeg fisker primært etter torsk, sei og lyr. Ørret har jeg ikke våget å prøve på selv om jeg fikk en likevel (dette var i brakkvann, den øverste streken)

Det jeg lurer på, kan man få torsk/lyr/sei i brakkvannsområder? Jeg har på følelsen jeg må nærmest mulig havet, som flekkerøy (nederste streken) eller kvarenes (streken i sør øst). Det er der jeg har hatt mest flaks.

Spørsmålet mitt er: Hvor går jeg på kartet med antatt best mulighet for fin sjøfisk fra land?? Og avhenger dette av årstid? I så fall, på hvilken måte?

Kan man finne torsk på 1+ KG lett i brakkvannsområder? Streken midt på kartet har salt i vannet(har smakt) men det er ikke 100% sjøvann.

Burde jeg prøve på sjørret i brakkvann litt lenger oppe i kartet? Er den der hele året eller er det best på vår og høst?

Og hvis jeg skal fiske torsk/lyr/sei, bør jeg finne steder fra land der det er 10+ meter dypt?

ALt hjelp og delt erfaring setter jeg STOR pris på...



dette ble jo helt mislykket. Får ikke lastet opp bildet mitt...

Da blir referansene til strekene helt meningsløse.

Da får heller spørsmålet være:

Bør man så nærme som mulig åpent hav for å få fisk dersom man fisker fra svaberg eller kan man dra gode størrelser og mengder saltvannsfisk i områder med varierende grad av salt og brakkvann og henger dette sammen med årstid?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.