Gå til innhold
Fiskersiden

Crabsticks som agn?


PeterSL
 Share

Recommended Posts

Etter en altfor lang vinter med agnproblemer har jeg leitet i alle butikker på jakt etter makrell, noe ingen av de vanlige butikkene har hatt. Dette har gjort at jeg har tatt noen turer i innvandrerbutikker for å fylle frysen med makrell. Jeg har også tenkt på, og brukt lettere tilgjengelig agn som reker. Noe jeg forsåvidt bruker ganske mye, men ikke til kystmeite etter større fisk.

Dette har gjort at jeg har kommet til å tenke "Hva med Crabsticks?". Disse har jo litt størrelse, og med nok agnstrikk vil det nok ikke være noe problem å få de til å sitte på kroken. Det går jo også an å rive de i tynnere strimler så de får litt livligere bevegelse. Men lukter det og smaker det nok til å få fisken til å bite?

Er det noen som har prøvd crabsticks som agn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crabstiscks består stort sett av fiskemel, og er lite egnet som agn. Det er vel ca null krabbe i de, bare noe som heter noe sånt som skalldyressens, eller noe. Ville unngått det. Det du kan gjøre, om det kniper, er å kjøpe deg en regnbueørret-pudding på noen kilo. Ørret er fint agn til det meste i sjøen, mye fett og lukt. En skikkelig julegris gir deg også agn en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre, om det kniper, er å kjøpe deg en regnbueørret-pudding på noen kilo. Ørret er fint agn til det meste i sjøen, mye fett og lukt. En skikkelig julegris gir deg også agn en stund.

er det ikke bedre å satse litt på å få opp noen av de rømte buene som går i osterfjorden? så det var tatt noen her for litt siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med reker ? så og si alle butikker har det i fryseren... Funker gjør det også :P

Jeg ville iallefall gått for reker lenge før jeg i det hele tatt vurderte crabsticks!

Blåskjell er heller ikke så vanskelig å finne... Nermeste flytebrygge burde levere mengder...

Endret av Alexander Johnsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv findus fiskepinner men husk å pakk den i en hullete kondom å surr den fast på kroken så den ikke ligger igjen på land når du kaster.

Nei da, dropp crabstick å bruk reke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.