Gå til innhold
Fiskersiden

Liberator -


Alexander Johnsen
 Share

Recommended Posts

Mange har sikkert allerede fått med seg at 3D-Printing blir mer og mer vanlig i private hjem. Nå har en våpenprodusent fra Texas laget verdens første 3D-Printede våpen...

Sykt hva som er mulig og få til med dagens teknologi! Denne hissige lille saken har allerede skapt hodebry for mange politikere osv.

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10103117

http://www.youtube.com/user/DXLiberty (Demonstrasjonsvideo)

Tegningene ligger allerede ute for almenheten på Piratebay.

Skremmende og tenke på at tilnærmet hvem som helst kan 3D-Printe et våpen 'just like that'. :o

Endret av Alexander Johnsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våpen kan hvem som helst lage ( vi er forresten født med våpen - våre egne hender)- Skytevåpen også om man kan litt mekanikk. Her snakkes det om 3D bygget skytevåpen. Jeg husket jeg laget en gang en liten håndholdt "armbrøst" . Skremmende sterk - presis og som jeg "parkerte på bålet" selv om ungene klagde etterpå.

Er faktisk mer bekymret på alle bombe resepter som er på nettet og som kan skade ennå flere i hendene på rette idioter, en 3D skytevåpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ha mer en litt mekanisk kunskap for og kunne lage et våpen som tilsvarer dette 3D-våpenet... det tar i tilleg lang tid og krever langt mer utstyr... Det som er skremmene her er hvor lett det kan gjøres med en 3D-Printer. en 13 åring kan laste ned tegningene, trykke på 'print ut' og vente på at pappas 3D-printer gjør jobben...

Bomberesepter har ligget på nettet i tiår allerede, men er lite brukt av enkeltpersoner uten erfaring pga risikoen for og sprenge seg selv i lufta eller lignende... det er ikke bare å printe ut en bombe...i tillegg er websidene som tilbyr bombeoppskrifter superovervåka

Endret av Alexander Johnsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke mye til våpen, vil holde til ett skudd eller 2 før plasten begynner og bli svekket. Når det er sagt, så kan en oppfinnsom person lage våpen av mye mer primitive virkemidler fra biltema som holder lengre. En startpistol kan også modifiseres til og bli en pistol. Som en svenske prøvde og feilet på for noen år siden, og ble 3 fingre fattigere.

Synes de jager dette litt mye opp i media, man har i en rekke år kunne kjøpe våpen i deler over nett og sette sammen selv med noen triks. Låsekassen og løp har serienummer de fleste steder. som hjelper litt.

Heldigvis er det litt restriksjoner på og kjøpe ferdig ammo. Alt i alt er det så mye styr for de fleste fremdeles og skaffe seg ett brukbart produkt her i landet som ikke er registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en svenske prøvde og feilet på for noen år siden, og ble 3 fingre fattigere.

Akkurat... jeg ville ikke prøvd meg på noe hjemmemekk med primitive materialer fra biltema eller en startpistol for den del. Uavhengig av hvor oppfinnsom jeg føler meg.

Endret av Alexander Johnsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.